خبر به روایت «فردا»

بازتاب انفجار دیروز در روزنامه‌ها/ گرانی و خرج‌تراشی در روزهای آخر دولت/ مجادله پزشکان

کد خبر: 1079464

روزنامه‌های امروز به موضوعاتی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و ... پرداخته‌اند که مهم‌ترین موارد آن به شرح زیر است:

بازتاب انفجار دیروز در روزنامه‌ها/ گرانی و خرج‌تراشی در روزهای آخر دولت/ مجادله پزشکان

گروه سیاست سایت فردا - روزنامه‌های امروز به موضوعاتی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و ... پرداخته‌اند که مهم‌ترین موارد آن به شرح زیر است:

«ایران» امروز دوتا عکس دارد. یکی مربوط به گفت‌وگویی با سیدهادی خامنه‌ای درباره آسیب شناسی فعالیت احزاب است و دیگری احمد توکلی به ارزیابی اقدمات اولیه رئیس جمهور منتخب پرداخته و آن‌ها را مثبت می‌داند. هادی خامنه‌ای در این گفت‌وگو به ذکر ایرادات کار اصلاح‌طلبان پرداخته و می‌گوید: « اشکال در همین نهادسازی‌ها بود. در همین انتخابات اخیر هم نهاد اجماع ساز نه تنها اجماعی نساخت، که اختلاف ساز هم بود.» وی درباره امکان ترمیم روابط اصلاح‌طلبان با بدنه اجتماعی نیز می‌گوید: «شرط اول ترمیم رابطه ما اصلاح‌طلبان با بدنه اجتماعی‌مان این است که اولاً به‌صورت جدی گذشته خود را نقد کنیم. ثانیاً در این مسیر صادقانه رفتار کنیم تا مردم به این باور برسند که آنچه می‌گوییم ریاکاری، تظاهر و تبلیغات نیست. منابع دینی درباره مراحل توبه تصریح دارند که اولین شرط قبول توبه اعتراف بنده به گناه و اشتباه  نزد خداوند متعال است. این قاعده در رابطه جریان‌های سیاسی با مردم هم صادق است. اگر اعتراف به اشتباه نکنید یعنی می‌خواهید آن اشتباه و خطا را در فرصت دیگری تکرار کنید. متأسفانه کاری که بعضی مسئولان کشور در دوره‌های مختلف نکردند، اعتراف به اشتباه بود. آنها حتی گاهی سعی کردند خطای گذشته را جبران کنند؛ اما حاضر نشدند به اشتباه خود اعتراف کنند و رسماً نگفتند اشتباه کردیم. به‌همین دلیل است که بخشی از مردم هنوز آنها را باور و قبول نمی‌کنند.»

توکلی اما در مصاحبه خود با «ایران» ضمن استقبال از اقدامات اخیر ریسی نسبت به تداوم رویکردهای تعاملی ابراز خوشبینی کرده و می‌گوید: «اول اینکه همین رفتار در دوره انتقالی هزینه جابجایی را کم می‌کند و قدری سطح تنش را تعدیل می‌کند. دوم اینکه ما داریم از میان یک تجربه طولانی از این دست تنش‌ها به دولت سیزدهم می‌رسیم و اکثریت کشور فهمیده‌اند هزینه تنش‌های اضافی چقدر است. نکته مهم‌تر اما این است که برای توسعه و پیشرفت ما این کار ضروری است. درست است که خیلی‌ها صدای بلندی در دعواهای کشور دارند اما قاطبه نیروهای باتجربه و متنفذ سیاسی به این نتیجه رسیده‌اند که باید به سمت تعدیل اختلافات در داخل برویم و این برای اقتصاد و توسعه کشور هم بسیار ضروری است. من از مجلس پنجم این را گفته‌ام و معتقدم که یک جناح نمی‌تواند کشور را اداره کند و اگر چنین وضعی حاکم شود و آن را بپذیریم، توسعه را به تأخیر انداخته‌ایم.»

ایران 20 تیر

«اعتماد» انفجار در پارک ملت را که بامداد شنبه رخ داد، عکس کرده و با تیتر «فقط صدا بود» به نقد واکنش صداوسیما و توضیحاتی که در این باره ارائه شد، پرداخته و نوشته است: «سوال این است که چگونه امکان دارد انفجاری رخ داده باشد که مردم ساکن منطقه خیابان ولیعصر محدوده پارک ملت آن را شنیده باشند ولی اثری از این انفجار باقی نمانده باشد. با توجه به گزارش مردم و تماس آنان با عوامل آتش‌نشانی، این احتمال وجود دارد که وسعت انفجار بیش از حد معمول بوده باشد و به همین خاطر انتظار بود که با حضور عوامل آتش‌نشانی حداقل آنان بتوانند اثری از این انفجار را ببینند و گزارش کنند.  اما ماجرا به این ختم نشد. دیروز در اخبار ساعت 14 گزارشی از حواشی این انفجار پخش شد. خبرنگار مصاحبه‌ای با مردم و مقامات ذی‌ربط در این حادثه انجام می‌دهد که در مجموعه گفت‌وگوها و گزارش بارها تأکید می‌شود که این اتفاق باعث تأسف است چرا که اقدام کثیف و ناشایستی بوده اما باعث قوی‌تر شدن مردم می‌شود. »

این روزنامه اصلاح ‌طلب در گزارش دیگری عملکرد اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری اخیر را بررسی کرده و با عنوان «سرا» دستاورد روز سخت اصلاح‌طلبان نوشته است: «اصلاح‌طلبان که به‌خصوص پس از پیروزی در انتخابات مجلس دهم، به‌رغم فرستادن تمامی اعضای فهرست انتخاباتی 30 نفره موسوم به «لیست امید» به پارلمان، هدف انتقادهایی از جانب افکار عمومی و پایگاه اجتماعی خود بوده و با این مطالبه روبرو شدند که روند تدوین فهرست‌های انتخاباتی‌شان را شفاف و دموکراتیک کنند، در حالی در انتخابات شورای ششم بالاخره موفق به برگزاری رای‌گیری مقدماتی و تدوین فهرست انتخاباتی بر پایه آرای بدنه اجتماعی خود شدند که پیش‌تر می‌خواستند این طرح را در جریان انتخابات مجلس یازدهم اجرایی کنند اما فارغ از آنکه اساسا کاندیدایی نداشتند که به این طریق یا هر شیوه دیگر از میان‌شان فهرستی را دست و پا کنند، با مشکلاتی در مسیر اجرای این طرح نیز روبرو بودند. مشکلات و اشکالاتی که البته در جریان انتخابات شورای ششم نیز به‌ نحوی گریبان‌گیر این جریان سیاسی شد اما آنان به هر ترتیب موفق به اجرای این ایده برای نوبت نخست شدند. هر چند درحالی فهرست 21 نفره‌شان را بر پایه آرای حدود 8 هزار نفر از اعضای احزاب اصلاح‌طلب و البته برخی فعالان و کنشگران سیاسی - مدنی غیرحزبی بستند که سامانه «سرا» این امکان را برای اصلاح‌طلبان ایجاد می‌کرد که میزبان آرای بیش از 45 هزار نفر باشد. آنان همچنین درنهایت با تاخیر 48 ساعته موفق به رونمایی از «لیست جمهور» شدند اما هر طور که بود، این ایده را اجرایی کردند تا انتخابات 28 خردادماه 1400، انتخاباتی که اصلاح‌طلبان در آن کاندیدایی برای ریاست‌جمهوری نداشتند و در دو میان‌دوره‌ای مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نیز همچون شورای شهر ششم پایتخت، موفقیتی حاصل نکردند، دست‌کم یک دستاورد داشته باشند؛ برگزاری نخستین انتخابات مقدماتی و درون‌گفتمانی در جریان اصلاحات از طریق «سامانه رای‌سنجی اصلاح‌طلبان» یا همان «سرا»؛ سامانه‌ای که به ‌باور فرج کمیجانی، دبیرکل مجمع فرهنگیان و ازجمله اعضای حقوقی جبهه اصلاحات ایران، می‌تواند در آینده محور تصمیم‌سازی انتخاباتی و غیرانتخاباتی اصلاح‌طلبان باشد.»

اعتماد 20 تیر

«آرمان ملی» نیز به قضیه انفجار دیروز توجه ویژه داشته و در تیتر یک امروز خود با عنوان «انفجارهای زنجیره‌ای در ابهام» ضمن اشاره به شنیده شدن صداق انفجار در بامداد دیروز، اخباری که درباره اختلال در شبکه راه‌آهن رسید، اخباری که درباره حمله سایبری به وزارت راه منتشر شد و هشدار وزیر اطلاعات درباره حملات سایبری، نوشته است: «.این روزها اتفاقات مختلفی میافتد که به صورت نصفه و نیمه در موردش شنیده می شود اینکه کدامیک از آن ها با واقعیت تطیق دارد و کدامیک نه . نیاز به شفافیت و صراحت لهجه دارد وگرنه همچنان بر ابهامات وقایع متعدد اخیر بیشتر می افزاید و باعث می شود افکار عمومی تمامی وقایع را درست یا غلط، تایید شده یا نشده مرتبط با هم بدانند و عدم توضیحات شفاف درمورد آن را دلیلی بر اینکه ظاهرا کنترل امور از عهده عده ای خارج شده است .»

این روزنامه اصلاح‌طلب همچنین گفت‌وگویی دارد با قاسم محبعلی، دیپلمات پیشین که می‌گوید: «تسلط طالبان طوفان مهاجرت به ایران را رقم می زند». اهم اظهارات وی در این مصاحبه که عکس یک امروز آرمان ملی است، به شرح زیر است:

*با کمترین شناخت از افغانستان، می‌توان دریافت که هرگز از طریق مذاکره مشکلی از مشکلات این کشور حل نمی‌شود. این ویژگی در میان همه گروه‌های افغانستانی وجود دارد اما در میان گروه‌های تندرو همچون طالبان با قطعیت وجود دارد. طالبان به هیچ وجه اهل گفت و گو نیست و اگر در دوحه یا تهران حاضر می‌شود و در جلسات بلندمدت و طولانی دیپلماتیک شرکت می‌کند به این علت است که قصد دارد تا اهداف تمامیت خواهانه خود را با سرعت بیشتری پیش ببرد.

*منافع ایران امروز در این است که از دولت مرکزی افغانستان حمایت کند. نباید فراموش کرد که دولت مرکزی افغانستان توسط مردم انتخاب شده و همه گروه‌های قومی و زبانی را در خود جای داده است. باید این شاکله تقویت شود تا قدرت خود را به سراسر افغانستان بسط دهد. مشخصا یک افغانستان با ثبات که می‌تواند نقاط مختلف کشور را کنترل کرده و برآمده از رای اکثریت مردم افغانستان باشد، آن مولفه‌ای است که به امنیت ایران نیز کمک می‌کند و به نفع ایران خواهد بود.

*طالبان هیچگاه نمی‌تواند بر تمامی افغانستان حاکم شده و در این کشور ثبات ایجاد کند. این مقوله‌ای است که به ضرر کشور ما تمام خواهد شد.

*اقدامات مقامات آمریکایی در زمان ترامپ و بایدن بسیار سوال برانگیز است. اینکه می‌خواهند افغانستان را به یک چالش جدید برای چین، روسیه و ایران بدل کنند و به نحوی مقدمه سازی این امر را در حال تدارک باشند. در این مسیر کشورهای عربی نیز ممکن است آمریکا را همراهی کنند تا برای رقبا چالش جدی و هزینه سازی فراهم کنند.

* ایران باید توجه ویژه به استان‌های شرقی خود در حوزه اقتصاد داشته باشد. این امر خود یک مقوله‌ای است که می‌تواند امنیت را بیش از پیش ایجاد کند. زمانی که ایران پس از توجه به داخل قصد حل و فصل مساله افغانستان را داشت، باید تمامی نقش آفرینان در افغانستان را مدنظر قرار داده و با حضور آنها مساله افغانستان را حل کند. نمی‌توان به مسائل افغانستان صرفا از یک زاویه نگاه کرد و باید تمامی قدرت‌ها در این عرصه دخیل باشند.

آرمان ملی 20 تیر

«شرق» در تیتر یک امروز خود گزارشی دارد با تیتر «انتظار اصولگرایان از دولت رئیسی» که در واقع گمانه‌زنی درباره کابینه احتمالی رئیسی است. در این گزارش آمده است: «درباره نامزدهای معاون‌اولی نام سعید جلیلی، علی نیکزاد و مخبر‌دزفولی به گوش می‌رسد که دو مورد آخری تکذیب شده‌اند. نیکزاد با نقل‌قول غیر‌مستقیم دیگران و مخبر با اطلاعیه رسمی ستاد اجرائی فرمان امام. جلیلی هم هنوز مشخص نیست اوضاعش چگونه است. از زاکانی، محصولی و صولت مرتضوی هم به‌عنوان گزینه‌های وزارت کشور یاد می‌شود. برای وزارت اطلاعات هم از سید‌محمود نبویان، نماینده تندروی مجلس که ریاست ستاد انتخاباتی رئیسی در مازندران را بر عهده داشت و از منتقدان برجام و از اعضای جبهه پایداری است یا مصطفی پورمحمدی دبیر شورای عالی جامعه روحانیت مبارز با سابقه تصدی وزارت کشور و دادگستری در دولت‌های احمدی‌نژاد و روحانی و علی عبدالهی، رئیس حفاظت قوه قضائیه نام برده می‌شود. گفته می‌شود که با امیردریادار سیاری هم برای گزینه وزارت دفاع صحبت‌هایی شده است. سایت جوان‌آنلاین هم از شنیده‌شدن نام 10 نفر برای گزینه وزارت نفت خبر داده است.»

این روزنامه اصلاح طلب در عکس یک خود اما مشخصا به گمانه‌زنی درباره وزیر خارجه دولت رئیسی پرداخته و با عنوان «مصائب جانشین ظریف شدن» از سعید جلیلی، علی باقری‌کنی، حسین امیرعبداللهیان، مهدی صفری، عباس عراقچی و کاظم غریب‌آبادی نام برده و نوشته است: «اگرچه بعید به نظر می‌رسد که تا یک ماه دیگر، افراد دیگری هم به این اسامی اضافه شوند؛ اما نمی‌توان به قطعیت گفت وزیر خارجه آینده یک نفر از همین اسامی باشد. چینش کلی کابینه شاید کاندیداها را متأثر از تغییراتی کند که صبح روز تحلیف همه را غافلگیر کند.»

شرق 20 تیر

«آفتاب یزد» امروز گفت‌وگویی دارد با علی بیگدلی درباره وضعیت اخیر افغانستان و در تیتر یک خود به نقل از او می‌نویسد: «در طولانی مدت افغان‌ها و چینی‌ها دچار مشکل خواهند شد». 

این روزنامه اصلاح‌طلب در عکس یک خود اما گزارشی دارد با عنوان «جدل پزشکان» و به انتقادات دکتر هاشمیان از قطع برق و تاثیر آن بر روند درمان بیماران اشاره کرده و نوشته است: «همین انتقادها کافی بود که مقامات بهداشتی و در راس آن وزیر بهداشت به آن واکنش نشان دهند. سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان، ویدئویی که هاشمیان از قطع برق در بیمارستان‌ها منتشر کرد را دروغ دانست و با مقایسه نظام سلامت با جنگ ایران و عراق گفت: «اگر که در جنگ تحمیلی فرماندهان را می‌زدند کسی از آن‌ها دفاع نمی‌کرد؟ کسی نمی‌گفت این حرف‌های مزخرف چیست که می‌زنید و سربازان خط مقدم را تضعیف می‌کنید؟ اینها جنبش رسانه مسموم است که کسی بگوید قطع برق باعث مرگ این همه بیمار شده و البته که به دروغ است. نظام سلامت نیازمند این است که وقتی به آن حمله شد دیگران به میدان بیایند. نباید برای نظام سلامت تولید موج مخرب کرد. ‎» ... بعد از نمکی، نوبت کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت بود که در توئیتی به هاشمیان در خصوص لایو اینستاگرامی‌اش طعنه بزند. او نوشت: «بعنوان کوچکترین عضو جامعه پزشکی دعوت می‌کنم به جای لایو گذاشتن از این بخش و آن بخش و بیمار لاکچری، تشریف بیاورند سیستان و بلوچستان، هنر خودشان در کاهش مرگ و میر بیماران کرونایی را به نمایش بگذارند! اینجا شاید به اندازه بریدن کیک تولد فلان قرص بهمان شرکت داروسازی نان ندارد، اما برای عکس و لایو و...، زمان و مکان مناسب دارد. یکی دو ماه از شمال شهر و بیمارستان خصوصی دل بکنید. نیاز نیست فریاد بزنید و کمدی دایه دلسوزتر از مادر بازی کنید، یکی دو ماه مهمان مردم سیستان و بلوچستان و... باشید، سفره این مردم رنگین نیست ولی جانشان کم بهاتر از سلبریتی‌ها نیست!»... در نهایت انتقادهای هاشمیان برایش گران تمام شد و علی اکبر ولایتی رئیس بیمارستان مسیح دانشوری در نامه‌ای به او تذکر داد»

آفتاب یزد 20 تیر

«جوان» تداوم گرانی‌ها در روزهای پایانی دولت را تیتر یک کرده و در گزارشی با عنوان «شوینده‌ها تدبیر دولت را شستند!» آورده است: «ر روز‌های پایانی دولت دوازدهم، گرانی‌ها همچنان به مسیر خود ادامه می‌دهد تا دولت بعد، در شرایطی سکان هدایت قطار اقتصاد را در دست بگیرد که دیگر نشانی از ثبات قیمتی نباشد. این روز‌ها در حالی شاهد شتاب گرفتن قطار گرانی کالا‌ها در کشور هستیم که رئیس‌جمهور بر ثابت ماندن قیمت کالا‌ها و جلوگیری از بالارفتن نرخ‌ها طی ماه‌های پایانی دولت تأکید کرده‌بود و در عین حال طبق اظهارات ربیعی، سخنگوی دولت قرار بود طی سه ماهه اول امسال هیچ تغییر قیمتی در مورد کالا‌ها اتفاق نیفتد، اما گویا قطار گرانی کالا حد یقف و ایستگاهی برای توقف ندارد؛ چراکه مواد شوینده در میانه اوج‌گیری کرونا دوباره گران شد.

پس از افزایش قیمت اقلام خوراکی و غیرخوراکی طی ماه‌های اخیر که نمونه اخیر آن مربوط به روغن و محصولات لبنی بود، بسیاری فکر می‌کردند شاید خللی در روند حرکتی قیمت‌ها حاصل شود ولی دولت روحانی نشان داد به ریلی که خودش ساخته، وفادار است و تا آخرین روزی که قدرت را در دست دارد، به افزایش قیمت‌ها مشغول است.در حالی سال ۹۹ با گرانی‌های بی‌سابقه سپری شد که اعلام سخنگوی دولت یک اطمینان نسبی در مردم ایجاد کرد که حداقل تا مردادماه دیگر شاهد افزایش قیمت کالا‌ها نخواهند بود، اما متأسفانه عمر این خبر خوش به یک ماه هم نرسید؛ چراکه از ۲۶ فروردین نخسین افزایش قیمت‌ها با لوازم خانگی آن هم به میزان ۲۵ درصد آغاز شد و به همراه آن تاکنون خودرو ۹ درصد، سیمان ۲۰ درصد، روغن ۳۵ درصد و مرغ ۲۲ درصد به صورت رسمی گران شده‌است. ... در جدیدترین اتفاق در حوزه گرانی مایحتاج خانوار شاهد گران شدن دوباره محصولات شوینده هستیم. بر این اساس قیمت مصوب محصولات شوینده شامل مایع دستشویی، مایع ظرفشویی، پودر و مایعات لباسشویی، صابون، خمیر دندان و محصولات دارای تریگر افزایش یافت. این رویداد زمانی که کرونا همچنان در حال رکورد‌شکنی پیک‌های پیشین خود است، بی‌شک برای خانوار تنگنای مالی به ارمغان می‌آورد.»

جوان 20 تیر

«وطن امروز» اشرف غنی را «خودباخته» خوانده، عکس یک کرده و از تاثیر سیاست‌‌های او در بحرانی شدن وضعیت افغانستان نوشته است. در این گزارش آمده است: « واقعیت این است که دولت ضعیف محمد اشرف غنی در این سال‌ها اعتبار خود را هزینه پیشبرد سیاست آمریکا در داخل و محیط پیرامونی افغانستان کرد و اکنون دولت غنی از فقر مشروعیت سیاسی در داخل و اعتبار و اقتدار سیاسی در خارج از مرزها رنج می‌برد.»

این روزنامه اصولگرا در تیتر یک امروز خود نیز با عنوان «پشت پا به برجام» از زیاده‌خواهی‌های طرف غربی گفته و نوشته است: «ولت آمریکا در مقطع حاضر با تغییر مؤلفه‌های تاثیرگذار بر برجام بیش از گذشته در تنگنا قرار گرفته است. بایدن و تیم سیاست خارجی او از یک طرف با درک این موضوع که اقدامات جبرانی تهران در شتاب بخشیدن به برنامه هسته‌ای، ضرورت احیای برجام و وادار کردن ایران به بازگشت به محدودیت‌های هسته‌ای- یا به قول آنتونی بلینکن، وزیر خارجه و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، قرار دادن برنامه هسته‌ای ایران داخل جعبه- را فوری‌تر کرده است و از طرف دیگر با توجه به عدم اجماع داخلی در آمریکا و مخالفان قدرتمند توافق با ایران از ۲ جناح در کنگره، همچنین در نظر گرفتن ملاحظات رژیم صهیونیستی، در پی دستیابی به یک توافق حداقلی با ایران است، از همین رو واشنگتن ضمن خودداری از تضمین دادن جهت خروج مجدد از برجام، اعلام کرده آمادگی رفع تمام تحریم‌های اعمال شده در دوران ترامپ را هم ندارد. »

وطن امروز 20 تیر

«کیهان» دیدار رئیسی با اعضای جامعه مدرسین را با این جمله از او که «راه برون‌رفت از مشکلات کشور وجود دارد» تیتر یک کرده و آورده است: «رئیس‌جمهور منتخب در دیدار با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: با توجه به شناختی که از امکانات مادی و معنوی، نیروی انسانی کارآمد، اراده جدی مدیران و توان جوانان دارم معتقدم که راه برون‌رفت از مشکلات کشور وجود دارد.»

این روزنامه اصولگرا در گزارش دیگری با عنوان «هزینه‌تراشی‌های بی‌پایان دولت روحانی در روزهای پایانی» نوشته است: «تا چند هفته دیگر دولت روحانی به پایان خواهد رسید و دولت سیزدهم با ریاست آقای رئیسی آغاز به کار خواهد کرد. با این وجود، دولت روحانی در روزهای پایانی دوره مسئولیتش، مدام در حال افزایش هزینه‌هاست که این اقدام مدیریت کشور را برای دولت بعدی بسیار سخت و پیچیده خواهد کرد. برخی مصادیق این موضوع عبارت است از‌:

الف- نجومی‌بگیرها: مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی تبصره 12 لایحه بودجه 1400، مصوب کرد حداکثر افزایش حقوق و مزایای کارمندان در سال جاری 2.5 میلیون تومان باشد.» ... ب- بازنشستگان: بخاطر اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان توسط دولت و براساس آمارهای رسمی سازمان برنامه و بودجه، متوسط حقوق بازنشستگان تحت پوشش صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری در سال گذشته و امسال، مجموعا 120 درصد و متوسط حقوق بازنشستگان تحت پوشش تامین اجتماعی در همین دوره زمانی، مجموعا 138 درصد افزایش یافته است. ... ج- اعضای هیئت علمی: در دولت روحانی بخصوص همزمان با ورود بیماری کرونا به ایران، سازمان برنامه و بودجه حقوق و مزایای نیروهای دولتی فعال در بخش سلامت کشور را افزایش چشمگیری داد. ... د- معلمان: دولت روحانی براساس بند «الف» ماده 63 قانون برنامه ششم توسعه موظف بود نظام رتبه‌بندی معلمان را تهیه کند و در اسفندماه 99 بالاخره لایحه مرتبط با این موضوع در دولت به تصویب رسید و کلیات این لایحه هم در خردادماه در مجلس به تصویب رسید. ... ه- پرستارها: در روزهای اخیر و 14 سال پس از تصویب قانون تعرفه خدمات پرستاری در مجلس، آیین‌نامه این تعرفه به تصویب شورای عالی بیمه رسید و این قانون بالاخره وارد فرآیند اجرایی شد. ... هرچند اکثر اقدامات دولت روحانی در زمینه هزینه‌تراشی، خلاف قانون نیست اما این سوال مهم مطرح است که آیا مدیران ارشد دولتی بخصوص مدیران سازمان برنامه و بودجه از وضعیت کسری بودجه در سال جاری اطلاع ندارند که اینگونه تلاش می‌کنند حجم آن را تشدید نمایند و کار دولت سیزدهم برای مدیریت کشور را سخت‌تر نمایند؟»

کیهان 20 تیر

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها