تکلیف روشن کارگزاران

کد خبر: 1071716

جبهه اصلاحات همچنان از عدم معرفی نامزد گفته و مجمع روحانیون مبارز نیز بیانیه‌ای با همین مضمون دارد، کارگزاران اما ساز دیگری می‌زند.

تکلیف روشن کارگزاران

گروه سیاست سایت فردا – کارگزاران انگار در عدم اعلام موضع رسمی خود درباره نحوه ورودش به این انتخابات تا دقیقه آخر تعمد دارد. این طور که به نظر می‌رسد رایزنی‌های این حزب سیاسی با جبهه اصلاحات که پیش‌تر طاهرنژاد درباره آن گفته بود، هنوز ادامه داشته و این حزب محافظه‌کار در جبهه اصلاح‌طلبی امید خود را از دست نداده است.

روزنامه سازندگی ارگان مطبوعاتی حزب کارگزاران در روزهای گذشته بارها همتی را عکس یک و ثابت کرده است که موضع کارگزاران در این انتخابات چیست. این روزنامه امروز هم خواسته همتی برای آنکه هر نفر ، 10 نفر دیگر را متقاعد به آمدن پای صندوق کند را تیتر یک کرده است و صفحه نخست خود را تماما در اختیار تبلیغات انتخاباتی او قرار داده است. 

اظهارات پیشین غلامحسین کرباسچی دبیرکل این حزب در گفت‌وگو با سازندگی نیز موید این ادعا است. با این وجود تصور می‌شد که شاید پافشار جبهه اصلاحات به عدم معرفی نامزد (حداقل تا کنون) و بیانیه اخیر مجمع روحانیون مبارز مبنی بر اینکه اصلاح‌طلبان نامزدی ندارند، موجب دلسردی کارگزاران شود.

این طور که معلوم است اما وقتی حرف از قدرت و رسیدن به پاستور باشد، این حزب سیاسی هم پشتکار فراوان دارد و هم از حرف‌ها و مواضع قبلی خود ساده عبور می‌کند.  کارگزارانی‌ها پیش‌تر به واسطه سخنگوی خود گفته بودند که بنا دارند در چارچوب تصمیم جبهه اصلاحات عمل کنند، اکنون اما نشانه‌هایی مشاهده می‌شود که بر اساس آن بعید نیست، در دقیقه نود تجدید نظر کنند.

شاهد آنکه محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی کارگزاران امروز به «شرق» گفته است: « دوستان ما در مجمع روحانیون مبارز که همه آنها از عزیزان و بزرگان معنوی و سیاسی ما هستند و احترامشان برای‌مان واجب است، قدری عجولانه بیانیه دادند و نیاز نبود به این سرعت بگویند اصلاح‌طلبان نامزدی ندارند. به‌هرحال این دو نامزد اصلاح‌طلب هستند و روا نیست بگوییم اینها نمی‌توانند نامزد اصلاح‌طلبان باشند. ما در کارگزاران هم موافق این هستیم که عملکرد شورای نگهبان به برخی نامزدها جفا بود؛ همان‌طور‌که رهبری هم به آن اشاره کردند و واقعا درست نبود که نیروهای معتدل از عرصه رقابت حذف شوند‌ اما به‌هرحال در عالم سیاست باید واقع‌بین بود. ما در مقاطع مختلف با همین سیاست حذفی شورای نگهبان و همین تنگ‌نظری‌ها توانسته‌ایم توفیقات چشمگیری داشته باشیم. ضمن اینکه عدم معرفی نامزد در انتخابات دقیقا خواسته افراطی‌هایی است که همیشه آرزویشان حذف ظرفیت‌های جبهه اصلاحات در حضور سیاسی و مدیریتی کشور بوده است. ما نباید زمینه تحقق خواسته آنها را فراهم کنیم.» 

او در این مصاحبه همتی را مظلوم‌ترین و موفق‌ترین نامزد حاضر در مناظره انتخاباتی نخست می‌خواند و درباره نتیجه و تصیم نهایی جبه اصلاحات نیز می‌گوید: « تاکنون نتیجه روشنی اعلام نشده است و برخی اعضای نهاد اجماع‌ساز نظر شخصی خود را به‌عنوان نظر جمعی جبهه اصلاحات معرفی می‌کنند. اکنون محور نهاد اجماع‌ساز جناب آقای بهزاد نبوی، پیر دیر و سیاست‌مرد کهنه‌کار و زجرکشیده انقلاب و اصلاحات است که بسیار تلاش می‌کند تا نظر همه اعضای نهاد برای حمایت از یکی از نامزدها را جلب کند و امیدواریم که هفته منتهی به انتخابات با توجه به نظرسنجی‌ها از دو نامزد اصلاح‌طلب دعوت شود و آن شخصیتی که شانس کمتری در انتخابات دارد، به نفع دیگری کنار برود و همه اصلاح‌طلبان هم از گزینه نهایی حمایت کنند».

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها