نظر متفاوت یک نماینده درباره طرح لغو تغییر ساعت رسمی کشور

کد خبر: 1135468

نماینده مردم نیشابور در مجلس با اشاره به موافقت خود با طرح لغو تغییر ساعت رسمی کشور گفت: تغییر ساعت رسمی کشور هزینه‌های زیادی را از نظر روانی و اجتماعی به همراه دارد.

نظر متفاوت یک نماینده درباره طرح لغو تغییر ساعت رسمی کشور

احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به طرح مجلس درباره لغو تغییر ساعت رسمی کشور گفت: من با این طرح موافقم چرا که تحقیقات نشان داده که تغییر ساعت رسمی کشورها هزینه‌های پنهان قابل توجهی را از نظر اجتماعی و روانی به دنبال دارد.

وی افزود: حدود 30 تا 40 سال پیش کشور اروپایی با هدف صرفه‌جویی در مصرف انرژی، ساعت رسمی خود را تغییر دادند اما تغییرات یکی دو سال اخیر آنها نشان داده که اولاً این صرفه‌جویی چندان هم محقق نشده و از طرف دیگر، این تغییر ساعت هزینه‌های پنهان زیادی را از نظر روانی و اجتماعی برای این کشورها به همراه داشته است.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وقتی ساعت رسمی کشور تغییر می‌کند، بیولوژیک بدن ثابت می‌ماند، این تغییر ساعت باعث فشارهای روانی به انسان می‌شود. 

ارکانی خاطرنشان کرد: از طرف دیگر، از نظر اجتماعی این تغییر ساعت موجب سردرگمی‌هایی برای افراد در برنامه‌های کاری روزمره‌شان می‌شود و از این حیث نیز هزینه‌هایی را به دنبال دارد.

به گزارش فارس، طرح لغو تغییر ساعت رسمی کشور به عنوان دومین دستورکار جلسه علنی مجلس در دستورکار جلسه فردای صحن قرار دارد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها