روایت مقدم‌فر از نقش حاج قاسم در ورود روسیه برای مقابله با داعش

کد خبر: 1119305

گردهمایی مجازی ائمه جماعت و مبلغین حوزه علمیه با موضوع گرامیداشت یاد و خاطره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

روایت مقدم‌فر از نقش حاج قاسم در ورود روسیه برای مقابله با داعش

 در این همایش، حمیدرضا مقدم‌فر، دبیر ستاد مردمی دومین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: حاج قاسم فرصت طلایی برای اسلام و انقلاب اسلامی بود و باید از این فرصت برای جذب قشرهای مختلف مردم در راستای ترویج فضایل و ارتقای معنویت بهره ببریم و در این راه تنها به قشر خاص توجه نکنیم.

وی ادامه داد:هر جا گفتند یکمدل از تمدن اسلامی و انسان در تراز انقلاب اسلامی نشان بدهید که نشان‌دهنده هم خصوصیات مورد نظر باشد باید حاج قاسم را مثال بزنیم.

مقدم‌ در بخش دیگر سخنانش گفت:اگر از حاج قاسم در کانون دینی غفلت کنیم غفلت تاکتیکی نیست بلکه غفلت راهبردی است. رهبر معظم انقلاب اسلامی «مکتب» را تنها درباره حضرت امام خمینی (ره) و حاج قاسم به کار برده‌اند که نشاندهنده اهمیت موضوع است. مکتب به موضوعی اطلاق می‌شود که از دل عقاید و اندیشه‌های آن یک الگوی عملی به دست بیاید نه فقط منظومه فکری. 

وی یادآور شد:حاج قاسم شخصیت تک بعدی نداشت و گاهی شاخصه‌هایش جمع اضداد بود. حاج قاسم ۴۰ سال مجاهدت کرد و فرمایش حضرت امام را که فرمودند به مستضعفان عالم کمک می‌کنیم و از آنها حمایت می‌کنیم عملی کرد. حاج قاسم یک سیر کمال در بستر زمان بود بنابراین الگوی همه سنین جامعه محسوب می‌شود.

مقدم‌فر در بخش دیگر سخنانش با اشاره به آرزوی حاج قاسم برای شهید شدن در مکانی که امام حسین (ع) در آن شهید شد،گفت: حاج قاسم مرد میدان جهاد و اسوه رزمندگان بی‌مرز بود و به تعبیر سیدحسن نصرالله سیدالشهدای عرصه مقاومت محسوب می‌شود. حاج قاسم در میدان سبک زندگی،رفتار با دوستان ،سربازان و به ویژه محبت به اهل بیت یک الگوی به تمام معنا محسوب می‌شود و حتی خانه خود را در کرمان به حسینیه تبدیل کرد.

دبیر ستاد مردمی دومین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد:احترام به حاج قاسم و تکریم او، تکریم انقلاب اسلامی‌ است چون برای خدمت به انقلاب کم نگذاشت. حاج قاسم تنها یک شهید نیست،یک مدرسه و راه بود.

وی با اشاره به ولایت‌مداری سردار شهید سلیمانی گفت:حاج قاسم می‌گفت هر جا با مشکل و ناامیدی مواجه می‌شدیم رهبر معظم انقلاب اسلامی راه را به ما نشان می‌داد. نمونه این رهنمودها را در جنگ ۳۳ روزه و حمله داعش به سوریه که بشار اسد در آستانه سقوط بود،دیدیم.

مقدم فر با اشاره به نقش حاج قاسم در ورود روسیه برای مقابله با داعش گفت: حاج قاسم به پوتین گفت زمین با ما هوا با شما؛تا به نیروهای شما آسیب نرسد.

وی بار دیگر بر نقش کانون‌های دینی در شناساندن بهتر و بیشتر حاج قاسم گفت:این شهید چنان اثری بر مردم گذاشت که در عرصه‌های تبلیغ نباید غفلت کنیم و باید این اثر را تقویت کنیم.باید فضایل را با حاج قاسم ترویج کنیم. در این راستا از ۱۰ دی ماه به مدت یک هفته ،هفته مقاومت نامگذاری شده است. همچنین پویش‌های مختلفی به نام و برای حاج قاسم فعالیت می‌کنند که نذر نان و آزادی زندانیان نیازمند از جمله این پویش‌ها محسوب می‌شود.

مقدم‌فر از برگزاری مراسم ملی گرامیداشت حاج قاسم سلیمانی در هفته آینده خبر داد و گفت: مساجد در این راستا و آگاه سازی بیشتر مردم نقش زیادی دارند.

وی با اشاره به شهادت حاج قاسم توسط شقی‌ترین افراد زمانه گفت:آمریکا می‌خواست بگوید من عامل دموکراسی و مبارزه با تروریسم هستم اما هیچگاه موفق نشد چون حاج قاسم همه طرح‌های آمریکا را به هم ریخت. آمریکا می‌خواست رژیم صهیونیستی را به ژاندارم منطقه تبدیل کند که موفق نشد.

مقدم‌فر گفت:حاج قاسم هم در زمان حیاتش عامل وحدت بود و هم بعد ازشهادتش.بنابراین باید قدر این مرد بزرگ را بدانیم. البته ممکن است مردم در بحث انتقام سخت ناراحت باشند. چون عین‌الاسد انتقام سخت نبود بلکه خروج آمریکا از منطقه انتقام سخت محسوب می‌شود که دیدیم چگونه با خفت از افغانستان خارج شد و حالا هم از عراق خارج می‌شود. در واقع انتقام سخت راهبردی شروع شده و آن هم تحقق خروج آمریکا از منطقه است.

انتهای پیام

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها