تذکر یک نماینده درباره الزام دولت به پرداخت یارانه کالاهای اساسی

کد خبر: 1107822

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: سال گذشته مجلس قانون الزام دولت به پرداخت یارانه کالاهای اساسی را به تصویب رساند اما این قانون اجرا نمی شود و روی زمین مانده است.

تذکر یک نماینده درباره الزام دولت به پرداخت یارانه کالاهای اساسی

عباس مقتدایی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۶ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی،گفت: متأسفانه ربا در جامعه ما به شکلی شیطانی خودنمایی می کند که باید با این پدیده مقابله جدی شود.

وی بیان کرد: چند ماه قبل مجلس شورای اسلامی مصوب کرد اهداف، وظایف و ساختار بانک مرکزی تغییر کند که این موضوع به کمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع شده اما هنوز نمی دانیم در چه وضعیتی قرار دارد و چرا فوریت پیدا نمی کند که مجددا در مجلس رسیدگی شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین مجلس شورای اسلامی قانون الزام دولت به پرداخت یارانه کالاهای اساسی را یک سال پیش تصویب کرد و هیئت رئیسه مجلس باید بگوید آیا در اجرای این قانون نظارت کرد و آیا این قانون به نحو شایسته اجرا می شود؟

مقتدایی تأکید کرد: امنیت غذایی مردم امروز مشکل اساسی دارد به گونه ای که برخی از افراد دچار سوء تغذیه شدند و مجبورند از پسماند دیگران استفاده کنند.

وی افزود: اقتدار مجلس اقتضاء می کند که نحوه اجرای مصوبات را پیگیری کند. ما در قانون تصویب کردیم که برنج، گوشت، روغن و قند و شکر به صورت کارت در اختیار افراد ضعیف قرار گیرد اما این قانون روی زمین مانده و باید رسیدگی شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه باخبر شدیم خبرنگاری که خبر دریافت حقوق نجومی در بخشی از وزارت نفت را رسانه ای کرد، مورد فشار قرار گرفته و حتی از وی شکایت شده است که از وزیر نفت می خواهم به این موضوع ورود کند و باید از خبرنگاران حمایت شود./ مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها