«فردا» از آخرین تحولات در وین گزارش می‌دهد

تیم آمریکا دوباره تعویض می‌کند

کد خبر: 1125069

نه فقط ریچارد نفیو بلکه دو عضو دیگر هیات مذاکره کننده آمریکایی هم به واشنگتن برگشته‌اند و گویا دلیلش نارضایتی آنها از تصمیمات دولت درباره این مذاکرت و اختلاف نظر با رابرت مالی بوده است.

تیم آمریکا دوباره تعویض می‌کند

گروه سیاست سایت فردا- تحولات در وین سرعت گرفته و یکی از قبل توجه‌ترین مسائل هم تغییراتی است که در تیم مذاکره کننده آمریکایی ایجاد می‌شود. همین چند روز قبل بود که خبر رسید ریچارد نفیو یعنی همان کسی که ایرانی‌ها او را به عنوان معمار تحریم‌ها می‌شناسند، در پی اختلافاتی که با رابرت مالی یعنی همان کسی که ایرانی‌ها او را اهل مذاکره و خواهان احیای برجام می‌دانند، از تیم مذاکره کننده ایالات متحده آمریکا کنار گذاشته شده است. 

شکاف ایجاد شده در تیم آمریکایی‌ اما انگار عمیق‌تر از این حرف‌ها است که چنانکه وال‌استریت ژورنال خبر داده چند عضو دیگر این تیم هم کنار کشیده و وین را ترک کرده‌اند.

«وال‌استریت ژورنال» نوشته که دو عضو دیگر تیم مذاکره‌کننده آمریکایی به دلیل اختلاف نظر با مواضع «رابرت مالی» سرپرست این تیم در قبال ایران، مذاکرات وین را ترک کرده و به واشنگتن بازگشتند.

این تغییرات احتمالا با احتمال رسیدن مذاکرات به مرحله گفت‌وگوهای مستقیم که قطعا برهه حساسی در این رایزنی‌ها است، بی‌ارتباط نیست. این را وال استریت ژورنال هم به نقل از افراد مطلع نوشته است. در گزارش این رسانه آمریکایی آمده: «با رسیدن گفتگوهای احیای برجام با ایران به مرحله حساس، در تیم مذاکره‌کننده آمریکا بر سر سخت‌گیری با تهران و زمان خروج از مذاکرات، اختلاف‌هایی پدید آمده است».

در ادامه این خبر آمده است: «همانطور که شبکه ان‌بی‌سی گزارش داد، ریچارد نفیو یکی از ۳ نفری بود که ما گزارش دادیم به دلیل اختلافات در مورد نحوه اجرای گفتگوها، چند روز پیش از مذاکرات عقب نشینی کرد، اگرچه یکی از مقامات ارشد وزارت امور خارجه می‌گوید فقط ۲ نفر اما ما می‌دانیم که آقای نفیو از اوایل دسامبر در وین نبوده است».

اینکه کدام اختلافات سبب شده تیم مذاکره کننده آمریکایی به این حال و روز بیفتد و اینطور آشفته شود را نمی‌دانیم اما بر اساس آنچه در گزارش این رسانه آمریکایی آمده تصمیم گیری در اینکه آژانس به ایران فشار بیشتری بیاورد یا نه، همچنین درباره زمان گریز از جمله موضوعات اختلافی بوده است. گویا نفیو و دو عضو دیگری که تیم مذاکره را ترک و به واشنگتن برگشته‌اند از تصمیماتی که در سطح عالی دولت بایدن در زمینه مسائل مربوط به احیای برجام گرفته شده نیز ناراضی بوده‌اند. 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها