حبیب الله بوربور در یادداشت اختصاصی برای فردا؛

سیاست‌ورزی جهانگیری به آخر خط رسید

کد خبر: 1079329

حبیب الله بور بور عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در یادداشتی شفاهی نقش اسحاق جهانگیری در عملکرد دولت دوم حسن روحانی و جایگاه او در عرصه سیاسی را پس از پایان این دولت تشریح کرد.

سیاست‌ورزی جهانگیری به آخر خط رسید

گروه سیاسی فردا: متن این یادداشت به شرح زیر است:

هر چند می گویند سطح اختیارات اسحاق جهانگیری در دولت دوم آقای روحانی کاهش ملموسی داشت اما با همین سطح از اختیارات او خطاهای محرزی در تصمیم گیری نشان داد، نمونه بارز آن توزیع دلار 4200 بود که خزانه کشور را خالی کرد بدون آنکه اثر مثبتی در زندگی مردم داشته باشد.

همچنین اخیرا نیز آقای جهانگیری برای رفع مشکل قطعی برق یک راه حل عجیب داد که «کسری برق از محل تخصیص برق به کارخانه ها جبران می شود تا قطع برق در سطح شهر اتفاق نیفتد»، بی تردید نتیجه اجرایی کردن چنین ایده ای افزایش فقر و بیکاری در جامعه بود چون وقتی برق کارخانه قطع شود، تولیدی نخواهد بود و وقتی تولید نباشد، کارگر بیکار خواهد شد.

پس معلوم می شود اگر جهانگیری اختیار تام و تمام هم در دولت دوم روحانی داشت قطعا بدتر از این خراب می کرد و این توجیه قابل اعتنا نیست که می گویند «جهانگیری با اختیارات بیشتر می توانست سرنوشت دولت روحانی در حوزه اجرایی تغییر دهد».

اسحاق جهانگیری در 8 سال گذشته نتوانست طرح سازنده ای از خود در دولت ارائه دهد و حتی در مشکلات به وجود آمده برای مملکت او هم موثر و هم مقصر است. دستگاه قضایی وظیفه دارد، پس از پایان دولت آقای جهانگیری را برای ارائه توضیحات بخواهد تا مشخص شود او به کشور خیانت کرده است یا خیر.

درباره ایفای نقش جهانگیری در جایگاه لیدری اصلاح طلبان نیز باید به این نکته اشاره کرد امثال آقای جهانگیری جریان اصلاحات را به تباهی کشاندند و اعتبارش را نزد مردم خراب کردند. معتقدم آقای جهانگیری قدرت اداره خودش را هم ندارد چه رسد به اجماع سازی در جریان اصلاحات. اگر این جریان دوباره می خواهد در سطح جامعه خود را احیا کند و سرمایه اجتماعی اش را باز یابد باید چنین افرادی را از سطوح بالایی خود کنار بگذارد.

درباره توان آقای اسحاق جهانگیری برای نقد دولت آینده نیز کافی است، به این نکته اشاره کنیم که او آنقدر خرابکاری کرده است که نمی تواند حرفی برای گفتن داشته باشد و جامعه نیز به حرف های او توجهی نمی کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها