حضرت‌پور: دولت‌ها نمیتوانند در مقابل تکنولوژی بایستند

کد خبر: 1131634

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در توئیتی نوشت: طرح صیانت همچون بقیه طرح‌های مسدودسازی و محدودسازی از همین الان شکست خورده است. دولت‌ها نمیتوانند در مقابل تکنولوژی بایستند.

حضرت‌پور: دولت‌ها نمیتوانند در مقابل تکنولوژی بایستند

«روح الله حضرت پور» با اشاره به تصویب کلیات طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی در کمیسیون مشترک در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: «طرح صیانت همچون بقیه طرح‌های مسدودسازی و محدودسازی از همین الان شکست خورده است. مجلس حق ندارد برای مردم تعیین تکلیف کند. از همان ابتدا مخالف این طرح هستم و تلاش می‌کنیم طرح را به صحن آورده و ردش کنیم. برخی نمایندگان میخواهند بدون نظر مجلس طرح را تصویب کنند.»

حضرت پور

وی افزود: «دولت‌ها نمی توانند در مقابل تکنولوژی بایستند. میلیون‌ها شغل در بستر فضای مجازی ایجاد شده که دولت وظیفه دارد از آن‌ها حمایت کند، نه اینکه به دنبال حذف این فضا باشد.»

کلیات طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی در جلسه روز گذشته کمیسون ویژه به تصویب رسید اما پس از آن معاونت قوانین مجلس در نامه‌ای به رئیس کمیسیون ویژه عنوان کرد که طرح حمایت از حقوق کاربران بر اساس قانون آئین‌نامه داخلی مجلس، رای‌گیری کمیسیون ویژه و تصویب کلیات را غیر قانونی دانسته و به علت تخلف از مفاد صریح قانون، تصمیم‌گیری شتاب‌زده عملا باطل می‌شود./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها