پاسخ کنایه‌آمیر مرعشی به علی صوفی

کد خبر: 1070921

سخنگوی کارگزاران به اظهارات صوفی در گفت‌وگو با فردا واکنشی توام کنایه داشت و گفت: صوفی ار باده به اندازه خورد نوشش باد.

پاسخ کنایه‌آمیر مرعشی به علی صوفی

گروه سیاسی سایت فردا – حزب کارگزاران موضع خود در انتخابات ریاست جمهور را رسما و علنا اعلام نکرده اما همه اعضای آن از دبیرکل گرفته تا اعضای سابق مثل محمد هاشمی داد حمایت از همتی سرداده‌اند. به گفته طاهرنژاد در رایزنی با جهبه اصلاحات نیز هستند بلکه برنامه‌های همتی دریافت شود و زمینه حمایت از وی فراهم شود البته همتی هم کم خودش را به آب و آتش نمی‌زند و از یک طرف با سیدحسن خمینی دیدار می‌کند. از طرف دیگر دنبال ملاقات با سیدمحمد خاتمی است. 

در همین شرایط می‌بینیم که برخی سیاسیون در جبهه اصلاح‌طلب از این رویکرد کارگزاران شاکی شده و آن را تک روی می‌خوانند. مثلا علی صوفی دیروز به «فردا» گفته بود: «حزب کارگزاران در راستای منافع خود عمل می‌کند و در این هزینه و فایده به این نتیجه رسیده است که باید پشت آقای همتی بایستد. اما اینکه جمیع اصلاح‌طلبان در قالب جبهه اصلاحات خود را هزینه فردی کنند که رأی‌آوری‌اش محل تردید است…. به هر حال در این بین بعضی احزاب مانند کارگزاران تک‌روی می‌کنند که عجیب هم نیست زیرا دیدیم که این حزب در انتخابات مجلس یازدهم در سال۹۸ هم جدای از جبهه اصلاحات تصمیم گرفت و راه خود را رفت و هیچ بعید نیست در این دوره هم همان مشی را پیش بگیرد.»

دبیرکل حزب پیش‌رو اصلاحات همچنین گفت: «آقای مهرعلیزاده اتفاقا عضو شورای مرکزی حزب ما، یعنی حزب پیشرو اصلاحات است اما ما تا اینجای کار از او حمایت نکرده‌ایم زیرا نمی‌خواهیم خارج از چارچوب‌های اصلاحات کاری بکنیم و اگر آقای مهرعلیزاده بتواند شرایط لازم را به دست آورد و مجموع اصلاح‌طلبان را قانع کند، ممکن است از او حمایت کنیم.»

حسین مرعشی سخنگوی کارگزاران اما در گفت‌وگویی با «جهان‌صنعت» و در واکنش به انتقادات صوفی پاسخی تمسخر آمیز دارد. او می‌گوید: «آقای صوفی، صوفی است و ما ارادتمند همه صوفی‌های تاریخ ایران هستیم. صوفی ار باده به اندازه خورد نوشش باد، ورنه اندیشه این کار فراموشش باد.»

وی البته در پاسخ اینکه به آیا این احتمال وجود دارد که طبق گفته صوفی جبهه اصلاحات به سوی مهرعلیزاده مایل شود؟ گفت: «هر احتمالی را باید در نظر گرفت.»مرعشی ضمن تاکید بر اینکه هنوز در حزب بررسی‌ها و گفت‌وگوها ادامه دارد، گفت: «ما هنوز هیچ تصمیم قطعی نگرفتیم و اعلام نکرده‌ایم.»

وی در عین حال که اظهارات کرباسچی مبنی بر اینکه کارگزاران دنبال جلب رضایت جبهه اصلاحات برای حمایت از همتی است را تایید کرد، از پاسخ به اینکه آیا رایزنی‌های کارگزاران در این باره به نتیجه‌ای رسیده است یا خیر؟ طفره رفت و گفت: «جبهه اصلاحات خودش سخنگو دارد، بنابراین ما مطلبی را اعلام نمی‌‎کنیم.»

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها