پیش بینی متکی درباره کابینه احتمالی آقای رییسی در دولت سیزدهم

کد خبر: 1076681

سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان اظهار کرد: تصور من این است که با توجه به فرمایش دقیق و کارشناسانه مقام معظم رهبری ایشان پرهیز داده اند که کسانی از مجلس به دولت بروند و این موضوع اخیرا از سوی ایشان مطرح شده است و برای آقای رییسی و دوستان نماینده مدنظر است و ما رقمی از نمایندگان مجلس را در دولت آینده، نخواهیم داشت.

پیش بینی متکی درباره  کابینه احتمالی آقای رییسی در دولت سیزدهم

سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان اظهار کرد: تصور من این است که با توجه به فرمایش دقیق و کارشناسانه مقام معظم رهبری ایشان پرهیز داده اند که کسانی از مجلس به دولت بروند و این موضوع اخیرا از سوی ایشان مطرح شده است و برای آقای رییسی و دوستان نماینده مدنظر است و ما رقمی از نمایندگان مجلس را در دولت آینده، نخواهیم داشت.

«منوچهر متکی»، سخنگوی شورای وحدت اصولگرا در رابطه با کابینه احتمالی آقای رییسی در دولت سیزدهم اظهار کرد: دو نکته را در این باره لحاظ می کنم نکته اول اینکه ایشان در زمان ثبت نام گفتند که مستقل هستند و به دنبال جمع و گروهی خاص برای شکل دهی به دولتشان نیستند و نمی خواهند وامدار کسی باشند. چنین روحیه ای فراگیر بودن را برای دولت ایشان معنا می‌کند اما چگونگی این فراگیر بودن، مورد اطلاع من نیست.

او در رابطه با احتمال به کارگیری وزرای قبلی در دولت آینده افزود: قاعدتا دست ایشان باز خواهد بود تا از نیروهای متناقض استفاده کنند ضمن اینکه ایشان به پاکدستی و مساله محوری جوان گرایی و برخی فاکتور های دیگر توجه دارند الی القاعده در تعیین کابینه برای روسای جمهور منتخب، تیم مشاوره کمک می کند. 

متکی ادامه داد: تا جاییکه من اطلاع دارم ایشان تیم هایی را در حوزه های سیاسی و فرهنگی تشکیل داده است تا در بررسی و معرفی نیروها اقدام کنند بنابراین باید تامل کرد و دید جناب رییسی اولین گزینه های خود را چگونه و چه کسانی و از چه طیف هایی معرفی می کنند تا سلیقه ایشان در انتخاب دولت مشخص شود.

سخنگوی شورای وحدت با اشاره به گمانه زنی هایی که احتمال حضور نمایندگان مجلس در کابینه را مطرح می کنند، اظهار کرد: در جلسه هیات عالی شورای وحدت این مطلب نقل شد و ایشان در پاسخ به این مطلب که نظرشان در مورد این گمانه زنی ها چیست، گفته بودند که این ها صرفا گمانه زنی است و حتی ترغیب کردند که چنین گمانه زنی هایی نباشد چون ایشان موردی را نهایی نکرده اند و در حال بررسی هستند و نمی شود گفت چه کسانی مطرح هستند.

او تاکید کرد: تصور من این است که با توجه به فرمایش دقیق و کارشناسانه مقام معظم رهبری ایشان پرهیز داده اند که کسانی از مجلس به دولت بروند و این موضوع اخیرا از سوی ایشان مطرح شده است و برای آقای رییسی و دوستان نماینده مدنظر است و ما رقمی از نمایندگان مجلس را در دولت آینده، نخواهیم داشت.

سخنگوی شورای وحدت با بیان اینکه اعضای شورای وحدت هیچ سهم خواهی از رییسی برای حضور در کابینه ندارند، ادامه داد: ما درخواستی از آقای رییسی نداشتیم ولی درخواست جلسه ای کردیم تا شورای وحدت برای تبریک و ارائه تحلیل نسبت به شرایط به خدمت ایشان برسد و دیدگاه هایمان را در آن جلسه پیرامون مسائل مختلف از جمله شاخص های کابینه بیان کنیم.

متکی افزود: شورای وحدت با شناخت شرایط کشور و شرایط بین المللی از قریب شش ماه قبل تقریبا بحث انتخابات ریاست جمهوری را در دستور جدی کار خود قرار داد و در یک اجماع کامل و یک اتفاق به آقای رییسی رسید و از زمان طرح نام ایشان تا زمان رای گیری با همه توان خود در میدان بود. ما ۵۰۰ هزار نفر از نیروهای مرتبط با شورای وحدت را درگیر تلاش برای انتخاب جناب آقای رییسی کردیم و خوشحالیم که این تلاش ها ثمر داد تا آقای رییسی که چهره ای عدالت خواه و مردمی و فساد ستیز بوده و هست به عنوان اصلح کاندیداها انتخاب شوند و انتخاب ایشان را به ملت ایران، تبریک می گوییم.

او در رابطه با افرادی که احتمال حضورش در کابینه رییسی را مطرح می کنند، اذعان کرد: من آرد سیاسی ام را الک کرده و الکم را آویزان کرده ام حضور فعال و بی محابا و شبانه روزی من در انتخابات بخاطر دغدغه ای بود که به عنوان شهروند و عضوی از شورای وحدت نسبت به شرایط کشور داشتم. من عقیده دارم شرایط کشور سامان خوبی ندارد و در جهت خوبی حرکت نمی کند و حتما باید لوکوموتیوران جدید کشور نسبت به تغییر و ریل گذاری و جهت گیری صحیح اقدام کند این دغدغه اصلی ما بود و با نتیجه انتخابات رفع شد لذا نه شورای وحدت کسی را به عنوان وزیر به آقای رییسی مطرح کرده و نه سهم خواهی وجود دارد ولی ما همواره آماده اعلام نظراتمان و کمک به مسیر صحیح دولت آقای رییسی، هسیتم./برنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها