حبیب الله بور بور در یادداشت اختصاصی برای فردا؛

فرق دولت رئیسی با دولت‌های قبلی

کد خبر: 1100166

حبیب الله بور بور در یادداشتی به رویکرد متفاوت دولت سیدابراهیم رئیسی در حوزه سیاسی اشاره کرد.

فرق دولت رئیسی با دولت‌های قبلی

گروه سیاسی فردا: مشروح این یادداشت به شرح زیر است:

نگاهی به دولت های بعد جنگ تحمیلی نشان می دهد که هر دولت پایه گذار یا عامل برجسته سازی یک حزب شده است اما احتمال تأسیس یک حزب جدید در دولت سیزدهم وجود ندارد چون ترکیب دولت آقای رئیسی سیاسی نیست. 

از دولت آقای رئیسی حزب جدید بیرون نمی‌آید، این اتفاق خوبی محسوب می شود چون اگر اینها وقت برای درست کردن حزب و تشکیلات صرف نکنند و فقط به مردم برسند، نتیجه خوبی هم برای کشور خواهد داشت و هم برای مردم. معتقدم حزب های دولت ساخته رانتی بودند و برای آنکه موقعیت و بقای خود را تداوم بخشند یکسری پتروشیمی ها، کارخانه ها و املاک را به نام خود کردند.

کافی است دارایی و وضعیت قبل و بعد انقلاب همین افراد حسابرسی شود، آن زمان مشخص می شود که احزاب دولت ساخته وقتی نیروهای شان در قدرت بودند صاحب خیلی چیزها شده اند. از این رو معتقدم نکته مثبتی برای دولت آقای رئیسی خواهد بود که حزبی از مجموعه دولت سیزدهم بیرون نخواهد آمد.

من از ابتدای تشکیل خانه احزاب، در این مجموعه عضویت داشته‌ام، احزابی که دولتی ساز هستند برای مملکت جریان نمی شوند بلکه فقط سوءاستفاده می کنند و سوءاستفاده آنها از امکانات دولتی باعث تداوم شان شده است.آنقدر مشکلات در کشور وجود دارد که امکان ندارد آقای رئیسی به سمت تشکیل حزب برود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها