ناصر قوامی در گفت‌وگو با «فردا»:

روحانی و لاریجانی برای کسب قدرت می‌خواهند از خاتمی سوءاستفاده کنند

کد خبر: 1129175

ناصر قوامی گفت: لاریجانی و روحانی با آقای خاتمی جلسه می‌گذارند تا مسیر خود را نزد مردم هموار کنند و از آقای خاتمی استفاده برای قدرت‌اندوزی خود سوءاستفاده کنند اما تردید نکنید آقای خاتمی هیچ ائتلافی با لاریجانی و روحانی نمی‌کند.

روحانی و لاریجانی برای کسب قدرت می‌خواهند از خاتمی سوءاستفاده کنند

گروه سیاست سایت فردا: سخن اخیر سید محمدرضا خاتمی مبنی بر اینکه «آقای خاتمی به مقامات کشور و دوستانشان گفتند که دیگر وارد صحنه عملیاتی سیاست نخواهند شد» باعث شده است تا یک سؤال مهم به وجود آید؛ آنکه اگر خاتمی بخواهد به‌طور کامل از عرصه سیاست‌ورزی کنار بکشد، سرنوشت جبهه اصلاحات چه خواهد شد؟

ناصر قوامی، فعال و تحلیلگر اصلاح‌طلب درباره این موضوع به «فردا» گفت: «من فکر می‌کنم آقای خاتمی خود را از عرصه سیاست‌ورزی کنار نمی‌کشد و او هیچگاه نگفته که لیدر اصلاحات است که حالا بخواهد از این مسئولیت کناره‌گیری کند؛ به هر حال مردمی که هشت‌سال دولت او را تجربه کردند به او چنین عنوانی دادند و مردم می‌خواستند که او لیدر اصلاحات باشد».

او ادامه داد: «آقای خاتمی در سال‌های اخیر هم فعالیت عملیات سیاسی نداشته است و این حرف جدیدی نیست زیرا همه می‌دانیم به دلیل محدودیت‌های بی‌شمار او امکان کار عملیاتی ندارد. حالا شاید از این حرف آقای رضا خاتمی بشود این‌طور تفسیر کرد که آقای خاتمی دیگر امیدی به اصلاح امور سیاسی ندارد و دیگر نمی‌خواهد خود را مستقیم وارد مسائل سیاسی کند».

این فعال سیاسی درباره انتقادهای کارگزاران به خاتمی بیان کرد: «کارگزاران و سران آن اعم از کرباسچی و مرعشی هیچ‌وقت اصلاح‌طلب نبوده‌اند و نیستند و زمانی که دیدند اصلاح‌طلبان موقعیت ویژه‌ای در جامعه دارند، خود را اصلاح‌طلب معرفی کردند. با این شرایط وقتی آنها به آقای خاتمی انتقاد می‌کنند، تعجب نمی‌کنیم زیرا حتی به مبانی اصلاح‌طلبی هم باور ندارند چه رسد به آقای خاتمی. کارگزاران فقط می‌خواهد از نمد قدرت برای خود کلاهی ببافد».

او ادامه داد: «اکنون یک تشکیلاتی با نام جبهه اصلاحات ایران درست شده است که من تصور می‌کنم این تشکیلات ادامه جبهه کارگزاران است و حتی شما می‌بینید که نام این مجموعه هم جبهه است؛ مانند مشارکت که خود را حزب معرفی نمی‌کرد و اعضایش می‌گفتند جبهه مشارکت که این شبیه‌سازی کار درستی نیست و من این حرکات را انحرافی می‌دانم اما در عین حال باور دارم اگر اصلاح‌طلبان از قدرت دوری کنند و دنبال پست و مقام و مال‌اندوزی نباشند، می‌توانند دوباره سرمایه اجتماعی اصلاحات را احیا کنند زیرا مردم خواهان اصلاحات واقعی هستند اما اگر بخواهند دنبال روی امثال لاریجانی باشند و بخواهند یکی مثل لاریجانی را به زور به پست و مقامی برسانند و بگویند او هم اصلاح‌طلب شده است، حتما مورد اعتماد جامعه قرار نمی‌گیرند».

قوامی در پایان درباره دیدارهای اخیر خاتمی با لاریجانی، ناطق‌نوری و روحانی گفت: «این دیدارها از سوی آقای خاتمی ترتیب داده نشده است. روحانی و لاریجانی هنوز دنبال قدرت‌اند و فکر می‌کنند می‌توانند رئیس‌جمهور شوند یا به مقامات دیگری برسند؛ در صورتی که من اطمینان می‌دهم اگر روحانی در دوره بعد نامزد شود، ردصلاحیت می‌شود و لاریجانی هم که ردصلاحیت‌شده هست. حالا اینها با فرد محبوبی چون آقای خاتمی جلسه می‌گذارند تا مسیر خود را نزد مردم هموار کنند و از آقای خاتمی استفاده برای قدرت‌اندوزی خود استفاده کنند اما تردید نکنید آقای خاتمی هیچ ائتلافی با لاریجانی و روحانی نمی‌کند».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها