جزئیات نشست کمیسیون تلفیق

کد خبر: 1120659

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 مجلس گفت: معاون بودجه سازمان برنامه و بودجه در گزارش خود عنوان کرد که ما رشد اقتصادی 8 درصد را در بودجه سال آینده پیش بینی کرده‌ایم که 4.5 درصد آن از سرمایه‌گذاری و 3.5 درصد آن از طریق بهره‌وری محقق می‌شود.

جزئیات نشست کمیسیون تلفیق

حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نشست امروز عصر کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 گفت: در جلسه امروز ادامه رسیدگی به کلیات لایحه بودجه در دستورکار قرار داشت و معاون بودجه سازمان برنامه و بودجه نیز گزارشی را به نمایندگان ارائه کرد.

وی افزود: پورمحمدی عنوان کرد که ما رشد اقتصادی 8 درصد را در بودجه سال آینده هدف‌گذاری کرده‌ایم که 4.5 درصد آن با سرمایه‌گذاری و 3.5 درصد آن با بهره‌وری محقق می‌شود که بهره‌وری پیش‌بینی شده در این بخش شامل توسعه صادرات و نیز استفاده از تکنولوژی روز می‌شود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 مجلس اظهار داشت: پورمحمدی همچنین گفت که برای سهم 4.5 درصد رشد اقتصادی از طریق سرمایه‌گذاری 3400 هزار میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده که از طریق بودجه عمرانی، فاینانس خارجی، بانک‌ها و... تامین خواهد شد.

میرتاج‌الدینی خاطرنشان کرد: معاون بودجه رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه به مقایسه بودجه سال 1401 با بودجه سال‌ قبل پرداخت و گفت که بودجه سال قبل تورمی بوده اما بودجه سال 1401 با کاهش استقراض و کاهش فروش اوراق و نیز کاهش پایه پولی کشور به دنبال پایین تورم است./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها