حسین انواری در گفت‌وگو با «فردا»:

لاریجانی فاصله معناداری با اصلاح‌طلبان تندرو دارد

کد خبر: 1119039

حسین انواری گفت: حتما آقای لاریجانی با طیف تندروی اصلاحات بسیار متفاوت است و فاصله معناداری با آنها دارد و هیچگاه هم تمایلی به نزدیکی به آنها نداشته است.

لاریجانی فاصله معناداری با اصلاح‌طلبان تندرو دارد

گروه سیاست سایت فردا: علی لاریجانی آینده سیاسی خود را چگونه ترسیم خواهد کرد؟ آیا به سمت اصلاح‌طلبان می‌رود یا می‌کوشد بازهم به خاستگاه اصلی خود یعنی اصولگرای برگردد؟

حسین انواری، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی درباره این موضوع به سایت «فردا» گفت: «عرصه سیاست برای آقای لاریجانی فرازونشیب‌هایی داشته است اما او هیچ‌وقت از خط انقلاب اسلامی و رهبری خارج نشده است. او از بیت روحانیت است و خودش نیز یک عالم است، فرزند انقلاب است و این تصور که او از انقلاب کناره بگیرد، به هیچ‌وجه قابل تصور نیست».

او ادامه داد: «ممکن است رنجشی وجود داشته باشد، ممکن است آقای لاریجانی انتقادهایی داشته باشد اما همه اینها به معنای دوری او از نظام اسلامی نیست. هرچند من باور دارم در موضوع ردصلاحیتش بهتر بود که به جای پاسخ سیاست سکوت را پیش می‌گرفت».

این فعال سیاسی در پاسخ به این پرسش که آیا لاریجانی از ادامه فعالیت سیاسی کناره می‌گیرد یا خیر، بیان کرد: «من تصور نمی‌کنم او از عرصه سیاسی خارج شود و نظام هم از او استفاده می‌کند؛ خواه در مقام رئیس مجلس یا هر مقام دیگری؛ چنانکه دیدیم اخیرا رهبر معظم انقلاب او را به مسئولیتی منصوب فرمودند».

انواری در پایان درباره ارتباط لاریجانی با اصلاح‌طلبان هم گفت: «فاصله میان اصلاح‌طلبان یک دیگر به قدر شهر ری و شمیران است. اصلاح‌طلبان که همه یک‌طور فکر نمی‌کنند؛ در میان آنها هستند افرادی که نظام را قبول دارند، اطاعت از رهبری را قبول دارند و می‌خواهند برای کشور و نظام کار کنند ولو اینکه انتقادهایی هم داشته باشند که انتقاد اصولی حق هر فرد است. یک عده دیگری هم در جبهه اصلاحات وجود دارند که بعید است اصل نظام را هم قبول داشته باشند و اگر دستشان برسد نظام را با چالش روبه‌رو می‌کنند کمااینکه تا کنون هم چنین کرده‌اند. واقعیت این است که آنها دلشان می‌خواهد نظام ساقط شود و یک نوع جمهوریت دیگری روی کار بیاید. حتما آقای لاریجانی با این طیف تندرو بسیار متفاوت است و فاصله معناداری با آنها دارد و هیچگاه هم تمایلی به نزدیکی به آنها نداشته است اما می‌شود در مواضعی او را نزدیک به طیف میانه‌روی اصلاحات که به نظام باور دارند، دانست».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها