بیژن مقدم در گفت‌وگو با «فردا» مطرح کرد

رسیدگی به طرح صیانت در صحن نتایج خوبی خواهد داشت

کد خبر: 1140384

بیژن مقدم، فعال سیاسی اصولگرا امیدوار است که بعد از رای‌گیری استمزاجی دیروز طرح صیانت به صحن برگشته و ضمن بررسی‌های دقیق‌تر و جامع‌تری به نتیجه برسد.

رسیدگی به طرح صیانت در صحن نتایج خوبی خواهد داشت

گروه سیاست سایت فردا – نمایندگان مجلس در جلسه غیرعلنی دیروز رای به برگشت طرح صیانت به صحن علنی دادند. تصمیمی پیرو نامه اخیر 180 نفر از نمایندگان مجلس که در جریان حواشی تصویب هجده نفره طرح در کمیسیون با وجود ایرادات کارشناسی موجود، نوشته شد. 

این طور که تا کنون از بررسی روند رسیدگی به طرح صیانت در مجلس مشخص شده، گروه حامیان طرح در کمیسیون ویژه اصرار به تصویب دارند اما اکثریتی از نمایندگان دائما به اهمیت موضوع و ضرورت بررسی دقیق و کارشناسی آن تاکید کردند. در همین راستا بود که با پیگیری‌ها و رایزنی هایی در یک مقطع طرح به مرکز پژوهش‌های مجلس رفت و ایراداتش معلوم شد.

جدای از آنچه گذشته اما در این مرحله باید دید که نهایتا طرح صیانت در صحن علنی چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد. بیژن مقدم، فعال سیاسی و رسانه‌ای اصولگرا در گفت‌وگو با «فردا» در این رابطه گفت: «اگر به سوابق موضوع و روزهای اولی که طرح صیانت مطرح شد و همان وقتی که برخی پیشنهاد کردند این مطرح مشمول اصل 85 بشود، مخالفت کردیم. دلیلش این بود که نباید درباره این موضوع مهم ساده‌انگار می‌شد. سپردن تصمیم‌گیری درباره یک مساله مهم که جمعیتی چند ده میلیونی را شامل می‌شود، به یک جمع کوچک از اول اشتباه بود. به نظر من جا نداشت که این طرح مشمول اصل 85 بشود. خیلی هم تلاش شد که طرح را از ذیل آن خارج کنند . به هرحال در بخش‌های مختلف رایزنی و تلاش‌هایی شد اما نتوانستند، هنوز هم خارج نشده است. آنچه دیروز در خبرهای آمد نیز یک استمزاج یعنی یک توافق کلی در یک جلسه غیرعلنی بود. البته که از آن استقبال می‌کنیم و امیدواریم که این طرح از چارچوب کمیسیون ویژه خارج شده و در صحن علنی بررسی شد. همه مردم هم بحث‌ها را می‌شنوند، نمایندگانی که رای می دهند نیز مسئولیت رای خود را می‌پذیرند و حتما در این پروسه که مثل سایر طرح و لوایح است، نتایج بهتری گرفته می‌شود.»

وی افزود: «بعد از برگشت طرح به صحن اما ممکن است مجلس، طرح را به دلایلی که برای خود دارد، مسکوت بگذارد و یا با اصلاحاتی تصویب کند. بنابراین باید از برگشت طرح به صحن استقبال کرد.»

مقدم ادامه داد: «البته امیدواریم که رای گیری دیروز شبیه رای‌گیری‌هایی که درباره طرح شفافیت شد، نباشد. می‌دانیم که درباره شفافیت هم وقتی در جلسه غیرعلنی رای می‌گرفتند، نتیجه یک چیز بود و در رای گیری جلسه علنی نتیجه‌  دیگری داشت. امیدواریم که این اتفاق نیفتند و مجلس بتواند طرح صیانت را به صحن علنی بیاورد، همه نمایندگان فعال بشوند، مردم هم همه مباحث را بشوند و به نتیجه برسد. آن ادعایی که می‌گویند این طرح غیر از آن طرح ابتدایی است هم قطعا در جلسات علنی مجلس بهتر خودش را نشان خواهد داد.»

او همچنین گفت: «اگر این طرح به صحن برگردد امیدواریم که مسائل حل شود و حتما اقدام مثبتی است که اکثریت مجلس توانسته‌اند انجام دهند. حتی اگر این طرح در صحن علنی متوقف بشود هم مهم نیست. شاید هم اصلاح بشود یا حتی طرح جدید ارائه شود. رسیدگی و تصمیم گیری درباره این موضوعات به عهده خود مجلس است اما حرف این است که همه مجلس به این موضوع رسیدگی کند و مردم در جریان باشند تا حواشی پایان یابد.»

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها