در گفتگو با فردا مطرح شد؛

دولت تلاش می‌کند اما به تنهایی نمی‌تواند موانع سر راه اقتصاد را بردارد

کد خبر: 1128279

فعال سیاسی گفت: واقعیت های پیش رو را باید مدنظر قرار داد و ربطی به این دولت یا آن دولت ندارد. دولت سیزدهم به تنهایی نمی تواند موانع پیش رو را بردارد و همه باید کمک کنند.

دولت تلاش می‌کند اما به تنهایی نمی‌تواند موانع سر راه اقتصاد را بردارد

گروه سیاسی فردا: 6 ماه از آغاز کار دولت سیزدهم سپری شد و برخی کارشناسان و سیاسیون معتقدند «برای قضاوت درباره این دولت باید همه جوانب را درنظر گرفت».

مهرداد لاهوتی در گفتگو با خبرنگار فردا درباره عملکرد 6 ماهه دولت سیزدهم گفت: بر کسی پوشیده نیست دولت امروز تلاش می کند تا اتفاقات خوبی در حوزه اقتصادی بیفتد چون برای هر دولتی دستیابی به موفقیت اهمیت دارد اما پیش روی هر دولتی واقعیت هایی هستند که قابل انکار نیستند.

وی افزود: حل مشکلات اقتصادی کشور با تعاملات بین المللی با دنیا گره خورده است، آقای رئیسی نیز به این موضوع پی برده است که اگر مشکلات بر سر راه تعامل با دنیا حل نشوند، همین مشکلات اقتصادی را خواهیم داشت بنابراین آقای رئیسی تلاش می کند موانع موجود در مسیر تعاملات بین المللی را بردارد چون با این اتفاق، ایران می تواند حداقل روزی 2میلیون و 800 هزار بشکه نفت صادر کند و به درآمد سالانه 120 میلیارد دلار برسد، در صورتی که الان درآمد نفتی چیزی حدود 30میلیارد دلار است.

این فعال سیاسی اظهار کرد: هم اکنون در جا به جایی پول مشکل داریم، اگر پول های بلوکه شده ما در سایر کشورها آزاد شود، رقم قابل توجهی در اختیار دولت قرار می گیرد تا مشکلات اقتصادی کشور را حل کند. معتقدم باید به دولت سیزدهم کمک کرد تا تحریم های ظالمانه علیه کشورمان برداشته شوند وگرنه همین داستان فعلی ادامه پیدا خواهد کرد.

وی افزود: اقتصاد کشور هم اکنون نیز دارد اداره می شود اما با قیمت گران. رسیدن به رشد اقتصادی 8 درصد با حرف امکان پذیر نیست چون نیاز به 65 میلیارد دلاری سرمایه گذاری دارد. در چهار سال نخست دولت آقای روحانی تورم تک رقمی شد چون موضوعات سیاسی ما با دنیا رو به حل شدن بود، نهایتا هم برجام به دست آمد اما وقتی در چهار سال دوم اجرای برجام به مشکل خورد، دوباره امواج تورمی و گرانی در کشور پدید آمد.

لاهوتی تأکید کرد: واقعیت های پیش رو را باید مدنظر قرار داد و ربطی به این دولت یا آن دولت ندارد. دولت سیزدهم به تنهایی نمی تواند موانع پیش رو را بردارد و همه باید کمک کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها