حقیقت‌پور در گفت‌وگو با «فردا» مطرح کرد

قانون تعارض منافع مترقی و مفید است

کد خبر: 1107820

منصور حقیقت‌پور ضمن استقبال از تصویب کلیات طرح تعارض منافع ابراز امیدواری کرد که در عمل نیز شاهد اجرایی شدن قانون مربوطه باشیم.

قانون تعارض منافع مترقی و مفید است

گروه سیاست سایت فردا - نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز با کلیات طرح مدیریت تعارض منافع موافقت کردند. طرحی که می‌تواند موجب مبارزه با فساد بوده و اعتماد عمومی و سلامت اداری را افزایش دهد. 

به گفته سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس طرح مذکور «نقاط قوت زیادی دارد تعاریف دقیق و حقوقی، عدم امکان ایجاد حاشیه امن برای افراد، مکلف ساختن سازمان کل کشور برای تدوین گزارش در این خصوص و ضمانت اجرای لازم از جمله آن می‌باشد». 

با در نظر گرفتن همین مزایا و نکات مثبت بود که وکلای ملت به این طرح رای مثبت دادند و کارشناسان سیاسی نیز از تصویب آن استقبال کردند. مثلا منصور حقیقت‌پور، فعال سیاسی اصولگرا و نماینده پیشین مجلس در گفت‌وگو با «فردا» از تصویب کلیات طرح تعارض منافع استقبال کرد و گفت: «قانون تعارض منافع در همه جای دنیا در حال اجراست و قانون بسیار خوبی هم است».

وی توضیح داد: «این قانون در واقع می‌خواهد بین قانون‌گذار و افرادی که در تبیین آن ممکن است منافع شخصی داشته باشند، فاصله ایجاد کند تا بنگاه‌های اقتصادی قانون گذار نباشند و قانون را کسی که دارای منافع نیست، تنظیم و تدوین کند».

این نماینده پیشین مجلس با ذکر مثالی توضیح داد: «من این کشمکش را قبلا در داخل مجلس دیده‌ایم که در ارتباط با تنظیم قیمت خوراک پتروشیمی‌ها خیلی از کارخانجات پتروشیمی از بیرون به مجلس فشار می‌آورند تا قیمت خوراک آنان در حداقل بماند!»

حقیقت‌پور تاکید کرد: «این قانون بسیار خوب است و در همه جای دنیا هم اجرا می‌شود. قانونی مترقی است و می‌تواند مانع از افزایش فساد و رانت بشود به شرط اینکه کامل و دقیق اجرا بشود. متاسفانه ما خیلی از مصوبات و قوانین را داریم که اجرا نشده است. مثلا فکر نمی‌کنم که بیش از بیست درصد چشم انداز بیست ساله اجرا شده باشد یا نمی‌دانم چند درصد از برنامه ششم توسعه اجرا شده است».

وی افزود: «قانون تعارض منافع می‌تواند برای جمهوری اسلامی ایران مفید باشد و صحنه اقتصادی را از فساد و رانت پا کند لذا باید محکم روی آن ایستاد تا به درستی اجرا شود».

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها