«فردا» گزارش می‌دهد

جایگاه جدید علی لاریجانی

کد خبر: 1108076

علی لاریجانی با شروع کلاس‌ها به دانشگاه برگشته و مشغول تدریس فسلفه شده است.

جایگاه جدید علی لاریجانی

گروه سیاست سایت فردا - وقتی یک سیاستمدار در پاسخ به اینکه بعد از اتمام مسئولیت چه می‌کنید؟ می‌گوید به دانشگاه برمی‌گردم، عموما تصور می‌شود که تعارف می‌کند و به زودی در جایگاه جدیدی مشغول به کار خواهد شد.

این روال اما درباره علی لاریجانی صدق نکرده و شاهدیم که رئیس سابق مجلس واقعا مشغول به تدریس شده تقریبا جایگاه سیاسی قابل اعتنایی ندارد. 

این سرنوشت از آنجایی برای لاریجانی رقم خود که به فکر ریاست جمهوری افتاد و فکر هم نمی‌کرد، مانعی پیش رو داشته باشد. برای همین در انتخابات سال 98 نامزد نشده و دستی دستی ریاست قوه مقننه را از دست داد. بعد هم که وقت رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری رسید با کلی ناز و ادا و بعد کلی درخواست و شایعه و گمانه زنی و ... وارد عرصه شد. وضعیت اما آنطور که لاریجانی و حامیانش انتظار داشتند پیش نرفت و رد صلاحیت شد! 

این موضوع هم حواشی به دنبال داشت اما کار از چند نامه‌نگاری و متلک پرانی به شورای نگهبان فراتر نرفت. 

در پی همه این اتفاقات و خروج آملی لاریجانی از شورای نگهبان هم گمانه انزوای لاریجانی‌ها مطرح شد. بعدتر اما با نمایش نقش پررنگ آملی لاریجانی در مجمع تشخیص مصلحت معلوم شد که باید حساب دو برادر را از هم جدا کرد. 

شایعات درباره انزوا و نجف رفتن آملی لاریجانی پایان گرفت اما سوال‌ها درباره سرنوشت سیاسی علی لاریجانی همچنان مطرح بود.به خصوص وقتی که مسئولیت مهم پیگیری پرونده همکاری راهبردی با چین را به محمد مخبر واگذار کرد. گمانه‌ها اغلب حول محور حاشیه نشینی او بود امروز هم وقتی دیدیم او همزمان با شروع کلاس‌ها مشغول تدریس شده، معلوم شد که حداقل تا مدتی قصد سیاست ورزی به شکل جدی را ندارد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها