جزئیات نشست کمیسیون های تخصصی مجلس

کد خبر: 1102437

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: وزیر ورزش در نشست کمیسیون فرهنگی مجلس موافقت خود را با تدوین نظام جامع باشگاهداری که همواره مورد تأکید کمیسیون فرهنگی مجلس بوده اعلام و وی نیز بر تدوین آن تأکید کرد.

جزئیات نشست کمیسیون های تخصصی مجلس

غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نشست امروز کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در جلسه امروز آقای سجادی وزیر ورزش و جوانان و معاونین وی در کمیسیون حاضر شدند و گزارشی از برنامه‌های خود را به نمایندگان ارائه کردند. 

وی افزود: طبق گزارش اقای وزیر 50 روز ابتدای کار وزیر ورزش و جوانان به شناخت حوزه کاری و همچنین شناخت آسیب‌های قبل گذشته و هم‌اکنون نیز آقای وزیر و معاونین وی در حال برنامه‌ریزی برای آینده هستند. 

منتظری گفت: طبق اعلام آقای وزیر و معاونین وی تشکیل شورای عالی جوانان و شورای عالی ورزش از جمله برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان خواهد بود و داشتن پیوست فرهنگی در مورد باشگاه‌ها چه در سطح ملی و چه بین‌المللی از الزامات برای باشگاه‌ها خواهد بود. 

وی گفت: یکی از موضوعاتی که پیش از این مورد توجه کمیسیون فرهنگی بوده، تدوین نظام جامع باشگاهداری بوده که آقای سجادی نیز ضمن اعلام موافقت خود بر آن تأکید کرد.

ارائه گزارش وزیر صمت در خصوص قیمت و نحوه توزیع مصالح ساختمانی

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به نقل از وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد که به زودی تمام مصالح ساختمانی در سامانه جامع تجارت ثبت خواهد شد.

عبدالجلال ایری در گفت وگو با ایسنا، ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون وزیر صنعت، معدن و تجارت حضور یافتند و گزارشی از قیمت و نحوه توزیع مصالح ساختمانی به ویژه فولاد و سیمان و همچنین نحوه تامین آنها برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی به اعضای کمیسیون ارائه کردند. بر اساس این گزارش مدیریت زنجیره تامین مصالح ساختمانی، مدیریت نقدینگی ساخت مسکن و تامین مالی زنجیره‌ای، سه گام اساسی وزارت صمت برای مدیریت بازار مصالح ساختمانی است.

وی در ادامه اظهار کرد: طبق گفته وزیر صمت، به زودی تمام مصالح ساختمانی در سامانه جامع تجارت ثبت خواهد شد؛ از فوائد این اقدام، الزام به شفافیت در معاملات، افزایش درآمدهای مالیاتی دولت، قابلیت رصد میزان مصرف نقدینگی و قابل پیش بینی شدن کمبودهای احتمالی است. یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در این جلسه ایجاد معاملات فروش آتی در بورس است. در حال حاضر قیر در فروش آتی ۱۲ ماهه عرضه می‌شود و این مهم باید برای سایر مصالح ساختمانی نظیر سیمان و فولاد نیز اجرایی شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت تولید سالانه سیمان در کشور ۸۰ میلیون تن و میزان مصرف داخلی آن حدود ۶۰میلیون تن است و تولید سالانه فولاد در کشور ۳۰ میلیون تن بوده و میزان مصرف آن حدود ۱۰ میلیون تن است. ظرفیت تامین مصالح مورد نیاز برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی وجود دارد. اگر تقاضا به یکباره افزایش پیدا کند، در بازار بدون کنترل تلاطم ایجاد می‌شود، اما ایجاد فرآیند عرضه محصولات در بورس و فروش آتی مصالح ساختمانی از التهابات احتمالی جلوگیری خواهد کرد.

موادی از اصلاح قانون انتخابات در کمیسیون شوراها تصویب شد

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس از تصویب موادی از اصلاح قانون انتخابات در این کمیسیون خبر داد.

روح‌الله نجابت در گفتگو با خبرنگار مهر، در تشریح جلسه امروز کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، بیان کرد: براساس قرار قبلی و در ادامه دستور کار کمیسیون، موضوع بررسی و اصلاح موادی از قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این جلسه موادی از قانون انتخابات شوراهای اسلامی طرح شد و اصلاحات لازم به تصویب کمیسیون رسید.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس تصریح کرد: در بخش دیگر این جلسه، موضوع تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری آبادان در حوزه‌های مختلف و سازمان‌های تابعه از سال ۱۳۹۰ تاکنون با حضور نمایندگان متقاضی تحقیق و تفحص و مسئولین دستگاه اجرایی ذی‌ربط مورد بررسی قرار گرفت، اما رأی‌گیری به جلسه بعدی موکول شد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین موضوع بررسی طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگان پیشنهاد دهنده طرح، کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط مورد بررسی قرار گرفت و رأی‌گیری به جلسات آتی کمیسیون موکول شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها