خبر به روایت «فردا»

باز هم هجمه به مجلس / اوج کرونا / اراده دو قوه برای ساماندهی بازار مسکن

کد خبر: 1082956

روزنامه‌های امروز به موضوعاتی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و ... پرداخته‌اند که مهم‌ترین موارد آن به شرح زیر است:

باز هم هجمه به مجلس / اوج کرونا / اراده دو قوه برای ساماندهی بازار مسکن

گروه سیاست سایت فردا - روزنامه‌های امروز به موضوعاتی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و ... پرداخته‌اند که مهم‌ترین موارد آن به شرح زیر است:

 

«آرمان ملی» برای بیان اینکه طرح صیانت از فضای مجازی در جلسه دیروز مجلس بررسی نشد، عکس قالیباف را انتخاب کرده و نوشته «با تدبیر رئیس مجلس مسکوت ماند». این درحالی است که دیگر روزنامه اصلاح‌طلبی که دیروز به بهانه همین طرح تیتر زده بود «آقای قالیباف! مراقب باش» و رئیس مجلس را بیش از سایر نمایندگان در این قضیه مسئول دانسته بود، امروز در این باره یک تیتر خنثی دارد و جایگاه ویژه‌ای نیز در صفحه یک خود به آن نداده است.

آرمان ملی 5 مرداد

«آفتاب یزد» که پیش‌تر شرح برخوردش با بررسی نشدن طرح مربوط به فضای مجازی رفت، امروز گفت‌وگویی دارد با عبدالرضا فرجی راد و تیتر زده «مخالفان برجام حقوق ثابت خوبی دارند!» سفیر اسبق ایران در بلژیک در این مصاحبه مدعی است که «افرادی مخالف برجام هستند و ادعاهایی را مطرح می‌کنند حداقلش این است که حقوق خوبی می‌گیرند و زندگی مطلوبی دارند» و می‌گوید: «آن‌ها باید به فکر اکثریت مردم باشند که در منجلاب فقر غرق شده‌اند تا بتوانند زندگی حداقلی داشته باشند».

آفتاب یزد 5 مرداد

«ایران» از اوج‌گیری وحشتناک دلتا کرونا در کشور گزارش داده و با تیتر «آژیر قرمز دلتا» در گزارشی که عکس یک شده، نوشته است: «موج کرونا در پیک پنجم اگرچه که هنوز به قله نرسیده اما افزایش ناگهانی روند ابتلا و مراجعات سرپایی به مراکز درمانی در فاصله زمانی بسیار کوتاه نسبت به پیک چهارم، از اوج‌گیری بلند پیک پنجم در روزهای آینده حکایت می‌کند. با این حال و با‌وجود این هشدارها، آنچه که ویروس کرونا را در خیز پنجم مرگبارتر کرده، کاهش میزان عمل به توصیه‌های بهداشتی است آن هم در شرایطی که شعله‌های کرونای دلتا در همه نقاط کشور زبانه کشیده و پیش‌بینی می‌شود؛ بزودی آمار مرگ و میر‌ها به شکل صعودی افزایش پیدا کند. البته وضعیت در بیمارستان‌های پایتخت هم بشدت بحرانی گزارش می‌شود حتی متخصصان حوزه سلامت می‌گویند؛ سویه دلتا، ۵۰ درصد میزان بستری‌های بیمارستانی را افزایش داده و موج کنونی به مراتب سهمگین‌تر از موج‌های قبلی است.»

ایران 5 مرداد

«شرق» امروز روی مجلس تمرکز کرد و در دو گزارش جداگانه که هر دو هم در صفحه نخست دیده شده به طرح‌ها مجلس می‌پردازد یا بهتر بگوییم، می‌تازد. این روزنامه در تیتر یک خود طرح صیانت از فضای مجازی را مورد توجه قرار داده و با تیتر «مجلس کنار مردم یا مقابل مردم؟» به مخالف القا می‌کند که اولا هدف طرح مسدودسازی اینترنت است – با وجود اینکه بارها در این باره توضیح داده شده است – و دوما مجلس دیروز فقط فرصت بررسی پیدا نکرده و در اولین زمان ممکن نسبت به تصویب این طرح اقدا می‌کند. 

گزارش دیگر «شرق» اما به طرح الزام دستگاه‌های اجرائی به پاسخ‌گویی به تذکرات کتبی و شفاهی نمایندگان مربوط است و با تیتر «طرحی برای پسارئیسی» و در ادامه رویکرد ضد مجلس این روزنامه اصلاح‌طلب آمده است: «در واقعیت به نظر می‌رسد در ساختار همسو یا تعداد و شدت سؤالات کتبی و شفاهی نمایندگان از وزرا و رئیس‌جمهوری کاهش یابد یا در غیر این صورت چندان اصراری برای کشاندن رئیسی و کابینه‌اش به مجلس برای پاسخ‌گویی شفاهی یا حتی کتبی به وجود نیاید. ... بسیاری از طرح‌هایی که نمایندگان فعلی در مجلس در دستور کار قرار داده‌اند بیشتر از اینکه مبتنی بر یک نیازسنجی باشد بعد سیاسی جناحی دارد.»

شرق 5 مرداد

«اعتماد» نیز رویکردی مشابه «شرق دارد» و طرح مجلس برای ساماندهی پیام‌رسان‌ها و صیانت از فضای مجازی را سوژه گزارشی که عکس یک شده، کرده است و با وصف «شاید وقتی دیگری» می‌نویسد: « قانونی که البته بهتر و صحیح‌تر است همان «طرح» بخوانیمش و بیش از این جدی نگیریمش اما حالا دیگر نه صرفا طرحی که در کازیوی نمایندگان خاک می‌خورد تا این دوره 4 ساله تمام شود؛ بلکه طرحی که از ابتدای همین هفته در دستورکار پارلمان قرار گرفته و اگرچه پیش‌ازظهر دیروز، همین که نشست علنی مجلس به دقایق پایانی رسید و خبری از ورود به آن نشد، چند رسانه از سر ذوق و شوقی البته کم‌دوام، تیتر زدند که اعتراض‌ها نتیجه داده و پارلمان محافظه‌کاران عقب نشسته است؛ حال آنکه این صرفا یک خطای رسانه‌ای بوده، ناشی از ناآشنایی با ساختار و روند کار پارلمان و جلسات علنی‌اش و طرح بحث‌انگیز و جنجالی مجلس ‌یازدهمی‌ها صرفا به ‌دلیل آنکه در نوبت نخست رسیدگی نبوده و رسیدگی به موارد مقدم طولانی شده، در این جلسه مورد بررسی قرار نگرفته و نمایندگان نهایتا ظرف همین دو، سه نشست علنی بعدی وارد بحث آن خواهند شد».

اعتماد 5 مرداد

«کیهان» صفحه یک ویژه‌ای ندارد و بیشتر هم به مسائل خارجی و تاریخی پرداخته است. این روزنامه در تیتر یک خود اما از ناراحتی غربی‌ها از روی کار آمدن دولت رئیسی می‌گوید. از همین رو با تیتر «جیغ بنفش آمریکا و غربگراها از بازگشت قطار دولت به ریل خدمت» نوشته است: «حالا دولت تدبیر و امید در حال تمام شدن است و غرب و غربگراها که 8 سال گذشته در سایه دولت بحران‌ساز روزگار می‌گذراندند، این روزها سوگوار برگ‌ریزان تدبیر و امید هستند به‌ویژه که قرار است دولتی روی کار بیاید که اهل امیدهای واهی نیست و می‌خواهد زیر میز سوء مدیریت‌ها و رانت و فساد زده و طومار دزدان بیت‌المال را در هم بپیچد. بنابراین بایستی جیغ بنفش ضدانقلاب و هیاهو و وارونه‌نمایی از اعتراضات (آن‌هم نسبت به سوء‌مدیریت مسئولان) و اساساً آخرین تلاش‌های اصلاح‌­طلبان رادیکال و اپوزیسیون و معاند را تنها در این بستر (عصبانیت از بازگشت قطار دولت به ریل خدمت)، بررسی و ارزیابی کرد.»

کیهان 5 مرداد

«جوان» امروز در تیتر یک خود به موضوعی مهم و قابل توجه می‌پردازد. موضوعی که با زندگی و معیشت مردم گره خورده و چیز غیر آشفته بازار مسکن نیست. این روزنامه اصولگرا با تیتر «پرونده دلالان مسکن روی میز رئیسی و قالیباف» از اراده‌ای که در دو قوه برای مقابله با این وضعیت شکل گرفته خبر داده و نوشته است: « در پی ایجاد نوسان شدید در بازار نهاده‌های تولید مسکن، روز گذشته پرونده دلالان مسکن روی میز رئیسی و قالیباف قرار گرفت، این مقامات با تأکید بر قطع کردن دست دلالان از بازار مسکن و نهاده‌های مرتبط با تولید مسکن به تقویت سیاست‌های طرف عرضه مسکن از طریق تداوم طرح‌هایی، چون مسکن ملی با مشخصه ارزان‌سازی مسکن به کمک صنعتی‌سازی و مشارکت‌گیری از بخش خصوصی و تعاونی برای اجرا و اعمال نظارت از سوی دولت اشاره کردند.»

جوان 5 مرداد

«وطن امروز» اما در تیتر یک امروز خود سراغ محیط زیست و تدابیر مربوط به آن در دولت روحانی را می‌گیرد. بهانه‌اش نیز نه وقت اوضاع و احوال خوزستان که اظهارات اخیر روحانی است که با وجود این وضعیت باز هم از موضع قدرت و طلبکارانه و پیروزمندانه سخن گفته و مدعی است: «دولت یازدهم و دوازدهم بحق دولت محیط‌زیست بوده است، وضعیت محیط‌زیست از ۸ سال قبل بهتر است»!

این روزنامه اصولگرا در گزارش دیگری نه به جولان کرونا و آمار قربانیان پرداخته و از « رقابت نفسگیر‌ کرونا و ‌واکسن» می‌گوید.

وطن امروز 5 مرداد

«سازندگی» اما علی لاریجانی را عکس کرده است. نه به این خاطر که او حرف تازه‌ای زده باشد، اقدام جدیدی کرده یا پست تازه‌ای گرفته باشد ، بلکه به خاطر گفت‌وگویی که گویا بعد از ردصلاحیت با مجله آگاهی نو انجام داده است. تیتر این مصاحبه «هشدار لاریجانی» است و از متن این طور برمی‌آید که وی درباره تبعات کاهش مشارکت هشدار داده است. حال باید پرسید که تاکید بر این موضوع بعد از انتخابات و در شرایط موجود واقعا چه ضرورت و اهمیتی دارد؟!

سازندگی 5 مرداد

 


 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها