در دیدار عمران خان با سرلشکر باقری چه گذشت؟

کد خبر: 1102699

نخست‌وزیر پاکستان در دیدار با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، مرز پاکستان و ایران را مرز «صلح و دوستی» توصیف و بر اهمیت اقدامات انجام شده در راستای افزایش امنیت هر دو کشور تاکید کرد.

در دیدار عمران خان با سرلشکر باقری چه گذشت؟

نخست‌وزیر پاکستان در دیدار با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، مرز پاکستان و ایران را مرز «صلح و دوستی» توصیف و بر اهمیت اقدامات انجام شده در راستای افزایش امنیت هر دو کشور تاکید کرد.

عمران خان در دیدار با سرلشکر باقری: مرز پاکستان و ایران، مرز صلح و دوستی است

«عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان امروز (چهارشنبه) در دیدار با سردار سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، مرز دو کشور را مرز صلح و دوستی توصیف و بر اهمیت اقدامات انجام شده در راستای افزایش امنیت هر دو طرف تاکید کرد.

دفتر نخست‌وزیری پاکستان در رشته توییتی در خصوص این دیدار اعلام کرد عمران خان امروز میزبان سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران بود.

نخست‌وزیر پاکستان ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، گسترش تعاملات دوجانبه بین پاکستان و ایران را مورد اشاره قرار داد.

طبق اعلام دفتر عمران خان، وی در این دیدار، ملاقات با رئیس‌جمهور رئیسی در شهر دوشنبه در حاشیه سازمان همکاری شانگهای را که انگیزه بیشتری برای همکاری‌های دوجانبه ایجاد کرد را یادآوری کرد.

او همچنین بر تعهد پاکستان برای تقویت روابط تجاری دو جانبه و افزایش همکاری‌های اقتصادی و انرژی تاکید و به توافق در زمینه ایجاد بازارهای مرزی اشاره کرد و گفت عملیاتی شدن این بازارها امرار معاش در منطقه را تسهیل می‌کند.

وی گفت افتتاح دو گذرگاه مرزی بیشتر در یک سال گذشته باعث تسهیل بیشتر رفت و آمد در هر دو طرف شده است.

عمران خان در این دیدار همچنین از حمایت قاطع ایران در مناقشه جامو و کشمیر به ویژه از سوی مقام معظم رهبری قدردانی کرد و افزود که کشمیری‌ها منتظر صدای بلند ایران در حمایت از هدف عادلانه خود هستند.

نخست‌وزیر پاکستان به تشریح موضع اسلام‌آباد در خصوص آخرین تحولات در افغانستان هم پرداخت و تاکید کرد که پاکستان و ایران به عنوان همسایگان افغانستان در صلح و ثبات در این کشور نقش مستقیم دارند.

به گفته وی، پاکستان خواستار آن بود که شاهد یک افغانستان همراه با صلح و ثبات و با اقتصادی پایدار باشد.

نخست‌وزیر پاکستان تأکید کرد که جامعه بین المللی باید به شکل مثبت در مسئله افغانستان مشارکت داشته باشد و کمک‌های بشردوستانه فوری را به این کشور ارائه کند و برای جلوگیری از فروپاشی اقتصادی آن گام‌ بردارد.

عمران خان در ادامه بر لزوم آزادسازی دارایی‌های افغانستان برای کمک به مردم این کشور در این شرایط حساس و به ویژه قبل از شروع زمستان تاکید کرد.

این مقام ارشد پاکستانی بر اهمیت آشتی ملی و حل و فصل سیاسی فراگیر در افغانستان و همچنین ادامه هماهنگی نزدیک بین پاکستان و ایران از جمله در چارچوب شش کشور همسایه افغانستان که ماه گذشته ایجاد شد، تأکید کرد.

او در پایان ضمن ابلاغ سلام صمیمانه خود به رئیس‌جمهور ایران، دعوتش از آیت‌الله رئیسی برای سفر به اسلام‌آباد را تکرار کرد.

سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) همچنین با ژنرال «ندیم رضا» رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد. وی با ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش پاکستان نیز دیدار داشت./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها