احمد حسین فلاحی، نماینده مردم همدان درمجلس در گفت وگو با «صبح‌نو آنلاین»:

مثل دوره قبل به دنبال غرب و آمریکا نمی‌رویم

کد خبر: 1113834

فلاحی معقتد است: مذاکرات این دوره با گذشته متفاوت است. شرایط طوری نیست که مانند دوره قبلی به دنبال غرب و آمریکا برویم و هرجور که آن ها تصمیم گرفتند قبول کنیم. امروز کشور و نظام ما در موضع قدرت و بهترین موقعیت است و تسلیم اراده آن ها نخواهد شد. قدرت ایران دولت جدید آمریکا را ترسانده است.

مثل دوره قبل به دنبال غرب و آمریکا نمی‌رویم

احمد حسین فلاحی، نماینده مردم همدان درمجلس شورای اسلامی در گفت وگو با «صبح‌نو آنلاین» روند مذاکرات هسته ای را در وین تحلیل کرد: آمریکایی ها می خواهند تقصیرها را به گردن ایران بیندازد اما همانطور که آن ها منافع ملی خودشان برایشان مهم است برای ما هم منافع ملی اولویت اول است.

وی افزود: اینطور نیست که مثل دوره قبلی به دنبال غرب و آمریکا برویم و هرجور که آن ها تصمیم گرفتند قبول کنیم. امروز کشور و نظام ما در موضع قدرت و بهترین موقعیت است و تسلیم اراده آن ها نخواهد شد.

فلاحی تاکید کرد: ضمن اینکه باید مراقب این باشیم تا آن ها نتوانند جوامع بین اللملی را نسبت به ما بدبین کنند و فعالیت های خودمان را در غنی سازی و دانش هسته ای افزایش دهیم و در موضوعاتی مثل فعالیت های ماهواره ای و سیستم موشکی با قدرت پیش برویم.

*هرزمان درمقابل آمریکا منفعلانه عمل کرده ایم، زیاده خواهی هایشان بیشتر شده است

 

نماینده مردم همدان در مجلس ادامه داد: درطول زمان بارها ثابت شده که ما هر زمان در مقابل غربی ها موضع منفعلانه در پیش گرفتیم آن ها بیشتر جلو آمدند و از ما امتیازخواهی بیشتری کردند. اما هر زمان که با اراده پیش رفته ایم نتوانستند تصمیماتشان را بر ما متحمل کنند.

او عنوان می کند: در این دوره هم با اقتدار پیش رفته ایم و تیم مذاکره کننده از قبل شرط کرده بود که ما برای لغو تحریم ها به مذاکرات می آییم و طبیعتا بر سر تعلیق تحریم ها مذاکره ای نخواهیم کرد. هرچند اصل شروع مذاکره نیز در دولت قبلی برای لغو تحریم ها بوده است.

فلاحی گفت: همانطور که وزیر محترم خارجه و معاون او گفتند باید مطالبات ما پرداخته شود و با این موضع محکم می توانیم برای ادامه مذاکرات خوشبین باشیم. اما آمریکا ثابت کرده است که هیچ گاه دنبال کنار آمدن و لغو تحریم ها نیست و تیم مذاکره کننده ایران نیز باید به این موضوع توجه داشته باشند.

این نماینده مجلس افزود: مذاکرات به نتیجه برسد یا نرسد ما برای اینکه بهانه ای دست جوامع بین اللملی ندهیم مذاکرات را دنبال می کنیم. سیاست های نظام از سال 82 نیز بر همین منوال بوده است که ما فعالیت های خودمان را داشته باشیم و مذاکره هم انجام دهیم. حالا یک زمانی مذاکرات به نتیجه میرسد که چه بهتر اما اگر زمانی به نتیجه نرسد نمی توانند علیه ایران فضا سازی انجام دهند که جمهوری اسلامی ایران مقصر توقف مذاکرات است.

او اظهار کرد: امروز اقتدار جمهوری اسلامی ایران باعث شده تا همه کشورها به دنبال برقراری روابط خودشان با ایران باشند و این باعث شده تا آمریکا احساس انزوا و شکست در غرب اسیا داشته باشد و همانطور که گفته بود می خواهد با عجله کار را پیش ببرد تا فرصتی به ایران ندهد. اما ما هیچ عجله ای نداریم و کارهای خود را در دولت جدید با کشورهای منطقه توسعه می دهیم.

عضو کمیسیون آموزش درمجلس ابراز کرد: حضور ایران در شانگهای و اکو دو موضوع مهمی بود که ایران دنبال کرد و غربی ها متوجه شدند اگر بخواهند تعلل کنند و فرصت زیادی به ما بدهند، تحریم ها را خنثی سازی می کنیم و از همین جهت می خواهند توافق فوری با ما داشته باشند تا بتوانند مجددا امتیازاتی را بگیرند.

فلاحی درانتها معتقد است که این دوره با روی کار آمدن دولت انقلابی و سیاست خارجی که سیاست فعالانه ای را در پیش گرفته است غربی ها موفق به دستیابی به اهداف خود نمی شوند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها