وزیر کشور: در تجمعات شب‌های احیا، پروتکل‌ها رعایت شود

کد خبر: 1140487

وزیر کشور: محدودیت‌های خاصی برای تجمعات شبهای احیا نداریم. پروتکل‌ها رعایت شود.

وزیر کشور: در تجمعات شب‌های احیا، پروتکل‌ها رعایت شود

وزیر کشور، درباره تدابیر قرارگاه ستاد ملی کرونا درخصوص مراسمات پیش روی ماه مبارک رمضان و شب‌های احیا، گفت: برای تجمعات ماه مبارک رمضان به غیر از رعایت شیوه نامه‌های قبلی محدودیت خاصی نداریم. شیوه نامه‌ها نیز رعایت تهویه مناسب، و زدن ماسک و حفط فاصله اجتماعی است. همچنین عزیزانی که واکسن زده‌اند و سطح ایمنی خوبی دارند در این مراسمات شرکت کرده و اگر واکسن نزده‌اند نسبت به زدن واکسن اقدام کنند تا اجتماعات با ایمنی کامل برگزار شود.

 احمد وحیدی در جلسه قرارگاه ستاد ملی کرونا، با اشاره به صحبت‌های انجام شده در این جلسه در خصوص دز سوم واکسن کرونا، اظهار کرد: راجع به دز سوم واکسن کرونا بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، مبنای محاسبه ما در سامانه مدیریت هوشمند، دز سوم واکسن است لذا از این پس در ادارات، اصناف، رانندگان و مراکزی که کارکنان و کارمندان دارند، باید کنترل شوند که فرصت دز سوم آنها فرا رسیده است یا خیر چراکه مبنا دز سوم در نظر گرفته خواهد شد و البته کسانی که فرصت دز دوم آنها به پایان نرسیده نیز بر اساس دز دوم محاسبه خواهند شد.

دانش‌آموزان و دانشجویان خود را به کلاس‌های درس "حضوری" برسانند

وزیر کشور با اشاره به شروع کلاسهای درس حضوری در دانشگاه ها و مدارس، ادامه داد: استقبال خوبی از کلاسهای درس حضوری شده است و البته تعداد اندکی از عزیزانی در مدارس شرکت نکرده‌اند که باید خود را برسانند چراکه عدم شرکت آثار سوء تحصیلی برای آنها و مسئولیت قانونی برای وزارت آموزش و پرورش دارد.

به گفته وحیدی، از جمله تاکیدات این جلسه معطوف به مقررات و شیوه نامه‌های بهداشتی اعم از زدن ماسک و رعایت تهویه و فاصله اجتماعی بوده است.

وی درباره وضعیت پاندمی کووید ۱۹ در جهان نیز افزود: به جز یک الی دو کشور، این روند در دنیا کاهشی است و نسبت به این یک الی دو کشور نیز تایید شد که در مرز ورودی و خروجی حساسیت بیشتر به خرج داده شود.

ضرب الاجل یکماهه دستگاه‌ها برای اتصال به سامانه مدیریت هوشمند

وحیدی در پاسخ به سوالی مبنی بر عدم اتصال برخی دستگاه‌ها به سامانه مدیریت هوشمند، تصریح کرد: در این جلسه تاکید شد ، برخی دستگاه‌ها که سامانه مرکزی آنها کامل نشده می‌توانند از سامانه‌های دستگاه‌های دیگر استفاده کنند و یا این واحدها را مستقیما به سامانه مدیریت هوشمند وصل کنیم و در این زمینه ضرب الاجل یک ماهه‌ای به دستگاه‌ها داده شد تا به سامانه مدیریت هوشمند وصل شوند.

جریاناتی بدنبال ایجاد اختلاف بین ایران و افغانستان هستند

وی در بخش دیگر سخنان خود در پاسخ به سوالی مبنی بر فیلم‌های منتشر شده از مرزهای ایران و افغانستان، توضیح داد: جریاناتی به دنبال این هستند که بین ایران و افغانستان و بین ملت ما و افعانستان اختلاف درست کنند. اینها برنامه‌ریزی دشمن است و دو ملت سابقه روابط دیرینه دارند و ما میزبان مهاجرین افغانی هستیم. روابط تجاری خوبی با افعانستان داریم و عده‌ای در هرات و کابل کارهایی کردند که مورد تایید نیست و معلوم است هدایت شده است، اینها سعی می‌کنند سطح تشنجی ایجاد کنند و ما و مسئولان افغانستان باید نسبت به این امر مراقبت کنیم. بر اساس گزارش‌هایی که به ما داده‌اند، مسئولین افغانستان نیز تذکر داده اند و مردم باید توجه داشته باشند که این تلاش‌های دشمن برای ایجاد حساسیت‌های غیرواقعی را قبول نکنند تا بتوانیم ان‌شاءالله روابط فرهنگی و اقتصادی خوبی بین دو کشور داشته باشیم.

وضعیت در مرز شلمچه عادی است/استانهای واجد شرایط کاشت «برنج» مشخص شدند

وزیر کشور در بخش دیگر سخنان خود در پاسخ به سوالی درباره وضعیت مرز شلمچه و سرقت کامیون صادراتی، با اشاره به برخورد فرمانده انتظامی با آن و حل موضوع، توضیح داد: در مرز شلمچه چون از واردات اجناس ایرانی جلوگیری شده بود، مردم در مرز آمده و درخواست کرده بودند که با توجه به اینکه به بخشی از صادرات ایران احتیاج داشتند، مرز باز باشد و الان صادرات در این مرز انجام و وضعیت عادی شده است.

وحیدی همچنین درباره مجوز کشت برنج در خوزستان، افزود: با توجه به کم آبی، عزیزان در وزارت جهاد و نیرو تصمیم گرفتند در جاهایی که مشکل آب وجود ندارد برنج کاشته شود و در جاهای دیگر که مشکل آب وجود دارد برنج کاشته نشود. استان‌هایی را که می‌توانند برنج بکارند مشخص کردند و استان‌هایی هم که نمی‌توانند باز هم اعلام کردند.

تصمیمات دولت درخصوص نرخ «ارز ترجیحی» اعلام می‌شود

وی در بخش دیگر سخنان خود در خصوص تاکید رئیس جمهوری بر عدم شوک اقتصادی و تصمیمات دولت برای نرخ ارز ترجیحی، افزود: نرخ ارز ترجیحی در کمیته اقتصادی دولت دنبال می‌شود و طبیعتا اساس دولت بر این است که شوکی وارد نشود. مسئولان اقتصادی نیز بر همین اساس تصمیم گیری اتخاد می‌کنند و اگر هر تصمیمی اتفاق افتد، به موقع اعلام می‌شود./ منبع: ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها