در گفتگو با فردا مطرح شد؛

لاریجانی لیدر «مخالفان وضع موجود» می‌شود اما نه به سبک هاشمی

کد خبر: 1118811

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: هاشمی پدرسالارانه به جریانات نگاه می کرد و جریانات سیاسی نیز چنین نگاهی به او داشتند اما آقای لاریجانی خیلی فعال و اکتیو در صحنه سیاست است و حداقل به لحاظ عملیاتی نقش فعال تری را ایفا می کند.

لاریجانی لیدر «مخالفان وضع موجود» می‌شود اما نه به سبک هاشمی

گروه سیاست فردا: علی لاریجانی بعد از انتخابات ریاست جمهوری 1400 به اعتقاد بسیاری از کارشناسان سیاسی وارد عرصه جدیدی از کنش گری سیاسی شده است.

سیدحسین نقوی حسینی در گفتگو با فردا درباره مدل جدید سیاست ورزی علی لاریجانی گفت: آقای لاریجانی یک رجل سیاسی است و نقش مهمی را در تحولات چند دهه اخیر ایفا کرده است بنابراین یک کنش گر فعال سیاسی محسوب می شود. او در هر برهه ای از زمان در عرصه سیاسی حضور دارد و به فعالیت می پردازد.

وی افزود: از آنجا که قطب «مخالف وضع موجود و اصولگرایان فعلی حاکم بر مجلس و دولت» فاقد یک کنشگر سیاسی فعال، مقبول و معتدل است، یعنی فردی که بتواند تمام جریانات مقابل را دور خود جمع کند بنابراین در چنین وضعیتی آقای لاریجانی می تواند نقش آفرینی کند و فعال ظاهر شود.

این فعال سیاسی اصولگرا اظهار کرد: البته شاید خود آقای لاریجانی چنین قصد و نیتی نداشته باشد ولی شرایط چنین نقش آفرینی را برای او فراهم کرده است. هم اکنون ما در حوزه «اصلاح طلبان و منتقدان وضع موجود» یک شخصیتی که بتواند آنها را مدیریت و نمایندگی کند، نداریم. افراد یا خیلی قدیمی هستند یا همه وجوه را ندارند بنابراین خیلی نمی توانند تأثیرگذار  باشند. هم اکنون شرایط فراهم است و آقای لاریجانی می تواند در این حوزه نقش محوری ایفا کند تا این فضا را مدیریت کند.

نقوی حسینی درباره شباهت سیاست ورزی لاریجانی به مرحوم هاشمی ادامه داد: آقای هاشمی پدرسالارانه به جریانات نگاه می کرد و جریانات سیاسی نیز چنین نگاهی به او داشتند اما آقای لاریجانی خیلی فعال و اکتیو در صحنه سیاست است و حداقل به لحاظ عملیاتی نقش فعال تری را ایفا می کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها