سید محمد حسینی: همه باید به دولت کمک کنیم تا مشکلات حل شود

کد خبر: 1084672

سید محمد حسینی پیرامون وظایف رئیس جمهور دولت سیزدهم، مسائل اقتصادی را اولویت مردم خواند و گفت دولت جدید باید به این نکته توجه ویژه کند.

سید محمد حسینی: همه باید به دولت کمک کنیم تا مشکلات حل شود

سید محمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی و وزیر پیشین ارشاد در برنامه رادیو تهران که درباره مراسم تنفیذ رئیس جمهور دولت سیزدهم روی آنتن رفت؛ گفت: در مراسم تنفیذ تعابیری که رهبری درباره رئیس جمهور جدید داشتند بسیار قابل توجه و نشانه اعتماد رهبری و جایگاه ارزشمند آقای رئیسی بود. رهبری در توصیف ایشان فرمودند شخصیت مردمی، از تبار سیادت و علم، پرهیزکار و خردمند، عالم فرزانه، خستگی‌ناپذیر، کارآزموده و تعابیر بلند دیگری که به کار رفت. این تعابیر باعث خشنودی است که منتخب ملت اهل کرامت و اهل خدمت باشد.

او افزود: آقای رئیسی امروز درباره اولویت‌ها توضیحاتی را ارائه داده و گفت که  برنامه کوتاه مدت، میان مدت و درازمدتی دارد. برنامه او یک برنامه تحولی است، در هر حوزه‌ای قطعا باید تحولاتی انجام شود. در حوزه علم و دانش، در بحث سلامت، در مسائل اقتصادی، در کار‌های زیربنایی کشور، در سیاست خارجی و همه این‌ها نیاز به تحول وجود دارد.

حسینی افزود: نکته بعدی که آقای رئیسی همواره بر آن تاکید داشت، چه در دستگاه قضایی و چه در قوه مجریه، بحث تحقق عدالت است. باید با فساد، فقر و تبعیض مبارزه شود و سیاست‌های کلی نظام که توسط رهبر انقلاب ابلاغ می‌شود و اسناد بالادستی مورد توجه قرار گیرد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب فرمودند کار و حرکت اقتصادی‌ای که انجام می‌دهید بر اساس یک برنامه باشد، یعنی بخشی از یک برنامه کلی را تکمیل کند، این مسئله مهمی است که باید در دولت به آن توجه شود.

حسینی یادآور شد: مسائل اقتصادی اولویت مردم است و باید به صورت جدی به آن پرداخته شود، یعنی هم فعالیت‌های ایجابی باید صورت بگیرد و هم سلبی. همچنین بحث مبارزه با رانت خواری و سوء استفاده‌هایی که برخی‌ها می‌کردند، مبارزه با افرادی که از بیت المال مسلمین سوء استفاده می‌کنند و حق الناس را رعایت نمی‌کنند، باید با ساز و کار‌هایی که وجود دارد این مسائل پیگیری شود و برخی مقررات به طور فوری اصلاح شود.

او گفت: آقای رئیسی در برنامه تحولی که در کوتاه مدت دارد ۱۰ مسئله محوری را مد نظر قرار داده است، تحقق این ده محور مایه امیدواری مردم می‌شود و ما امیدواریم که موفق باشد. یک مسئله مهم جلب اعتماد مردم است. ما در انتخابات مشاهده کردیم به خاطر عملکرد ضعیف دولت دوازدهم یک ناامیدی و دلسردی وجود داشت و باید این سرمایه بزرگ اجتماعی که اعتماد مردم است جلب شود و تا در انتخابات آینده هم شاهد حضور پررنگ‌تر مردم باشیم.

حسینی افزود: اگر همدلی و همراهی در میان مسئولان وجود داشته باشد به ویؤه در حوزه سیاست خارجی، این همراهی می‌تواند کمک کند مسئولین یک موضوع را یکصدا بیان کنند، این در پیشبرد اهداف سیاست‌های خارجی ما می‌تواند کمک کننده باشد.

حسینی افزود: همه باید به دولت کمک کنیم تا مشکلات حل شود. قوه قضاییه باید برای امنیت سرمایه‌گذاری و برای پیشبرد برنامه‌ها از دولت حمایت کند. در حال حاضر فرصت خوبی برای کار است و هر سه قوه و نهاد‌های انقلابی باید به کمک هم بیایند تا مردم لذت خدمت را حس کنند.

حسینی در ادامه یادآور شد: ما در حوادث غیرمترقبه و داستان کرونا و مشکلاتی که داشتیم، دیدیم سپاه، بسیج، ستاد اجرایی، بنیاد مستضعفان و... همه پای کار بودند. در حال حاضر هم این‌ها باید از دولت حمایت کنند تا یک آرامش و ثبات در کشور فراهم شود و این نابسامانی که شاهد هستیم سامان بگیرد.

این استاد دانشگاه با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: آیت الله رئیسی امروز گفت ما تورم بالای ۴۴درصد را داریم، رشد نقدینگی داریم، دولت اکنون بدهی دارد، همین امسال شاهد کسری بودجه هستیم و این واقعیتی است که وجود دارد.

او افزود: البته رهبری هم فرمودند که نباید فکر کنیم رفع مشکلات اقتصادی در کوتاه مدت انجام می‌شود و این کار زمان بر است. ولی باید یک امیدواری در مردم ایجاد شود و رئیس‌جمهور جدید که یک انسان پرکار و پرتلاشی است و مسئولان دولتی با تمام توان و انگیزه و با بکارگیری نیرو‌های تازه نفس و با انگیزه و جهادی کار‌های خوبی را در کشور انجام دهند.

حسینی درباره سوالی پیرامون بحث کابینه گفت: در این باره گمانه‌زنی‌هایی صورت می‌گیرد؛ اما با توجه به شرایط خاص کشور همانطور که رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند امیدواریم رئیس جمهور در این مسئله زمان را از دست ندهند و سریعتر کابینه را معرفی کنند. مجلس هم بررسی را زود شروع کند که از این حالت بلاتکلیفی بیرون بیاییم، به هر حال مسئولان فعلی می‌دانند باید بروند و کارمند‌ها و مجموعه مدیران مختلف کشور با مشکلات جدی روبه‌رو هستند، لذا باید کابینه سریع‌تر استقرار پیدا کند و دولت بتواند در خدمت مردم باشد.

او با اشاره به مشکلات فراوان اقشار متوسط و پایین جامعه گفت: امیدواریم با سوابق درخشان و عزم راسخی که آیت الله رئیسی دارد و با توجه به رهنمود‌های رهبری مشکلات کشور برطرف و در آینده شاهد اتفاقات خیلی خوبی برای مردم و کشور باشیم./باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها