«فردا» گزارش می‌دهد

چرا مجید انصاری سنگ لاریجانی را به سینه می‌زند؟

کد خبر: 1117287

مجید انصاری که در انتخابات سال 98 در مقام سرلیست اصلاح‌طلبان شکست سختی خورد انگار هنوز هم به ائتلاف با لاریجانی تمایل دارد.

حجم ویدیو: 3.82M | مدت زمان ویدیو: 00:01:17 دانلود ویدیو

گروه سیاست سایت فردا - دیروز و در بین هیاهویی که انتشار نامه محرمانه شورای نگهبان خطاب به لاریجانی و بعد هم پاسخ لاریجانی به این شورا به پا کرد، یک نکته کمتر دیده شد. آن هم مصاحبه ویدئویی مجید انصاری و آنچه درباره رد صلاحیت لاریجانی گفت، بود. 

این چهره سیاسی اصلاح‌طلب در این مصاحبه با اشاره به اینکه لاریجانی به خاطر عدم التزام به اسلام ردصلاحتی شده در مقام دفاع از او برآمده و به شورای نگهبان نقد کرد. 

او گفته بود: « این وضع انتخابات باید دگرگون شود. تا کار به اینجا نرسد که طولانی‌ترین رئیس قوه مقننه قبل و بعد از انقلاب که 12 سال رئیس مجلس، رئیس سازمان صداوسیما که به تعبیر امام دانشگاه است یا رئیس شورای عالی امنیت ملی که از لحاظ جایگاه محرمانگی بالاتر از ریاست مجلس یا در حد آن است، بود و همچنین سالیان سال عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده رد صلاحیت بشود».

مجید انصاری که خودش هم می‌داند این حمایت سرسختانه از لاریجانی قدری عجیب به نظر خواهد رسید، می‌گوید: «اصولگرا هم بوده. من از موضع اصلاح طلبی نباید دفاع کنم اما به عنوان یک شهروند برای من سوال است که آیا او صلاحیت کاندیداتوری ریاست جمهوری را نداشت؟ در مقایسه با تایید شده‌ها کم و کسری داشت؟ بعد هم که گفتند علل آن محرمانه است و بدتر  آبروریزی شد. اگر این قدر وضع خراب بوده چرا قبلا نگفتید؟ یک روز حادث شده یا وقتی در مسئولیت‌های دیگری بوده هم این مسائل بوده و نگفتید؟»

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب منتظر پاسخ نمانده و خودش گفته: «البته جواب روشن است یک جریان تمامیت خواه، انحصار طلب در کشور هست که هم جریان نفوذ در آن وجود دارد و هم اندیشه دگم و استبدادی شبیه اندیشه سلفی‌گری دارد که  می‌گویند اگر لاریجانی برجام را بر خلاف نظرشان تصویب کرد باید لنگه کفش پرتاب کنند».

این همه حمایت از لاریجانی و انتقاد از رد صلاحیت او البته عجیب به نظر نخواهد رسید اگر حواسمان باشد که اصلاح‌طلبان در انتخابات اخیر همه امیدشان به لاریجانی و ائتلاف با او بود. مجید انصاری که در انتخابات سال 98 در مقام سرلیست اصلاح‌طلبان شکست سختی خورد اما انگار هنوز هم به این ائتلاف تمایل دارد. 

این برخورد و تلاش اصلاح‌طلبان برای ایجاد چسبندگی با لاریجانی قطعا نشانه ضعف جدی این جریان است اما پیش از آن نشانگر شروع تحرکاتی است که احتمالا به انتخابات آتی مجلس نظر دارد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها