امیر ولیوند: ما در حوزه نظامی طبعاً باید ارتباطات علمی و فرهنگی فیمابین را قوت ببخشیم

کد خبر: 1152651

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش گفت: با مشارکت کشورهای منطقه و با خروج دولت‌های استکباری امروز امنیت پایدار در سطح منطقه قابل ترسیم است.

امیر ولیوند: ما در حوزه نظامی طبعاً باید ارتباطات علمی و فرهنگی فیمابین را قوت ببخشیم

 امیر سرتیپ حسین ولیوند فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در دیدار با دانشجویان دفاع ملی کشور پاکستان با اشاره به سابقه طولانی روابط دو کشور اظهارداشت: هر گاه اساس رابطه‌ای مبتنی بر گزاره‌های فرهنگی باشد این رابطه مستحکم و ناگسستنی خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه رابطه دو کشور ایران و پاکستان رابطه ای صرفا نظامی، سیاسی و اقتصادی نیست، افزود: یک احساس مشترک فرهنگی بین دو ملت برقرار است که می‌تواند زمینه‌ساز توسعه بیشتر روابط دو کشور باشد.

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش افزود: ما در حوزه نظامی طبعاً باید ارتباطات علمی و فرهنگی فیمابین را قوت ببخشیم؛ امروز تبادل دانشجو و بازدید هیئت‌های نظامی دو کشور به نحو مطلوبی تداوم دارد.

امیرسرتیپ ولیوند تصریح کرد: آنچه که مهم است رفتارهای مبتنی بر فرهنگ است و این فرهنگ ریشه در سالیان بسیار دور دارد و رابطه ای که براساس فرهنگ شکل بگیرد هیچ گزاره ای نمی‌تواند آنرا مخدوش و تحت الشعاع قرار دهد.

امیرولیوند با بیان اینکه ما با رژیم بعث عراق ۸ سال در منازعه و جنگ بودیم اما امروز از کشور عراق دانشجو داریم، افزود: این کارکرد گزاره‌های مشترک تاریخی و فرهنگی است که سبب شده بین دو ملت ایران و عراق روابط دوستانه برقرار باشد همانطوری که با کشور پاکستان نیز فرهنگ دیرینه، بسترساز رابطه‌ای مستحکم و ناگسستنی شده است.

وی در ادامه به تشریح اوضاع منطقه غرب آسیا پرداخت و افزود: برخی کشورهای استکباری به دنبال منافع خودشان در فرادست‌ها هستند و طبعا به هر اقدام ناخوشایندی دست می زنند تا روابط کشورهای همسایه را تحت الشعاع قرار دهند. از این‌رو برای اینکه در این فضا بازی دشمن را نخوریم نیاز به سیاستمداران بالغ و هوشیار داریم که البته الحمدلله از این موهبت نیز برخوردار هستیم.

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با تاکید بر اهمیت توجه به نقاط تاریخی و فرهنگی مشترک میان دو ملت بر حس همزیستی مسالمت آمیز و توسعه روابط فرهنگی و علمی دو کشور تاکید کرد و دین اسلام را یکی از نقاط اساسی مشترک بین کشورهای منطقه عنوان کرد.

امیرولیوند با اشاره به پیشینه تمدنی ایران، گفت: ما در شرق ایران دارای تمدن ۸ هزار ساله هستیم و قطعا گرایش به تمدن تاریخی و فرهنگ می‌تواند دریچه روشنی را در حوزه مسائل راهبردی و عملیاتی پیش روی ما باز کند.

وی با تاکید بر اینکه امنیت منطقه امروز به همکاری و مشارکت جمعی وابسته است، افزود: همانطور که بارها اعلام کرده ایم با مشارکت کشورهای منطقه و با خروج دولت‌های استکباری امروز امنیت پایدار در سطح منطقه قابل ترسیم است./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها