آزادی‌خواه: همه ارکان نظام مشمول شفافیت می شوند

کد خبر: 1142235

نماینده مردم ملایر در مجلس گفت: مسئولان نظام فقط نمایندگان نیستند و عملکرد تنها در آرا خلاصه نمی‌شود، بنابراین به دنبال طرح جامعی بودیم تا همه ارکان نظام و لایه‌های اجرایی مشمول شفافیت شوند.

آزادی‌خواه: همه ارکان نظام مشمول شفافیت می شوند

احد آزادی‌خواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی درباره طرح مجلس برای شفاف‌سازی عملکرد همه نهادها و ارکان نظام کشور، گفت: یکی از مطالبات جدی مردم از مجلس یازدهم موضوع شفافیت است. پیش از این نیز شفافیت آرای نمایندگان را در دستور کار مجلس داشتیم که متأسفانه روند بررسی آن بسیار طولانی شد.

وی تأکید کرد: انتقاداتی به اصل این طرح داشتیم مبنی بر اینکه مسئولان نظام فقط نمایندگان مجلس نیستند و عملکرد نیز تنها در آرای آن‌ها خلاصه نمی‌شود. بنابراین به دنبال این بودیم که طرح جامعی بیاوریم تا همه ارکان نظام و لایه‌های اجرایی مشمول شفافیت شوند و عملکرد آن‌ها برای مردم محرز شود.

این نماینده مجلس عنوان کرد: طرح مذکور که بیش از ۱۹۰ تن از نمایندگان مجلس آن را امضاه کرده‌اند و برای فرآیند بعدی به هیئت‌رئیسه تحویل دادند، گویای آن است که تمام دستگاه‌های اجرایی، هر سه قوه کشور، نهادهای عمومی غیردولتی، شورای روستا، شورای شهر، شورای عالی استان‌ها، دیوان محاسبات، شرکت‌های مختلف و همه این‌ها باید مشمول شفافیت شوند.

آزادی‌خواه بیان کرد: امروز حجم زیادی از آمار و ارقام بودجه عمومی کشور، به شرکت‌های دولتی مثل نفت، پالایش، گاز، مخابرات، حفاری و … مربوط است. بنابراین طرح آن‌ها موظف هستند پاداش‌ها، اضافه‌کارها، حقوق بازنشستگی که پرداخت می‌کنند، مسافرت‌های خارجی و مأموریت‌هایی که می‌روند، خانه‌هایی که در اختیار دارند، عملکرد و همه اقدامات خود را شفاف کنند و در فضایی آزاد در اختیار مردم قرار دهند، همچنین شوراها نیز مصوبات خود را به صورت برخط به مردم ارائه کنند.

نماینده مردم ملایر در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: در متن این طرح، عنوان نهاد عمومی غیردولتی را آورده‌ایم و این عنوان بسیاری از نهادهایی که شفافیت برای آن‌ها نیاز است را شامل می‌شود که شهرداری‌ها نیز نمونه‌ای از آن است.

منبع: مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها