جواد آرین‌منش در گفت‌وگو با «فردا»:

برای مسائل فنی گفت‌وگوی مستقیم با آمریکا لازم است

کد خبر: 1125269

جواد آرین‌منش گفت: من باور دارم روسیه، چین، آمریکا و اروپا در یک موضوع کاملا اشتراک نظر دارند؛ آنکه ایران نباید هسته‌ای شود.

برای مسائل فنی گفت‌وگوی مستقیم با آمریکا لازم است

گروه سیاست سایت فردا: پس از سخنان اخیر حسین امیرعبداللهیان این مسئله پدید آمده است اگر قرار باشد مذاکره مستقیمی با آمریکا صورت بگیرد، کیفیت آن چه خواهد بود؟

جواد آرین‌منش درباره این موضوع به «فردا» گفت: «همان‌طور که آقای امیرعبداللهیان توضیح داده است، گفت‌وگوهای فنی به مرحله‌ای رسیده که نیاز به گفت‌وگوی مستقیم میان ایران و آمریکا وجود دارد زیرا در مذاکرات غیرمستقیم پیام‌ها به درستی منقل نمی‌شود و بعید است دغدغه‌های دو طرف رفع شود».

او ادامه داد: «در دو ماه اخیر مجموعه اقداماتی که انجام شد اعم از دست‌یافتن به یک پیش‌نویس مورد توافق طرفین، نصب دوربین‌های آژانس و ادامه مذاکرات همه و همه نشان از مثبت‌بودن روند مذاکرات دارد. موافقت‌های بین ایران، روسیه و چین هم باعث شد تا مجموعه شرایطی فراهم آید که توافق نهایی نزدیک باشد».

این فعال سیاسی مطرح کرد: «ایران هم متوجه شده است که به هر حال تحریم‌ها فشار سنگینی وارد می‌کند و نمی‌شود با این شرایط ادامه مسیر داد. در مجموع هر دو طرف یعنی ایران و غرب احساس نیاز می‌کنند که تحریم‌ها رفع شود».

او همچنین اظهار کرد: «توافق موقت راه درستی نبود زیرا معنی ندارد برای مدتی کوتاه یک توافقی صورت بگیرد و بعد از مدتی دوباره همه چیز از اول آغاز شود. حالا که تا اینجای کار همه طرفین آمده‌اند، می‌توانند با ادامه مذاکرات به توافقی نهایی دست یابند».

آرین‌منش در پایان گفت: «اینکه روسیه طرح توافق موقت را مطرح کرده نشان می‌دهد این کشور با کارت ایران برای خود بازی می‌کند و می‌خواهد از این آب‌گلالود موضوع اوکراین را برای خود حل کند. من باور دارم روسیه، چین، آمریکا و اروپا در یک موضوع کاملا اشتراک نظر دارند؛ آنکه ایران نباید هسته‌ای شود. روسیه نمی‌پذیرد کشوری چون ایران در کنارش به صنعت هسته‌ای دست یابد».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها