خبر به روایت «فردا»

بازتاب دیدار رهبری با ورزشکاران / ناراحتی اصلاح‌طلبان از اظهارات دو نماینده مجلس/ ارسال سوخت به لبنان از ابعاد مختلف

کد خبر: 1096813

روزنامه‌های امروز به موضوعاتی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و ... پرداخته‌اند که مهم‌ترین موارد آن به شرح زیر است:

بازتاب دیدار رهبری با ورزشکاران / ناراحتی اصلاح‌طلبان از اظهارات دو نماینده مجلس/ ارسال سوخت به لبنان از ابعاد مختلف

گروه سیاست سایت فردا - روزنامه‌های امروز به موضوعاتی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و ... پرداخته‌اند که مهم‌ترین موارد آن به شرح زیر است:

 

«سازندگی» کارتونی از محمد مخبر را روی جلد کار کرده و به نقل از مرحوم حسن حبیبی به او یادآور می‌شود که این تازه اول راه این روی جلد بودن‌ها است. بهانه‌ این گزارش و صفحه یک نیز رسیدن «آخر شهریور» و وعده‌ای است که آقای مخبر وقتی رئیس ستاد فرمان اجرایی امام بود، درباره تولید 50 میلیون دوز واکسن برکت به مردم داده بود. همین است که سازندگی در شماره امروز خود با طرح این سوال که «از برکت چه خبر؟» می‌نویسد: «اکنون واکسیناسیون عمومی با واکسن‌های چینی و چندملیتی انجام می‌شود. از عموم پنهان نیست که در همان زمان بسیار گفته شد که وعده‌های تولید واکسن کرونا که محمد مخبر می‌دهد و هر با عدد تازه‌تر و اغواکننده‌تری می‌داد و در آخر هم به 50 میلیون دوز در شهریور 1400 رسید، برای جایگاه مهمتر از ستاد اجرایی است و او چشم به معاونل اولی رئیس جمهور بعدی دارد که البته همه هم قریب به یقین می‌دانستند کسی نیست جز سیدابراهیم رئیسی.» 

روزنامه ها 28 شهریور

«شرق» اظهارات دیروز محمدجواد نیک‌بین درباه مطیع بودن وزیر اطلاعات در قضیه بررسی طرح صیانت را بهانه تاختن بر مجلس کرده و در گزارشی با عنوان «وزیر بی‌اختیار؟» که تیتر یک هم شده، نوشته است: « مطیع‌بودن وزرا در برابر مجلس اگر‌چه مطلوب بهارستان‌نشینان است و به‌دلیل موضع حمایتی که از دولت سیزدهم داشته‌اند، چنین انتظاری تقویت شده‌، اما این خواسته نه فقط اصل تفکیک قوا بلکه اختیار و عزت قوه مجریه را زیر سؤال می‌برد. هرچند اهمیت همراهی مجلس با دولت به‌خصوص زمانی که سنگ‌اندازی‌های مجلس یازدهم در دولت روحانی را شاهد بودیم، دوچندان می‌شود، اما نمی‌توان به‌بهانه همراهی، وزرا را همچون مومی در دستان بهارستان‌نشینان دید؛ آن‌هم مجلسی که تا‌کنون عملکرد درخشانی نداشته و حتی در طرح صیانت نیز به‌دنبال مسدود‌سازی اینترنت و محروم‌کردن کاربران از فضای مجازی است؛ طرحی که رانتی میلیاردی برای اپلیکیشن‌های ایرانی که کارایی لازم را ندارند، ایجاد خواهد کرد و در‌نهایت فقط هزینه مردم را در استفاده از اینترنت و همچنین استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی افزایش خواهد داد.»

این روزنامه اصلاح‌طلب در گزارش دیگری که عکس یک شده نیز شرایط اصلاح‌طلبان در دو مقطع 76 و 1400 را با هم مقایسه می‌کند. 

روزنامه ها 28 شهریور

«آفتاب یزد» در ادامه تداوم روند گرانی سراغ «سلاطین» را می‌گیرد و در گزارشی که تیتر یک شده، می‌نویسد: « این روزها در رسانه‌های دولتی به خصوص صدا و سیما کمتر با خبر گرانیها مواجه می‌شویم اما این موضوع چیزی از اصل گرانی‌ها کم نمی‌کند چرا که در خلال سکوت خبری که رسانه‌های وابسته ایجاد کرده اند، اقلام به خصوص اقلام ضروری روز به روز گران‌تر می‌شود و سفره مردم روز به روز کوچکتر. تا قبل از روی کار آمدن دولت سیزدهم، هر جنسی که با افزایش قیمت ناگهانی همراه می‌شد همه به دنبال سلطان آن بودند و در نهایت هم با سلاطین سکه، شکر، سیمان و غیره مواجه شدیم اما در دولت سیزدهم در سکوت خبری هویج گران شد و هیچ کس در پی سلطان هویج نرفت! پس از آن تخم مرغ گران شد و باز هم خبری از سلطان نبود، در نهایت هم با گرانی برنج رو به رو شدیم و حتی برنج به مرز کیلویی 50 هزار تومان هم رسید اما باز هم هیچ کس سراغی از سلطان برنج نگرفت! اینکه سلطان‌ها کجا رفتند که دیگری کسی پیگیر آن‌ها نیست یک موضوع است و اینکه رسانه‌ها با روی کار آمدن دولت متبوعشان دیگر به دنبال گرانی‌ها و فقر مردم که روز به روز افزایش می‌یابد نیستند هم مسئله دیگری است که بسیار قابل تامل است! با این حال موضوع حائز اهمیت این است که سکوت خبری چیزی از اصل ماجرای گرانی را تغییر نمی‌دهد و مردم این موضوع را به خوبی حس می‌کنند و شاید بتوان گفت این کار به نوعی مثل کبک سر در برف کردن است.»

این روزنامه اصلاح‌طلب در عکس دو امروز خود نیز به انتقاد یک نماینده مجلس به لباس تیم فوتبال بانوان پرداخته و آن نقد تند را «بی‌دلیل» می‌داند.

روزنامه ها 28 شهریور

«آرمان ملی» تیتر و عکس خود را یکی کرده و فرصت‌های عضویت دائم ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای را بررسی می‌کند. در این گزارش که با تیتر «فرصت تا 2024» منتشر شده، با تاکید بر اینکه «راه شانگهای باید هموار شود» نوشته است: « رسیدن به مواهب و دستاوردهای پیمان شانگهای به راحتی هم مسیر نیست و باید  موانع بر سر راه برداشته شود. یکی از مهم‌ترین این موانع که بخش اعظمی از تجارت خارجی کشورمان را با مشکل مواجه ساخته عدم پذیرش و تصویب FATF از سوی کشورمان است. قدر مسلم اگر بخواهیم از مواهب شانگهای بهره وافر ببریم باید به سمت و سوی تصویب لوایح باقی مانده از FATF حرکت کنیم؛ و الا از این سازمان همکارى نیز سود چندانی عایدمان نخواهد شد.»

این روزنامه اصلاح‌طلب در گزارش دیگری هم به مجلس تاخته است. بهانه‌اش هم اعتراض تند و تیز یک نماینده به لباس تیم فوتبال بانوان است. آرمان ملی با تیتر «مجلس درگیر لباس زنانه!» نوشته است: «در شرایطی که ورزش کشور با مخاطرات و مشکلات زیادی مواجه است، برخی با پرداختن به موضوعات فرعی درصدد سرپوش گذاشتن بر مشکلات واقعی هستند. به عنوان نمونه بهانه جدیدشان انتقاد از لباس اعضای تیم فوتبال بانوان است.»

روزنامه ها 28 شهریور

«اعتماد» هر روز کمتر سیاسی می‌شود. امروز نیز در حالی که در صفحه یک خود گزارش سیاسی قابل توجهی ندارد ، عکس یک خود را اختصاص داده به گزارشی با عنوان «شغل دوم قاچاق چوب». البته اعتماد گفت‌وگویی هم دارد با  محمدصالح صدقیان درباره رسیدن سوخت ایران به لبنان. اهم اظهارات او به شرح زیر است:

* ارسال سوخت از ایران به لبنان یک پیروزی بزرگ برای حزب‌الله بود. طرفداران عربستان و امریکا در این میان شکست سختی خوردند و شهروندان لبنانی دیدند در شرایط سخت چه کسی توانست گامی در راستای کاهش درد و رنج آنها بردارد.

* این اقدام حاوی پیامی روشن به ایالات متحده و اسراییل بود که جمهوری اسلامی ایران و نفوذ ایران یک واقعیت منطقه‌ای است و طرف مقابل باید این موضوع را به رسمیت بشناسد.

* اگر در ظاهر تحریمی که مردم لبنان را هدف قرار داده بود، هنوز ساقط نشده اما تا حد زیادی تضعیف شده است.

* اینکه چند نفتکش به لبنان برسد و پول آن را دریافت کنیم، اتفاق خوبی است اما بعد سیاسی مساله اهمیت بسیار بیشتری دارد.

* لبنان در حال حاضر با مشکلات بسیار زیادی در حوزه‌های مختلف روبه‌رو است؛ پول ملی لبنان ارزش خود را تا حد زیادی از دست داده، مشکل تامین غذا وجود دارد، بیکاری زیاد است و در حوزه تامین سوخت و انرژی هم چالش‌هایی وجود دارد. امیدی ندارم که دولت میقاتی بتواند کار زیادی در راستای حل و فصل این مشکلات انجام دهد.

روزنامه ها 28 شهریور

«ایران» تقریبا همه صفحه یک خود را با خبر پر کرده است. از پوشش دیدار دیروز رهبری با مدال‌آوران در رقابت‌های المپیک و پارالمپیک تویکیو گرفته تا امضای هشت سند همکاری بین ایران و تاجیکستان و مجموع سفر رئیسی به این کشور. از آخرین وضعیت کرونایی در کشور گرفته تا تغییرات بازار خودرو بعد از تصویب آزادسازی واردات خورو.

روزنامه ها 28 شهریور

«کیهان» نیز تیتر و عکس خود را به دیدار دیروز رهبری و ورزشکاران ایرانی اختصاص داده و روی آن بخش از سخان ایشان تاکید می‌کند که فرمودند: «ورزشکاران قرمان ثابت کردند کارهای به ظاهر نشدنی، شدنی است». سفر رئیسی و امضای هشت سند همکاری با تاجیکستان را در گزارش دیگری پوشش داده و به صورت جداگانه به مزیت‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی عضویت در اجلاس شانگاهای نیز پرداخته است. 

این روزنامه اصولگرا به نقل از کمیل طیبی استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان می‌نویسد: «حضور ایران در شانگهای می‌تواند منجر به افزایش مبادلات تهاتری با کشورهای منطقه شود و در نتیجه چرخه تحریم‌های دلاری را با کندی و مشکل مواجه کند.»

روزنامه ها 28 شهریور

«جوان» دیدار دیروز رهبری و ورزشکاران را با تاکید بر توصیه رهبری به ورزشکاران یعنی «انحصارهای ورزشی را بشکنید» پوشش داده است. سایر بخش‌های صفحه یک این روزنامه نیز صرفا خبر است. سفر رئیسی به تاجیکستان و دیدارهایش، واکسینه شدن دانش آموزان و باز شدن مدارس. 

روزنامه ها 28 شهریور

«وطن امروز» عکس یک امروز خود را به دیدار هبری با ورزشکاران ایرانی اختصاص داده است. این روزنامه اصولگرا در گزارشی که تیتر یک کرده نیز با تیتر «ان‌پی‌تی بی‌اعتبارتر شد» با اشاره به «تشدید تنش بین فرانسه و آمریکا در پی علنی شدن قرارداد فروش 8 فروند زیردریایی هسته‌ای ایالات متحده به استرالیا» نوشته است: «توافق آمریکا و انگلستان برای فروش زیردریایی هسته‌ای به استرالیا ، بار دیگر استاندارد دوگانه ایالات متحده در قبال موضوع هسته‌ای را نشان داد».

روزنامه ها 28 شهریور

 


 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها