در گفتگو با فردا مطرح شد؛

پورمختار: بازپخش اظهارات گذشته به پاسخگویی دولت می‌انجامد و مانع روزمرگی می‌شود

کد خبر: 1144086

فعال سیاسی اصولگرا گفت: یادآوری وعده ها و شعارهای انتخاباتی به طور مستمر مانع از آن می شود که در بین انبوه امور اجرایی روزمره، آن شعارها و وعده ها به فراموشی سپرده شود.

پورمختار: بازپخش اظهارات گذشته به پاسخگویی دولت می‌انجامد و مانع روزمرگی می‌شود

گروه سیاسی فردا: این روزها در رسانه ها و فضای مجازی ویدئوهایی از صحبت های سیدابراهیم رئیسی منتشر می شود که در نقد دولت حسن روحانی موضوعاتی را مطرح می کرد از جمله آنکه «هر کس می خواهد نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود قانون اساسی را یک بار بخواند و با اختیارات فراوان رئیس جمهور آشنا شود» یا آنکه به حسن روحانی کنایه زد که «با رئیس جمهور قبلی مناظره کند تا یکبار برای همیشه تکلیف مسئول مشکلات کشور روشن شود».

محمدعلی پورمختار در گفتگو با خبرنگار فردا درباره یادآوری مواضع گذشته رئیس جمهور به او در فضای مجازی گفت: این مسئله حساسیت جامعه به ویژه نخبگان را نشان می دهد. البته آقای رئیسی خودش به نظارت عمومی بر دولت تأکید دارد و بر همین اساس پیگیری اجرای مقرراتی هستند که مردم عملکرد بخش های مختلف دولت نظارت کنند.

وی بازنشر ویدئو صحبت های گذشته آقای رئیسی درباره موضوعات مشابه را در واقع نوعی یادآوری خواند و افزود: بالاخره مردم عملکردها را رصد می کنند و آنها را با وعده ها و شعارهای انتخاباتی می سنجند تا مشخص شود چه مقدار آنها عملیاتی شده است. این یک رویکرد مثبت، سازنده و تأثیرگذار است که از انحراف دولت از شعارهایش جلوگیری می کند.

این فعال اصولگرا یادآور شد: اگر این رویکرد جا بیفتد و از سوی دولت مورد استقبال قرار گیرد، می تواند شعارهای شان را به مسئولان یادآوری کند. وزرا به مجلس برنامه دادند و نمایندگان براساس آن برنامه ها رأی اعتماد به وزرا دادند، خوب است که این برنامه ها دوباره منتشر شود تا مطالبه‌گری عمومی به پاسخگویی وزرا و دولت بیانجامد.

پورمختار ادامه داد: یادآوری وعده ها و شعارهای انتخاباتی به طور مستمر مانع از آن می شود که در بین انبوه امور اجرایی روزمره، آن شعارها و وعده ها به فراموشی سپرده شود. به عبارت دیگر وقتی اظهارات و مواضع گذشته مسئولان فعلی در زمانی که در این جایگاه قرار نداشتند درباره موضوعات مشابه بازپخش شود، آنها متوجه می شوند که در چارچوب هایی که در گذشته شعارش را می دادند باید عمل کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها