آخرین دسیسه تل آویو علیه مذاکرات برجام!

کد خبر: 1143081

پس از تماس تلفنی یکشنبه‌شب بنت با جو بایدن درباره مذاکرات وین، مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی هم در راه واشنگتن است

آخرین دسیسه تل آویو علیه مذاکرات برجام!

در حالی که دور هشتم نشست کمیسیون مشترک برجام برای تعیین وضعیت نهایی توافق هسته‌ای معطل تصمیم سیاسی ایالات متحده آمریکا مانده است، تل‌آویو در حال آخرین تلاش‌های همه‌جانبه خود برای تاثیرگذاری بر مذاکرات وین است.

 پس از تماس تلفنی یکشنبه‌شب نفتالی بنت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، منابع خبری صهیونیستی یکشنبه‌شب به وقت تهران از سفر یکی از مقام‌های ارشد امنیتی این رژیم به واشنگتن در روزهای آتی خبر دادند.

به گزارش منابع خبری، «ایال هولاتا» مشاور امنیت داخلی رژیم اسرائیل روزهای آینده برای گفت‌وگو با «جیک سالیوان» همتای خود در کاخ سفید به واشنگتن سفر خواهد کرد. این سفر حول محور «ایران» صورت می‌گیرد.

یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی در روزهای گذشته مدعی شد دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا همتایان اروپایی خود را از تصمیمش درباره سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مطلع کرده است.

«تایمز اسرائیل» به نقل از یک مقام ارشد دیپلماتیک رژیم صهیونیست مدعی شد دولت بایدن به مذاکره‌کنندگان اروپایی گفته برنامه‌ای برای خارج کردن نام سپاه از فهرست سازمان‌های اصطلاحا «تروریستی» به عنوان بخشی از مذاکرات وین ندارد.

با وجود این، این مقام صهیونیست مدعی شد دولت بایدن به‌رغم ارسال این پیام به مذاکره‌کنندگان اروپایی هنوز در حال بررسی این گزاره است که بخشی از سپاه پاسداران را از لیست خارج کند اما نیروی قدس سپاه را در فهرست FTO نگاه دارد.

این مقام اسرائیلی گفت: «ما به عنوان بخشی از این گفت‌وگوها هستیم اما هنوز پاسخ نهایی مشخص نیست».

در همین حال «یان درمر» سفیر سابق رژیم صهیونیستی در واشنگتن هم از نفتالی بنت نخست‌وزیر و یائیر لاپید وزیر خارجه این رژیم به خاطر تاثیر‌گذاری کم آنها برای جلوگیری از یک توافق هسته‌ای دیگر با ایران انتقاد کرد. بر اساس گزارش اسرائیل هیوم، درمر که 7 سال سفیر تل‌‌آویو در آمریکا در دوره نخست‌وزیری بنیامین نتانیاهو بوده و فردی بانفوذ تلقی می‌شود از اینکه رهبران اسرائیل نتوانسته‌اند در دولت جو بایدن نفوذ کنند و از امضای یک توافق هسته‌ای احتمالی دیگر جلوگیری کنند انتقاد کرد.

درمر افزود: بنت و لاپید باید رهبران کشورهای عربی را به سمت مواضع خود جلب می‌کردند تا احتمال توجه واشنگتن به دیدگاه‌ها و نگرانی‌های آنها در این زمینه بیشتر شود.

درمر در ادامه گفت: به عنوان کسی که در واشنگتن خدمت کرده می‌توانم دها راه را برای این کار به شما معرفی کنم. من اگر بودم، ده‌ها بار مصاحبه می‌کردم، با مقامات و نمایندگان کنگره ملاقات و رایزنی می‌کردم و مطمئن می‌شدم این دیدارها در شبکه‌های اجتماعی بازتاب زیادی می‌یافت، با شبکه‌های تلویزیونی سی‌ان‌‌ان، MSNBC، ان‌پی‌آر و همه شبکه‌هایی که دموکرات‌ها آنها را تماشا می‌کنند حرف می‌زدم.

وی در ادامه توصیه‌های خود به دولت رژیم صهیونیستی درباره ایران افزود: من با رهبران عرب دیدار می‌کردم. آنها در «نشست نقب» شرکت کردند اما من یک نشست مشترک با وزرای خارجه عرب درباره ایران برگزار می‌کردم.

منبع: وطن‌امروز

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها