«فردا» گزارش می‌دهد

احتمال بازگشت مهاجرانی به کارگزاران!

کد خبر: 1127418

نمازی گفته که کارگزاران کمیته‌ای تشکیل داده تا اعضای سابق و هیات موسس که از حزب جدا شده‌اند را برگرداند. او احتمال بازگشت عطا مهاجرانی را نیز رد نکرده است.

احتمال بازگشت مهاجرانی به کارگزاران!

گروه سیاست سایت فردا –حزب کارگزاران انگار در حال ورود به فاز جدیدی است. تغییرات این حزب با کنار گذاشتن غلامحسین کرباسچی و دبیرکل کردن حسین مرعشی شروع شد. گمان می‌رفت که نهایت تاثیر این جابه‌جایی نزدیکی بیشتر به اصلاح‌طلبان و فاصله گرفتن از رویکرد قدرت محوری باشد. این طور که معلوم است اما کارگزارانی‌ها رویه دیگری دارند. اظهارات و مواضع مرعشی در هفته‌های اخیر پیرامون موضوعات مختلف مثل اشتباهات اساسی و تاریخی اصلاح‌طلبان نشان داد که نزدیکی به جبهه اصلاحات آنطور که تصور می‌شد، در کار نیست. 

در عین حال حرف از بازگرداندن چهره‌های سابق حزب میان آمد. چهره‌هایی مثل محمد هاشمی، مصطفی هاشمی‌طبا و اسحاق جهانگیری. از هاشمی طبا و جهانگیری خبری نشد اما محمد هاشمی آب پاکی را روی دستشان ریخت که قصد بازگشتن ندارد. به نظر رسید که این مسیر تغییر هم به بن‌بست ختم می‌شود اما این طور که گفته می‌شود، کارگزارانی‌ها در این راه ایده‌ها قابل توجهی دارند مثلا بازگرداندن هیات موسس حزب که حالا هر یک در جایی و در حالی هستند که فعالیتشان در قالب کارگزاران خیلی منطقی به نظر نمی‌رسد. 

این مدعا البته بر اساسس مصاحبه علی‌محمد نمازی با کانال تلگرامی «عصر ما» است ، که از تشکیل کمیته‌ای است به‌منظور دعوت از دوستانی که به هر دلیل در گذر این 25 سال از حزب جدا شده‌اند، خبر داده است.

او گفته: «به این ترتیب این موضوع در این کمیته بررسی شد که باید از چه کسانی به این منظور دعوت شود و درنهایت قرار شد که از تمامی افراد باسابقه که پیش‌تر در حزب عضویت داشتند و در حال حاضر در شورای مرکزی حضور ندارند، دعوت کنیم و به این ترتیب ضمن دعوت از دوستانی که عضو هیات موسس حزب بودند، از برخی چهره‌های شاخص همچون آقای اسحاق جهانگیری و دیگران هم دعوت به عمل آمده است.» 

نمازی درحالی از تلاش حزب متبوع‌اش برای ازسرگیری فعالیت تمامی اعضای هیات موسس در این حزب سخن می‌گوید که این مجموعه غیر از هاشمی‌طبا و محمد هاشمی که دعوت از آنها رسانه‌ای شد، شما محمدعلی نجفی که جرم قتل در زندان است، میرحسین موسوی که در حصر است و عطا مهاجرانی وزیر ارشاد خاتمی که سال‌هاست لندن‌نشین شده هم می‌شود. 

نمازی البته از چهره‌هایی چون غلامحسین علیخانی و رضا امرالهی نام برده و اشاره‌ای به نام مهاجرانی نکرده است. او حتی در واکنش به پرسش خبرنگار که مشخصاً درباره دعوت از وزیر فرهنگ دولت اصلاحات برای بازگشت به کارگزاران سازندگی بوده، گفته «از تمامی اعضای هیات موسس دعوت شده است!».

«عصر ما» نوشته: «او در واکنش به تکرار نام مهاجرانی و تاکید مجدد بر این پرسش نیز همچنان همان جمله را تکرار کرد و البته این احتمال را رد نکرد!» نکته‌ای که در پایان این گزارش مورد اشاره قرار گرفته و قابل تامل است این است که اخیر یادداشت‌ها و نوشته‌های مهاجرانی در مطبوعات داخلی منتشر می‌شود. «عصر ما» ننوشته اما خواسته اینطور برداشت شود که اگر نوشته‌های مهاجرانی منتشر می‌شود، ممکن است فعالیت حزبی او هم مقدور باشد.


 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها