ایده جدید شورای ائتلاف برای انتخابات شوراها

کد خبر: 1070753

ایلنا نوشت: سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان از تصویب سیاست «تعهد به لیست ائتلاف» یا اشتراک صفر در این شورا خبر داد.

ایده جدید شورای ائتلاف برای انتخابات شوراها

ایلنا: امیرابراهیم رسولی سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، در رابطه با تصمیم نهایی این شورا پیرامون سرنوشت ایده «اشتراک صفر»، گفت: ایده «تعهد به لیست ائتلاف» با رأی اکثریت قاطع اعضای شورای ائتلاف تصویب شد. بر اساس این مصوبه کسانی که در فرآیند انتخاب نامزدهای شورای ائتلاف شرکت کرده و در لیست ۲۱ نفره حضور خواهند داشت، متعهد می‌شوند که در لیست دیگری حضور نداشته باشند.

وی افزود: به عنوان مثال از جمله افرادی که در معرض این مساله هستند می‌توان به آقایان چمران و سروری اشاره کرد که این عزیزان تنها سرلیست انتخاباتی شورای ائتلاف هستند و در لیست دیگری حضور نخواهند داشت.

رسولی در واکنش به این مساله که با قرار گرفتن اسامی چمران و سروری، انتقاداتی نسبت به جوانگرایی در فهرست انتخاباتی شورای ائتلاف مطرح شده است، بیان داشت: نکته اولی که نسبت به آن نباید بی‌توجه باشیم این است که جوانگرایی به معنی حذف نیروهای با تجربه نیست و این موضوع مورد تاکید مقام معظم رهبری هم بوده است که جوانگرایی در کنار استفاده از تجربه‌ نیروهای باتجربه باشد.

وی بیان داشت: همچنین براساس توجه به اقشار مختلف که در نظر گرفته و از پیش هم اعلام شده است، از میان اعضای لیست ۳ نفر از بانوان، ۱ نفر از روحانیون و فقط ۵ نفر از افراد بالای ۴۵ سال خواهند بود و سایر اعضای لیست از میان نفرات کمتر از ۴۵ سال انتخاب خواهند شد. این نشان می‌دهد که نیروهای جوان حضور و سهم قابل توجهی در لیست دارند و حضور ۵ نفر از افراد بالای ۴۵ سال به معنی کنار گذاشتن جوانان یا بی‌توجهی به جوانگرایی نیست.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها