تل‌آویو خواستار توقف مذاکرات آمریکا با ایران شد

کد خبر: 1113478

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تماس تلفنی با وزیر خارجه آمریکا ضمن متهم کردن ایران به تلاش برای باج‌گیری هسته‌ای، خواستار توقف مذاکرات غیرمستقیم واشنگتن با تهران شد.

تل‌آویو خواستار توقف مذاکرات آمریکا با ایران شد

«نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (پنجشنبه) به‌صورت تلفنی با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا گفت‌وگو کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، بنت در این تماس ضمن متهم کردن ایران به «باج‌گیری اتمی» به‌عنوان تاکتیک برای مذاکره در وین، خواستار توقف فوری مذاکرات وین و اعمال تدابیر سخت علیه ایران شد.

دفتر نخست‌وزیری تل‌آویو با صدور بیانیه‌ای درباره این تماس تلفنی اعلام کرد: «نفتالی بنت امروز با آنتونی بلینکن گفت‌وگو کرد و این بحث به ویژه به پرونده هسته‌ای ایران اختصاص داشت. وزیر خارجه آمریکا نیز تصویری از آنچه در جریان مذاکرات ایران و قدرت‌های بزرگ در وین می‌گذرد را به بنت گزارش داد».

در این بیانیه آمده است: «بنت به بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در جریان مذاکرات منتشر شد، اشاره کرد که حاکی از آن است که ایران فرآیند غنی‌سازی اورانیوم تا سطح ۲۰ درصد را از طریق سانتریفیوژهای پیشرفته مستقر در تاسیسات زیرزمینی فردو آغاز کرده است».

نخست‌وزیر رژیم کودک‌کش اسرائیل با ادعای اینکه ایران از باج‌گیری به‌عنوان یکی از تاکتیک‌های مذاکرات هسته‌ای استفاده می‌کند، گفت: «واکنش مناسب باید توقف فوری مذاکرات و برداشتن گام‌های سخت‌گیرانه از سوی ابرقدرت‌ها باشد».

همزمان رسانه‌های اسرائیلی نیز گزارش دادند که «بنی گانتز» وزیر جنگ این رژیم نیز در ادامه تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای اخلال در روند مذاکرات «وین»، ۱۸ آذرماه به واشنگتن می‌رود تا با مقام‌های آمریکایی درباره ایران گفت‌وگو کند.

تلاش‌های صهیونیست‌ها برای تخریب و از مسیر خارج کردن روند مذاکرات در حالی است که بامداد امروز «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه اگر غرب حسن نیت نشان دهد، توافق خوب نیز در دسترس است؛ تاکید کرد هیأت ایرانی مذاکراتی منطقی، قوی، متین و‌ نتیجه محور را دنبال می‌کند. (جزئیات بیشتر)

نمایندگان ایران و کشورهای گروه ۱+۴ عصر دوشنبه با حضور در هتل «کوبورگ» محل مذاکرات برجامی و رفع تحریم‌ها در وین، دور جدیدی از گفت‌وگوهای کمیسیون مشترک برجام را برگزار کردند و به گفته واشنگتن این گفت‌وگوها تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

امروز همچنین یک دیپلمات اروپایی حاضر در وین تایید کرد که طرف ایرانی در مذاکرات لغو تحریم‌ها، دو پیش نویس درباره تحریم‌ها و موضوعات هسته‌ای به طرف اروپایی ارائه کرده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها