احتمال حمله به اوکراین در ۲۴ ساعت آینده

کد خبر: 1131699

نخست‌وزیر استرالیا با ادعای وقوع حمله تمام‌عیار توسط روسیه به اوکراین، گفت مسکو در اوج آمادگی برای انجام این تهاجم قرار دارد.

احتمال حمله به اوکراین در ۲۴ ساعت آینده

بعد از تصمیم روسیه برای اعزام نیروی نظامی به جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین، متحدان کی‌یف بار دیگر صدور هشدارها درباره حمله نظامی به این کشور را از سر گرفته‌اند.

«اسکات موریسون» نخست وزیر استرالیا امروز (چهارشنبه) با اعلام افزایش تحریم‌ها در پاسخ به اقدامات اخیر روسیه، مدعی شد احتمال «تهاجم تمام عیار» به اوکراین در ۲۴ ساعت آینده وجود دارد.

به نوشته وبگاه شبکه «اسکای‌نیوز»، موریسون درباره ادعای خود توضیح داد: «تهاجم به اوکراین عملاً آغاز شده است. این تهاجم غیرقابل توجیه، بدون تحریک و غیرقابل قبول است».

وی مدعی شد: «روسیه در اوج آمادگی برای تکمیل تهاجم تمام عیار به اوکراین است و احتمالاً ظرف ۲۴ ساعت آینده این اتفاق رخ خواهد داد».

بر اساس این گزارش، نخست‌وزیر استرالیا گفت کشورش همیشه در مقابل «قلدران» می ایستد و این کار را علیه روسیه در کنار شرکای همفکر خود انجام خواهد داد و تحریم‌هایی را علیه افراد روسی به همراه دونتسک و لوهانسک اعمال می‌کند.

به نوشته اسکای‌نیوز، موریسون در ادامه ادعاهایش افزود: «دولت استرالیا بلافاصله تحریم‌هایی را علیه افراد روس در پاسخ به تجاوز روسیه به اوکراین آغاز خواهد کرد. ما همچنین مقررات تحریم‌های خودمختار سال ۲۰۱۱ را اصلاح خواهیم کرد تا تحریم‌های موجود در کریمه و سواستوپل را به مناطق دونتسک و لوهانسک گسترش دهیم».

شامگاه دوشنبه بود که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه طی بیانیه جدایی مناطق دونتسک و لوهانسک از اوکراین را به رسمیت شناخت. پوتین سپس به ارتش روسیه دستور داد برای برقراری صلح، وارد مناطق دونتسک و لوهانسک، در شرق اوکراین شود.

امروز همچنین همزمان با تصمیم شورای امنیت ملی اوکراین برای اعلام وضعیت اضطرار ملی در سراسر این کشور، پارلمان اوکراین نیز پیش‌نویس قانونی را تصویب کرد که به شهروندان این کشور اجازه حمل سلاح گرم می‌دهد/ فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها