در گفتگو با فردا مطرح شد؛

رسولی: دولت در پیگیری مذاکرات خسته به نظر می‌رسد

کد خبر: 1142298

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: موضوع به نتیجه رساندن مذاکرات در چارچوب منافع ملی کشور یکی از وعده های مهم دولت بود اما امروز این مسئله در محاق جدی قرار دارد.

رسولی: دولت در پیگیری مذاکرات خسته به نظر می‌رسد

گروه سیاسی فردا: گرچه دولت رئیسی شعار گره نزدن اقتصاد کشور به مذاکرات را بارها و بارها سرداد اما بررسی قرائن و شواهد نشان می دهد که این دولت امیدوار بود با کمک گشایش های اقتصادی حاصل از توافق در وین بتواند بخشی از وعده های خود را تحقق بخشد اما به نظر می رسد با توقف در مذاکرات، دولت در وضعیتی سخت قرار گرفته است.

حسن رسولی در گفتگو با خبرنگار فردا درباره نگاه دولت به آینده مذاکرات وین گفت: در موضوع پرونده هسته ای احساس می شود دولت خسته شده است. گرچه دولت ابتدا شعار داد «در صورتی وارد مذاکرات می شود که دستاوردهای بیشتر از گذشته داشته باشد»، عملا امروز هیچ گزارش عملکردی ندارد.

وی افزود: موضوع به نتیجه رساندن مذاکرات در چارچوب منافع ملی کشور یکی از وعده های مهم دولت بود اما امروز این مسئله در محاق جدی قرار دارد. همین وضعیت را در حوزه سرمایه گذاری شاهد هستیم. وضعیت تورم، افزایش قیمت ها، تشدید شکاف طبقاتی، افزایش بی سابقه رقم شاخص فلاکت (معدل نرخ تورم و نرخ بیکاری) از دیگر موضوعاتی هستند که بررسی آنها وضعیت کشور را تصویر می کند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار کرد: طبعا وضعیت کنونی کشور با وعده ها و ایده آل هایی نیست که در انتخابات وعده داده شدند. چنانچه در اصلاح مواضع استراتژیک و بهسازی و توانمندترسازی سازمان و مدیریت قوه مجریه اقدام عاجلی صورت نگیرد، در آینده مجموعه دولت بیشتر به علت بحران دستاورد، بدهکار و شرمنده و خجالت زده افکارعمومی خواهد شد.

رسولی ادامه داد: به عنوان یک ایرانی اصلاح طلب، صرف نظر انتقادهایی که به دو انتخابات اخیر دارم اما موفقیت دولت چه در حوزه داخلی و چه در حوزه خارجی را باعث تقویت اقتدار و قدرت ملی کشور می دانم و امیدوارم هرچه سریعتر اتاق های فکر دولت با دریافت واقعی بازخوردهای کف جامعه در نحوه نگاه خود به مسائل تجدیدنظر و از ادبیات و سازوکارهای کارآمد، عملیاتی و اجرایی استفاده کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها