حسین ابراهیمی در گفت‌وگو با «فردا»:

غربی‌ها بیش از ایران به نتیجه مذاکرات نیاز دارند

کد خبر: 1115869

حسین ابراهیمی گفت: در نهایت غربی‌ها نیازمند برجام هستند و میز مذاکرات را ترک نمی‌کنند و می‌کوشند به هر شکل که شده، نتیجه حاصل شود.

غربی‌ها بیش از ایران به نتیجه مذاکرات نیاز دارند

گروه سیاست سایت فردا: مذاکرات برجامی در جریان و در این بین به نظر می‌رسد که در چگونگی پیشرفت مذاکرات میان طرفین خوانش مشترکی وجود ندارد؛ برای مثال باقری کنی می‌گوید مذاکرات خوب پیش می‌رود و نماینده روسیه هم همین را می‌گوید اما وزیر امور خارجه آلمان نظر متفاوتی دارد.

حسین ابراهیمی، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «من باور دارم که غربی‌ها نیاز شدیدی به مذاکرات دارند اما اکنون می‌خواهند با ادعاهای گسترده باج‌گیری کنند. ایران در مذاکرات دست بالا را دارد. غربی‌ها می‌خواهند برجام احیا شود اما در عین حال نمی‌خواهند همان تحریم‌هایی که به صورت غیرقانونی علیه ایران وضع کردند را به طور کامل لغو کنند».

او ادامه داد: «اکنون ایران ارتباط‌های خوبی با روسیه، چین و کشورهای منطقه گرفته است و در پیمان شانگهای عضو دائم است. همه اینها غربی‌ها را به این نتیجه رسانده است که ایران در نهایت می‌تواند مشکلات خود را حل کند و تحریم‌ها را خنثی کند».

این فعال سیاسی بیان کرد: «غربی‌ها گرچه می‌دانند دست ایران پر است اما در عین حال بازی‌ در می‌آورند تا شاید بتوانند باج بگیرند و می‌خواهند موضوعاتی مانند محور مقاومت و بحث‌های موشکی را پیش بکشند وگرنه در نهایت آنها نیازمند برجام هستند و میز مذاکرات را ترک نمی‌کنند و می‌کوشند به هر شکل که شده، نتیجه حاصل شود».

او درباره تیم مذاکره‌کننده ایرانی هم اظهار کرد: «به نظرم بهترین تیمی که می‌شد عازم وین شود، همین تیم مذاکره‌کننده است. بهترین تیم از نظر تخصص‌های مختلف و عزتمند و محکم بر سر اصول. امروز همه اذعان می‌کنند که تیم مذاکره‌کننده ایرانی چه‌قدر قوی است و حتی دشمنان هم نمی‌توانند تبحر هیئت مذاکره‌کننده ایران را زیر سؤال ببرند. تیم مذاکره‌کننده ایران به شدت قاطع است و این موضوع امتیاز بسیار بزرگی است».

ابراهیمی در پایان گفت: «به هر حال مذاکرات سخت خواهد بود به خصوص اینکه باید حواسمان به دو کشور آمریکا و انگلیس باشد اما در نهایت همه کشورهای غربی چاره‌ای جز رسیدن به نتیجه با ایران نیستند».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها