عباس زاده مشکینی: می‌دانستیم در برجام چه خبر است/این اعتراف برای دیپلمات حرفه‌ای مثل ظریف خیلی تعجب آور است

کد خبر: 1104260

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به بیان توضیحاتی درباره شروع روابط ایران و عربستان و همچنین چرای تصویب برجام در مجلس و اطلاع نداشتن از واژه تعلیق پرداخت.

عباس زاده مشکینی: می‌دانستیم در برجام چه خبر است/این اعتراف برای دیپلمات حرفه‌ای مثل ظریف خیلی تعجب آور است

محمود عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، درباره گسترش روابط ایران با عربستان گفت: جمهوری اسلامی ایران به دنبال تقویت روابط با همه کشور‌ها است. کشور‌های همسایه جنوب ما در ۴۰ سال گذشته تحت تاثیر پروژه ایرانی هراسی قرار گرفته بودند و بعضی از قدرت‌های فرامنطقه‌ای مثل رژیم صهیونیستی به ایجاد فاصله این کشور‌ها با کشور ما به صورت سیستماتیک کار کرده بودند.  

وی در ادامه بیان کرد: این کشور‌ها در حال حاضر دارند به این نتیجه می‌رسند که فاصله گرفتن از ایران برای آن‌ها هزینه دارد. حضور جمهوری اسلامی در منطقه و اقتدار آن ضمانت کننده صلح و امنیت منطقه است و به این نتیجه خواهند رسید که امنیت و صلح چیزی نیست که از بیرون از منطقه وارد بشود. احساس می‌کنیم منطقه در مسیر خود یابی قرار دارد و در مرحله بعد به خود شکوفایی می‌رسد. بر همین اساس حدس می‌زنیم کشور‌ها در مسیر رفع تنش با جهوری اسلامی قرار بگیرند.  

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی هیچ مشکلی ندارد و هیچ منعی در تقویت ارتباط با کشور‌های مسلمان منطقه نمی‌بینیم. به دنبال تقویت ارتباط با همسایگان هستیم و این مسئله به همسایگان ارتباط دارد تا این ارتباطات روز به روز تقویت شود و این مسئله به نفع همسایگان است.  

عباس زاده مشکینی توضیح داد: علائمی در چند هفته گذشته از سوی همسایگان صادر شده که مثبت بوده و ادبیات صحبت نماینده کشور عربستان در نشست سازمان ملل تغییر کرده بود و پیام‌های خوبی برای تقویت ارتباط دو کشور داشت. این پیام‌ها را دریافت می‌کنیم و به عنوان فرصت به آن‌ها نگاه می‌کنیم.

می‌دانستیم در برجام چه خبر است

وی در ادامه درباره اینکه آیا متن برجام را نمایندگان مجلس هم نخوانده تصویب کردند و از واژه تعلیق اطلاع نداشتند؟ گفت: این مسئله را نمایندگان مجلس از ابتدا می‌گفتند و دقیق می‌دانستند که متن برجام چیست. برخی در ترجمه مشکل داشتند، ولی ما می‌دانستیم که در متن برجام و پیوست‌های آن چه خبر است.  

عباس زاده مشکینی افزود: آقایان این تصویب برجام را انجام دادند. آقایون انکار می‌کردند و حالا دارند اعتراف می‌کنند. این اعتراف برای دیپلمات حرفه‌ای مثل ظریف خیلی تعجب آور است. تعهد نامه امضا شده که نسل‌ها باید تاوان آن را بدهند. چون ظریف که یک فرد حرفه‌ای است متنی را نخوانده تصویب کرده است. ولی برخی از اشتباهات رافع مسئولیت نیست و جای بررسی و تامل دارد.  

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس توضیح داد: این امر یک خطای شخصی نبوده و یک ملت در طول تاریخ باید تاوان آن را بدهد. ابعاد را در حال بررسی است. این ترک فعل ظریف در دوران وزارت آثار اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بر جای گذاشته و ما در حال بررسی آن هستیم./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها