سیدحسین نقوی حسینی در یادداشت اختصاصی برای فردا؛

چرا بایدن خواهان توافق است؟

کد خبر: 1108676

سیدحسین نقوی حسینی درباره نتیجه احتمالی مذاکرات وین در قالب یادداشت شفاهی نکاتی را یادآور شد.

چرا بایدن خواهان توافق است؟

گروه سیاسی: متن این یادداشت به شرح زیر است:

دولت بایدن خواهان توافق است و می خواهد هر طور شده با ایران پای میز مذاکره بنشید و دو طرف به یک توافق جدیدی دست پیدا کنند. در واقع بایدن قصد دارد با این اتفاق به ترامپ و طرفدارانش نشان دهد که خروج او از برجام اشتباه بود و می توان از طریق دیپلماسی به نتیجه رسید.

البته برای هر توافق باید دو طرف معادله را دید. جمهوری اسلامی ایران بنا ندارد که هر نوع توافقی را انجام دهد یا راجع به هر موضوعی مذاکره کند چون رهبر معظم انقلاب راهبرد اصلی و کلان مذاکره را ترسیم کردند و فرمودند «باید منجر به لغو کلی تحریم ها شود». اگر این هدف تأمین نشود ایران هیچ گونه توافقی را انجام نخواهد داد.

اگر کلیه تحریم ها لغو شود، جمهوری اسلامی در قالب برجام آمادگی دارد که عمل کند، البته به شرطی که غربی ها نیز به تعهدات شان عمل کنند و به این تعهدات پایبند بمانند.

البته شرایط ایران و آمریکا متفاوت است. اتفاقا دولت و حاکمیت در جمهوری اسلامی یک پلن منهای برجامی را دارد تعریف می کند بنابراین بعید به نظرم می آید که ایران به دنبال این باشد که توافق حتما در هر شرایطی صورت بگیرد. روند تصمیم گیری در دولت را به سوی زندگی سیاسی منهای برجام می بینم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها