جواد آرین‌منش در گفت‌وگو با «فردا»:

فضای مثبتی را در مذاکرات شاهد هستیم

کد خبر: 1117164

جواد آرین‌منش گفت: این دور از مذاکرات نسبت به دور گذشته فضای مثبت‌تری دارد و امیدوارکننده است.

فضای مثبتی را در مذاکرات شاهد هستیم

گروه سیاست سایت فردا: دور دوم مذاکرات مثبت‌تر از دور اول ارزیابی می‌شود و طرفین از مسیر نسبتا هموار برای نیل به نتیجه مشترک سخن می‌گویند.

جواد آرین‌منش، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «رسیدن به نتیجه نهایی نیاز به زمان بیشتری دارد و اگر با همین آهنگی که مشاهده می‌شود، مذاکرات پیش برود احتمالا رسیدن به نتیجه نهایی تا چند ماه آینده طول می‌کشد. به هر حال زمان می‌خواهد تا رضایت همه طرف‌های مذاکره حاصل شود و نباید امید داشت که در همین یکی دو هفته آینده نتیجه‌ای نهایی بیرون آید».

او ادامه داد: «این دور از مذاکرات نسبت به دور گذشته فضای مثبت‌تری دارد و امیدوارکننده است. همه طرف‌های مذاکره از ایران تا کشورهای اروپایی و روسیه و چین همه امیدوارکننده سخن گفته‌اند و حتی آمریکا هم نگاه مثبتی داشته است و می‌بینیم روسیه و چین که در دور قبل از ایران حمایت ویژه‌ای نکردند و بیشتر موضع سکوت داشتند، اکنون از مواضع ایران حمایت می‌کنند».

این فعال سیاسی بیان کرد: «دلیل بهترشدن شرایط هم این است که ایران قدری مواضع خود را تلطیف کرده است. ایران در دور قبل دو پیش‌نویس ارائه داد که مورد قبول طرف‌های غربی قرار نگرفت و آنها می‌گفتند که باید مذاکرات بر اساس پیش‌نویس‌های مذاکرات در دولت قبل ایران ادامه داشته باشد».

او مطرح کرد: «ایران در دو زمینه مواضع خود را تلطیف کرد؛ نخست همین موضوع یعنی از ادامه مذاکرات بر اساس آنچه در دولت قبل امضاء شده البته با کمی اصلاح و دوم اجازه نصب دوربین‌ها در مرکز هسته‌ای کرج این دو موضوع فضای کلی مذاکرات را مثبت کرد».

آرین‌منش در پایان گفت: «در مجموع من شرایط را مثبت ارزیابی می‌کنم اما حتما مسیر دشواری در پیش است و باید صبر کرد».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها