پیشنهادات یک نماینده درباره بررسی طرح شفافیت آرای نمایندگان

کد خبر: 1129418

ابوترابی گفت: طرح شفافیت آرای نمایندگان چند هفته است که در دستور کار جلسات هفتگی نمایندگان مطرح است اما در دستورکار روزانه قرار نمی‌گیرد.

پیشنهادات یک نماینده درباره بررسی طرح شفافیت آرای نمایندگان

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجفآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح شفافیت آرای نمایندگان، اظهار کرد: طرح شفافیت از نخستین طرحهای مطروحه در مجلس یازدهم است که اکثر وکلای ملت با آن موافق هستند.

وی با بیان اینکه این طرح در پاسخ به مطالبه افکار عمومی از سوی نمایندگان طراحی شد، افزود: اما  متاسفانه کلیات آن در جلسه علنی با 3 رأی کمتر ، رأی نیاورد.

نماینده نجف‌آباد در مجلس با بیان اینکه این طرح با امضای بیش از 50 نماینده مجددا در دستورکار مجلس قرار گرفت، ادامه داد: طرح دوباره به کمیسیون تلفیق ارجاع و اصلاحاتی روی آن انجام و برای بررسی مجدد در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد.

ابوترابی تصریح کرد: طرح شفافیت آرای نمایندگان چند هفته است که در دستورکار جلسات هفتگی نمایندگان مطرح است اما در دستورکار روزانه قرار نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه درباره بررسی این طرح نکاتی دارم که امیدوارم مورد موافقت هیئت رئیسه قرار گیرد، گفت: بهتر است کلیات این طرح در جلسه علنی به صورت دوشوری به رای گذاشته شود و رای گیری برای آن طبق درخواست تقدیمی گذشته جمعی از نمایندگان به صورت علنی و شفاف انجام پذیرد.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه در اصلاحات نهایی این طرح مطرح شده که تصمیمات و مصوبات هیئت رئیسه به صورت شفاف اعلام شود، گفت: بهتر است هیئت رئیسه مجلس نیز بخش مربوط به خود در متن گزارش نهایی طرح را در اولین جلسه اش به تصویب رسانده و اجرا نماید.

ابوترابی با بیان اینکه به قانون جامعی برای شفافیت در تمام دستگاه‌ها و ادارات کشور نیاز داریم، اظهار کرد: شفافیت بهترین راه مقابله با فساد است اما باید همه ارکان و شئون کشور شفاف شود./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها