محسن رضایی: نسخه پیشرفت و بهبود زندگی هر استانی را تهیه کردیم

کد خبر: 1072788

محسن رضایی، کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: پارتی بازی، قوم گرایی و رانت خواری در دولت ما جایی ندارد. ما معتقدیم که بیرون کردن فقر، گرانی، تبعیض و غیره از کشور کم اهمیت‌تر از بیرون راندن دشمن بعثی از کشورمان نیست.

محسن رضایی: نسخه پیشرفت و بهبود زندگی هر استانی را تهیه کردیم

تسنیم:  محسن رضایی در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم استان گلستان با اشاره به مواهب خدادادی در ایران اسلامی اظهار داشت: کشورمان از نظر چشم اندازهای بدیع و اقلیم متنوع و چهارفصل، فرصت‌های زیادی را برای توسعه در اختیارمان قرار داده است و انگار جهانی کوچک در ایران اسلامی وجود دارد. همانطور که گوهر را باید از صدفش شناخت، ایران را هم باید از مردمش شناخت.

وی گفت: هنر امام خمینی (ره) این بود که همه اقوام و استان‌های ایران را دور هم جمع کرد و انقلاب را به پیروزی رساند. روزی دیگر هم امام راحل دوباره همه مردم ایران را فراخواند تا در مقابل دشمن بعثی ایستادیم. هرچند به علت سیاست‌های نادرست دولت‌ها در دو سه دهه گذشته، توانایی عظیم ایران اسلامی تضعیف و قامتش کمی خم شود و در برابر مشکلات احساس ناتوانی و بعضا ناامیدی در مردم ایجاد شده است.

این کاندیدای ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: ما می‌خواهیم دوباره با همه اقوام و استان‌های ایران حرکتی را با دولتی نو آغاز و قیامی دوباره کنیم. قیام سوم را با مشارکت همه مردم و با هدایت‌های رهبر فرزانه انقلاب و جوانان غیور و غیرتمندی که داریم، آغاز خواهیم کرد تا در حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی و شکستن محاصره اقتصادی و رسیدن به پیشرفت‌های بزرگ و زندگی بهتر گام برداریم.

وی با انتقاد از برخی حرف‌های بی‌مبنا درباره مهندسی انتخابات و غیره گفت: اینگونه نیست که برخی‌ها می‌گویند انتخابات مهندسی شده و از قبل مشخص است چه کسی رأی خواهد آورد بلکه این مردم هستند که گزینه مدنظر خود را انتخاب می‌کنند.

رضایی اظهار داشت: ما می‌خواهیم زندگی بهتری را برای همه مردم به ویژه کشاورزان، کارگران، کارکنان و غیره رقم بزنیم و برای پیشرفت ایران و دستیابی به قله‌های بلند، اقدام کنیم اما شرط آن این است که همه مردم قیام کرده و در پای صندوق‌های رأی شرکت کنند.

وی گفت: با تکیه بر حمایت مردم، همه اقوام ایران را وارد میدان خواهیم کرد و می‌خواهیم مناطق اقتصادی در استان‌ها ایجاد کنیم و اختیار و مسئولیت آن را به مدیران استانی واگذار کنیم. یکی از برنامه‌های ما این است که اگر مردم استانی در بانک‌ها سپرده گذاری می‌کنند، این سپرده‌ها در همانجا سرمایه گذاری شود نه اینکه به تهران بیاید و از تهران هم تبدیل به دلار شده و از کشور خارج شود.

این کاندیدای ریاست جمهوری با بیان اینکه هر استانی نیاز به برنامه و سند خاصی برای توسعه و پیشرفت دارد، اظهار داشت: این گونه نیست که یک نسخه واحد را در تهران بنویسیم و برای همه استان‌ها بفرستیم. اکنون زمان دولت اقدام و تحول و پایان دادن به شعارهای بدون پشتوانه است. ما برای هر استان با کمک مردم و نخبگان همان استان، برنامه خاصی را ترسیم کرده‌ایم که متناسب با ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و قابلیت‌های آن باشد.

وی خاطرنشان کرد: نوشتن نسخه واحد برای همه استان‌ها به معنای نادیده گرفتن قابلیت‌ها، استعدادها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان‌ها است. برای همین ما نسخه پیشرفت و بهبود زندگی هر استانی را تهیه کردیم ضمن اینکه موضوعاتی مانند یارانه 450 هزار تومانی برای همه استان‌ها است.

رضایی ادامه داد: اختیارات، تصمیم گیری و تصمیم سازی را به استان‌ها خواهیم داد و مناطق و قطب‌های اقتصادی را در همه مناطق ایران ایجاد خواهیم کرد.همانطور که امام خمینی (ره) همه مردم را برای انقلاب و جنگ به صحنه آوردند ما هم می‌خواهیم مردم ایران را برای تبدیل شدن کشور به کارگاه‌های بزرگ اقتصادی وارد میدان کنیم و در این راه از ظرفیت جوانان، نخبگان، بانوان، اقوام و غیره استفاده خواهیم کرد.

وی گفت: در دولت اقدام و تحول، آزادی‌های اجتماعی را در چارچوب قانون رعایت خواهیم کرد و توانایی‌ها و مهارت جوانان را افزایش می‌دهیم. ما این تجربه را داریم که همه اقوام را دور هم و جوانان 18، 19 و 20 ساله را جمع کنیم و اگر این اتفاق نمی‌افتاد شاید کار بزرگی مانند آزادی خرمشهر رقم نمی‌خورد.

این کاندیدای ریاست جمهوری با تأکید بر تشکیل دولت وحدت ملی بیان داشت: پارتی‌بازی، قوم‌گرایی و رانت‌خواری در دولت ما جایی نخواهد داشت. ما معتقدیم که بیرون کردن فقر، گرانی، تبعیض و غیره از کشور کم اهمیت‌تر از بیرون راندن دشمن بعثی از کشورمان نیست.

وی یکی از برنامه‌های خود را انتصاب استاندار بومی برای هر استان اعلام کرد و گفت: برای این کار 10 نفر از افراد شایسته را با کمک نخبگان همان استان شناسایی کرده و در جمعی نخبگانی برنامه‌ها و طرح‌های این افراد سنجیده می‌شود که پس از آن سه نفر انتخاب می‌شوند و در نهایت یک نفر به عنوان استاندار انتخاب خواهد شد و دو نفر دیگر را به عنوان معاونانش به کار خواهیم گرفت.

رضایی افزود: اولین توجه ما به اقشار آسیب پذیر، معلمان، کارگران،کشاورزان، کارمندان و غیره بود. علاوه بر یارانه 450 هزار تومانی، در استان‌ها اشتغال ایجاد خواهیم کرد. نهضت بزرگ خانه‌سازی ایرانیان را راه اندازی می‌کنیم و هر فردی که 10 درصد یا 30 میلیون تومان آورده داشته باشد، 90 درصد دیگر را وام خواهیم داد و سود بانک را هم دولت پرداخت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه برخی‌ها می‌گویند این طرح‌ها شدنی نیست، گفت: چه طور در اروپا و آمریکا این کارها انجام می‌شود و وام‌های رهنی به مردم داده می‌شود، اما اینجا نمی‌شود؟ افرادی که افکار غربی را به کشور می‌آورند اما حاضر نیستند تجربیات غربی‌ها را بیاورند. اگر نهضت خانه‌سازی راه بیفتد 300 صنعت دیگر هم فعال خواهد شد.

رضایی گفت: متأسفانه گروه‌های سیاسی به فکر دعوا هستند و شعبده بازی می‌کنند در حالی که باید به فکر مردم که ولی نعمت ما هستند، باشند. من و دوستانم مانند زمان جنگ خودمان را سپر بلای مردم ایران خواهیم کرد. اجازه نمی‌دهیم نان غرضی، زباله گردی و کولبری بر قامت بلند ملت ایران بنشیند. کاری می‌کنیم که نشاط و شادابی در جامعه موج بزند و این مهم ترین آرزو برای ملت ایران است.

وی بیان داشت: به زنان خانه داری که بیشتر از دو فرزند دارند پس از 6 ماه آموزش، حقوق خواهیم داد. برنامه این است که  کرامت انسانی را از خانه شروع کنیم.

این کاندیدای ریاست جمهوری درباره برنامه‌هایش برای استان گلستان گفت: مردم گلستان مدافعان ایران اسلامی و انقلاب بوده و در قالب رزمندگان لشکر 25 کربلا در بسیاری از عملیات‌ها موفق عمل کردند. به محض استقرار دولت برای این استان برنامه داریم و از مزیت‌های آن استفاده خواهیم کرد. منطقه آزاد اینچه برون می‌تواند گلستان را به ترکمنستان و آسیای مرکزی تا چین وصل کند و تجارت را رونق دهد. ما این منطقه را در مجمع تشخیص مصلحت نظام مصوب کردیم.

وی افزود: رونق صنایع تبدیلی یکی دیگر از برنامه‌های ما برای استان است که قطب کشاورزی کشور به شمار می‌آید. زمانی گلستان مرکز تولید پنبه بود و به بازارهای بین المللی صادرات داشت و ما دوباره کشاورزی را در بسیاری از محصولات در این استان احیا خواهیم کرد.

رضایی بیان داشت: از ظرفیت‌های گردشگری استان گلستان استفاده کمی شده و ما در دولت اقدام و تحول برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری برنامه خواهیم داشت. وجود ساحل و صحرای بزرگ در این استان و معادن غنی ظرفیت خوبی برای توسعه گلستان است.

وی گفت: بعد از تشکیل دولت اقدام و تحول، سند اقدام و پیشرفت گلستان را امضا خواهیم کرد و خود را متعهد به عملیاتی کردن آن می‌دانیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها