رئیس مجمع نمایندگان یزد: از آبیاری سنتی دست بکشیم

کد خبر: 1113352

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با اشاره کاهش منابع آبی گفت: راهکار اول حل مشکل، مدیریت منابع آبی فعلی و پرداخت سر موقع حق آبه‌ها است و تامین آب و انتقال آب از دریا برای صنایعی که سود آور و آب بر است، راهکار میان مدت ماست.

رئیس مجمع نمایندگان یزد: از آبیاری سنتی دست بکشیم

به همت بسیج دانشجویی دانشگاه شریف همایش « بیداد آب» با موضوع « توزیع عادلانه آب و تنش آبی موجود در سه استان اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری» برگزار شد.

حجت الاسلام موسوی لارگانی رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان، محمدصالح جوکار رئیس مجمع نمایندگان استان یزد و حجت الاسلام جعفری رییس مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری در این نشست به بیان مطالبی پیرامون موضوع پرداختند.

* لزوم مدیریت منابع آبی فعلی

محمدصالح جوکار رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در این همایش اظهار داشت:  با توجه به کاهش سالانه مخازن زیرزمینی و خشک سالی ها اگر برنامه ریزی درستی نباشد در آینده نه چندان دور دچار مشکل خواهیم شد.

وی افزود: راهکار اول مدیریت منابع آبی فعلی و پرداخت سر موقع حق آبه هاست. تامین آب و انتقال آب از دریا برای صنایعی که سود آور و آب بر است، راهکار میان مدت ماست.

* منفعت بعضی صنایع برای همه کشور است

محمدصالح جوکار رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما زیر ساخت ها را متمرکز کردیم و متاسفانه گریبان گیر شدیم در این مورد. سند آمایش هنوز هم کامل نشده. ناچاریم برای صنایع؛ آب را از حوزه بیرونی مثل دریا تامین کنیم.

وی ادامه داد: نمی‌شود همه مسائل را استانی تحلیل کرد. منفعت بعضی صنایع برای همه کشور است.

جوکار گفت: باید برنج کاری متوقف شود. باید به سمت مجتمع های گلخانه ای حرکت کنیم و آبیاری سنتی دست بکشیم.

وی تاکید کرد: در حوزه صنایع باید صنعت پیشرفته و کم آبخواه بیاوریم. باید به سمت صنایع هایتک برویم تا اشتغال تحصیل کرده های ما تضمین شود./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها