خبر به روایت «فردا»

روز میزبانی

کد خبر: 1094937

روزنامه‌های امروز به موضوعاتی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و ... پرداخته‌اند که مهم‌ترین موارد آن به شرح زیر است:

روز میزبانی

گروه سیاست سایت فردا - روزنامه‌های امروز به موضوعاتی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و ... پرداخته‌اند که مهم‌ترین موارد آن به شرح زیر است:

«سازندگی» مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق که امروز به تهران می‌آید را عکس یک کرده و تیتر زده «وساطت در تهران». این روزنامه اصلاح‌طلب با این فرض که الکاظمی به تهران می‌آید که به منازعات بین ایران و عربستان پیان دهد، احتمال موفقیت یا عدم موفقیت او را مورد بررسی قرار داده و در همین راستا اشاره‌ای هم به ماجرای عکس انداختن امیرعبداللهیان با سایر مهمانان نشست بغداد که حکم از دست رفتن فرصت گفت‌وگو با همتای عربستانی‌اش را داشت، اشاره می‌کند.

سازندگی 21 شهریور

«آرمان ملی» تمرکز خود را بر طالبان گذاشته است. در تیتر یک خود از تبعات عدم تشکیل دولت فراگیر در افغانستان گفته و تیتر زده «تمام نمی‌شود، اگر تمام نکنید...» منظورش هم دخالت خارجی، جنگ داخلی و کودتا است که در نیم قرن اخیر تحولات بسیاری را در این کشور همسایه رقم زده و نتیجه‌ای جز قربانی شدن مردم نداشته است. 

این روزنامه اصلاح‌طلب گفت‌وگویی هم با فیاض‌زاهد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب دارد که عکس یک شده است. او در این مصاحبه که با تیتر «طالبان بر سردوراهی آمریکا و تشکیل دولت فراگیر» منتشر شده، می‌گوید: «طالبان از یک سو به آمریکا تعهد داده برای ایران، پس از استقرار کامل دولت مزاحمت جدی ایجاد کند، از سوی دیگر بدون ایران نمی‌تواند دولت فراگیر تشکیل دهد و از بحرانی مانند پنجشیر عبور کند».

آرمان ملی 21 شهریور

«آفتاب یزد» تیتر و عکس خود را به دو مهمان مهم امروز اختصاص داده است. سفر گروسی به تهران را با تیتر «مهمان سرزده» منشتر کرده است! آن هم در حالی که روزها است درباره آمدن و نیامدن او به ایران بحث می‌شود. درخواست او برای ملاقات با رئیس جدید آژانس انرژی اتمی چند روزی بی‌پاسخ مانده بود و این گمانه را تقویت کرده بود که ایران سر همراهی ندارد. بعد از کلی حواشی بود که نهایت خبر رسید گروسی می‌آید و احتمالا توافقاتی نیز با آژانس خواهد شد.

این روزنامه اصلاح‌طلب سفر الکاظمی را نیز در گفت‌وگو با محمد صالح صدقیان، کارشناس خاورمیانه بررسی و سعی کرده به این سوال پاسخ دهد که «الکاظمی از تهران چه می‌خواهد؟» سوالی ساده که به نظر می‌رسد پاسخ آن چیزی غیر از میانجیگری بین ایران و عربستان نیست. 

آفتاب یزد 21 شهریور

«ایران» بیشتر خبری است. عکس یک خود را به وزیر کشور و صدور احکام ویژه برای استانداران اختصاص داده و در تیتر یک نیز از «2 میهمان خارجی در تهران» می‌گوید. این روزنامه دولتی همچنین بخشی را به وعده و اظهارات وزیر راه و شهرسازی اختصاص داده و برای همین تیتر زده «خانه اولی‌ها برای مسکن ثبت نام کنند». 

ایران 21 شهریور

«اعتماد» که بیش از سایر روزنامه‌ها در صفحه یک خود سنت‌شکنی می‌کند، امروز به جای عکس یک، متن گذاشته است. آن هم نه گزارش؛ بلکه یادداشتی تحلیلی از عباس عبدی درباره هشدار جدی انجمن‌های علمی پزشکی. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در این یادداشت که با عنوان «هجوم شبه علم» منتشر شده، ضمن اشاره به اینکه «57 نفر از پزشکان معتبر کشور که در نقش رییس یا دبیر انجمن‌های علمی انواع گروه‌های پزشکی هستند طی نامه‌ای به رییس مجلس و وزیر بهداشت نسبت به اعلام وصول همزمان دو طرح مشابه در زمینه طب شبه‌علم! اظهار نگرانی کرده‌اند.» نوشته است: «طب سنتی و مثلا ملی و اسلامی، مشحون است از شبه‌علم که مطلقا قادر به اثبات کارآمدی خود در پزشکی مبتنی بر شاهد نیستند، چون در هر حال طب باید درمان کند. ولی چرا عده‌ای متولی این نوع طبابت! غیر موثر شده‌اند؟ پاسخ این است که آنان می‌دانند که قادر نیستند ادعاهای خود را براساس پزشکی مبتنی بر شواهد اثبات کنند، چون اگر اثبات کنند، دیگر مشکلی نخواهد ماند، تجویزات و درمان‌های آنان هم زیرمجموعه علم پزشکی می‌شود، ولی چون قادر به اثبات اثربخشی آن نیستند، می‌کوشند که یک عنوان جدید برای آن فراهم کنند، بلکه از زیر بار قواعد پزشکی مبتنی بر شواهد خارج شوند. آنان می‌خواهند با متمایز کردن خود از زیر بار استلزاماتی عام  فرار کنند.پشت این اقدام دو انگیزه وجود دارد؛ ضدیت با علم تا حد ممکن و تامین منافع مادی.»

اعتماد 21 شهریور

«کیهان» همزمان با سفر گروسی به تهران در گزارشی که تیتر دو شده است، تاکید کرده که «همکاری فراپادمانی با آژانس بدون لغو تحریم‌ها قابل تداوم نیست».

این روزنامه اصولگرا در تیتر یک خود اما گزارشی خبری دارد و با عنوان «بهانه‌های FATF و تحریم با انبوه واردات واکسن رنگ باخت» نوشته است: «این روزها سرعت و حجم واردات واکسن کرونا افزایش چشمگیری یافته است، اما چرا با وجود اینکه در گذشته برخی مسئولان و رسانه‌ها مواردی همچون تحریم و نپیوستن به FATF را مانع تسهیل واردات واکسن به کشور می‌دانستند، اکنون شرایط به نفع مردم تغییر یافته است؟»

کیهان 21 شهریور

«جوان» مثل اغلب روزها صفحه یک خلوتی دارد. دو گزارش که تیتر و عکس یک شده و یک سرمقاله؛ همین. در تیتر یک خود اما با عنوان «فرمان واردات خودرو در مجلس چرخید» نوشته است: «انحصار خودرو در دست دو خودروساز وابسته به دولت که با هدف و نیت خیراندیشانه حمایت از تولید داخل انجام شد، به اعتراف دوست و دشمن و خیرخواه و بدخواه و عام و خاص شکست خورد و شکست سختی هم خورد. درباره دلایل افتضاحی که در این صنعت داخلی به نسبت نمونه‌های خارجی این صنعت به بار آمد و در مقایسه این صنعت با برخی صنایع و علوم دیگر کشور که همپا یا در تعقیب دنیا قدم برمی‌دارد، سخن‌ها گفته شده است و شاید هنوز حق مطلب ادا نشده باشد. اکنون هر طرح جدیدی درباره خودرو باید دو مقصود و هدف اصلی را دنبال کند. اول اینکه آن مقصود ملی که تولید داخلی باید با کیفیت و با قیمت ارزان و مناسب حال عموم مردم باشد و بیشترین سهم را در بازار داخلی داشته باشد، نباید در طرح‌های جدید فراموش شود و دوم اینکه در طرح جدید منافع کل ملت در نظر گرفته شود. جمع بین این دو تاکنون ممکن نبوده و علت رسوایی صنعت خودروی داخلی نیز به رغم سیستم مدیریتی پیچیده و پرطمطراق و با دستمزد‌های نجومی همین بوده است که نتوانسته این دو هدف را با هم تأمین کند. ۹۰ میلیون ایرانی باید در این عصر و زمانه، خودروی با کیفیت را با حقوق و درآمد معمولی که دارند تهیه کنند. این، هم به سلامت جسمانی و هم به سلامت روانی آن‌ها کمک خواهد کرد.»

جوان 21 شهریور

«وطن امروز» اظهارات دیروز رئیسی در جلسه ستاد مقابله با کرونا و سایر اقدامات این ستاد در حوزه تامین واکسن کرونا را تیتر یک کرده و با عنوان «واکسن؛ سریع، فوری، انقلابی» نوشته است: «واردات واکسن کرونا به کشور با حجم بالا مدتی است به صورت روزانه در حال انجام است به طوری که طی 20 روز اخیر در مجموع بیش از21میلیون دوز واکسن وارد شده و قرار است تا پایان ماه جاری نیز این میزان به 50 میلیون دوز برسد. به گزارش «وطن ‌امروز» با روی کارآمدن دولت سیزدهم، تلاش‌ها برای واردات واکسن شدت گرفت به طوری که دکتر سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان از طرح تحول جامع مقابله با کرونا خبر داد و در همان روزهای اولیه فعالیت دولت، تاکید کرد: «برای واردات واکسن از همه ظرفیت‌ها باید استفاده شود». پس از آن محموله‌های واکسن خارجی کرونا از اواسط ماه گذشته یکی پس از دیگری به کشور سرازیر شد به طوری که اکنون واکسن‌های وارداتی در انبارهای وزارت بهداشت به شکل انبوهی دپو شده است و کمبودی در این زمینه احساس نمی‌شود. از طرفی با تسریع در روند واردات واکسن به کشور، اقدامات لازم برای افزایش مراکز تجمیعی واکسیناسیون و جایگاه‌های سیار درحال انجام است. هم‌اکنون روزانه بیش از یک میلیون دوز واکسن کرونا در سراسر کشور تزریق می‌شود و قرار است میزان واکسیناسیون در کشور به 2 میلیون دوز برسد، زیرا در برخی مناطق واکسیناسیون توسط جهادگران بسیجی و نیروهای سپاهی 24 ساعته شده است.»

وطن امروز 21 شهریور

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها