اصولگرایان بعد از رئیسی

کد خبر: 1063344

متکی سخنگوی شورای وحدت: گزینه دوم و سوممان برای ریاست‌جمهوری هنوز قطعی نشده است.

اصولگرایان بعد از رئیسی

گروه سیاست سایت فردا - فرصت چندانی تا آغاز مهلت ثبت نام نامزدهای ریاست جمهوری نمانده و آقایان کاندیدا و یا تصمیم‌گیرندگان در هر جریان سیاسی باید هرچه زودتر تصمیم‌ خود را بگیرند و تکلیف را معلوم کنند. فعالیت‌ها انتخاباتی و جلسات به جد پیگیری می‌شود اما هنوز هم معلوم نیست و نمی‌توان حدس زد که آرایش نیروهای سیاسی چگونه خواهد بود. 

مثلا در جریان اصولگرایی همچنان حرف از کاندیداتوری آیت الله رئیسی و نقش مثبت این کاندیداتوری در ایجاد اجماع است. درحالی که رئیس قوه قضاییه نه شخصا حرفی زده که بتوان بر اساس آن به ورودش به این رقابت‌ها امیدوار بود و نه مسیرش برای این کاندیداتوری چنان هموار است که بتوان تردیدها را نادیده گرفت.

با این وجود اصولگرایان و مشخصا شورای وحدت که از ابتدا تمرکز خود را بر حمایت از کاندیداتوری رئیسی گذاشته بود، پلن بی را طراحی نکرده است. این سازوکار انتخاباتی هنوز به نتیجه نرسیده و نمی‌داند که در صورت عدم کاندیداتوری رئیسی، به کدام رو خواهد رفت!

این نکته را اظهارات اخیر منوچهر متکی می‌توان دریافت. او می‌گوید: « گزینه اولمان آیت‌الله رییسی است و اگر ایشان بیاید تکلیف ما مشخص است.»

سخنگوی شورای وحدت همچنین می‌گوید: «اگر آیت‌الله رییسی نیاید، به سراغ گزینه‌های بعدی می‌رویم» اما در عین از بلاتکلیفی درباره گزینه‌های جایگزین خبر داده و می‌گوید: «گزینه دوم و سوممان برای ریاست‌جمهوری هنوز قطعی نشده است.»

متکی می‌گوید: «هنوز وارد مکانیزم نهایی کردن گزینه‌ی غیر از آیت‌الله رییسی نشده‌ایم و نمیتوانم الان این گزینه‌ها را معرفی کنم.»

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها