در گفتگو با فردا مطرح شد؛

نمایندگان می‌توانند وزرا را به تحرک وادار کنند

کد خبر: 1121100

فعال سیاسی اصولگرا گفت: البته از باب تذکر و سئوال خوب است که نمایندگان بتوانند وزرا را به تحرک وادار کنند تا آنها فکر نکنند از ناحیه مجلس یک چک سفید امضا دریافت کرده اند و تا پایان 4 سال دوره دولت سیزدهم می توانند به همین شکل جلو بروند.

نمایندگان می‌توانند وزرا را به تحرک وادار کنند

گروه سیاسی فردا: لحن نطق ها و تذکرات نمایندگان به دولت انتقادی شده است. درباره این اتفاق تحلیل ها نظرات مختلفی مطرح می شود.

بیژن مقدم در گفتگو با خبرنگار «فردا» درباره انتقادی شدن نگاه نمایندگان به دولت سیدابراهیم رئیسی گفت: ما نمی توانیم درباره نظر و دیدگاه کل نمایندگان مجلس قضاوت یکدستی انجام دهیم چون درباره موضوعات مختلف می تواند نگاه آنها متفاوت باشد.

وی افزود: یک نماینده امکان دارد عملکرد یک وزیر را درباره یک موضوعی مناسب نبیند بنابراین احساس وظیفه می کند که در آن مورد از وزیر سئوال کند. تجارب گذشته نشان می دهد که در برخی موارد موضوعات منطقه ای یا شخصی نیز می تواند روی قضاوت یک نماینده از عملکرد یک وزیر تأثیر بگذارد بنابراین امکان دارد از اختیارات نمایندگی اش استفاده کند تا پیام روشنی را به وزیر بدهد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی درباره شکل گیری موج استیضاح ها در آینده نزدیک یادآور شد: به نظر می رسد برای استیضاح خیلی زود است چون وزرا قریب به 4 ماه است که در این مسئولیت قرار گرفته اند بنابراین زمان زیادی نگذاشته است که بتوان درباره عملکرد آنها قضاوت کرد.

وی ادامه داد: البته از باب تذکر و سئوال خوب است که نمایندگان بتوانند وزرا را به تحرک وادار کنند تا آنها فکر نکنند از ناحیه مجلس یک چک سفید امضا دریافت کرده اند و تا پایان 4 سال دوره دولت سیزدهم می توانند به همین شکل جلو بروند. در واقع مجلس باید به این دسته از وزرا که خیال شان آسوده است انگیزه ای برای تحرک بدهند تا آنها با جدیت بیشتری برای حل مسائل اقدام کنند.

این فعال مطبوعاتی با بیان اینکه تذکر، سئوال و استضاح حق مجلس است و در وقت خودش نمایندگان از این ابزارهای نظارتی استفاده می کنند، اظهار کرد: هر چند باید به وزرا زمان مناسبی برای کار و فعالیت داده شود اما انتظار می رود اگر وزیری کار کرد مجلس حمایت کند و اگر کار نکرد مجلس همان ابتدا تذکرهای لازم را به او بدهد بنابراین مجلس از این جهت می تواند تحرکی را در دولت برای رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم ایجاد کند.

بیژن مقدم یادآور شد: حالا اگر وزیری نتوانست انتظارات را برآورده کند و این مسئله موجب شد که مجبور شود صندلی خودش را ترک کند، ایرادی ندارد، این اتفاق حتی در ادوار گذاشته، زمانی که مجلس از لحاظ سیاسی همسوی دولت نیز بوده اتفاق افتاده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها