محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با «فردا»:

تحریم‌ها برداشته شود، امکان مذاکره با آمریکا وجود دارد

کد خبر: 1126151

محمدحسن آصفری گفت: آمریکا باید به سرعت تمام تحریم‌ها را بردارد و به تعهداتش عمل کند تا در این شرایط امکان مذاکره مستقیم وجود داشته باشد.

تحریم‌ها برداشته شود، امکان مذاکره با آمریکا وجود دارد

گروه سیاست سایت فردا: مذاکره مستقیم با آمریکا همچنان واکنش‌های متعددی به همراه دارد؛ اینکه آیا می‌شود یا این کشور به گفته حسین امیرعبداللهیان «به اقتضا» وارد مذاکره شد یا خیر؟

محمدحسن آصفری، نماینده مجلس، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «ملت ما با تاریخی هزاران‌ساله از مذاکره واهمه‌ای ندارد اما مذاکره با کشوری که قابل اعتماد باشد. آمریکایی‌ها ثابت کرده‌اند که غیرقابل اعتمادند؛ وگرنه ایران اهل گفت‌وگو است».

او ادامه داد: «اگر آمریکا به تعهدات خود عمل کند و تحریم‌ها رفع شود، مشکلی برای مذاکره با این کشور نداریم اما باید این پیش‌شرط رعایت شود. آمریکا باید به سرعت تمام تحریم‌ها را بردارد و به تعهداتش عمل کند تا در این شرایط امکان مذاکره مستقیم وجود داشته باشد».

این نماینده مجلس درباره موضع مجلس نسبت به مذاکره با آمریکا بیان کرد: «موضع مجلس هم همین است؛ اینکه اگر آمریکا به تعهداتش عمل و تحریم‌ها را رفع کند، می‌شود به اقتضا با این کشور مذاکره کرد».

او در پاسخ به این پرسش که اگر دولت پیش از تحقق این پیش‌شرط با آمریکا مذاکره کند، واکنش مجلس چه خواهد بود، اظهار کرد: «به هر حال گفتم که مجلس در چنین شرایطی مذاکره را آمریکا را می‌پذیرد».

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی درخصوص روند مذاکرات وین هم تصریح کرد: «ما هنوز گزارشی از وین دریافت نکرده‌ایم. تیم مذاکره‌کننده یک‌ماهی می‌شود که در وین است و تا این لحظه گزارشی به مجلس نداده است. باید بیایند و بگویند که مذاکرات به چه سمتی رفته است تا در آن شرایط بتوان ارزیابی دقیقی داشت».

آصفری در پایان درباره تصمیم ایران در مذاکرات گفت: «ایران مدت‌هاست که تصمیم خود را گرفته است. حرف ما مشخص است؛ اینکه باید تمام تحریم‌ها برداشته شود. حالا این آمریکایی‌ها هستند که باید تصمیم بگیرند».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها