نماینده مجلس: حذف ارز ترجیحی به نفع مردم است

کد خبر: 1153419

رئیس کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جراحی بزرگ اقتصادی توسط دولت گفت: حذف ارز ترجیحی در بلندمدت به نفع مردم است.

نماینده مجلس: حذف ارز ترجیحی به نفع مردم است

محمدجواد عسگری عصر پنجشنبه در شورای کشاورزی مهاباد که با حضور رئیس کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی و شماری از تولیدکنندگان بخش کشاورزی جنوب آذربایجان غربی در مهاباد برگزار شد، افزود: حذف ارز ترجیحی در بلند مدت به نفع مردم است اما دولت در اجرای این طرح شتابزده عمل کرد.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح ۹ هزار میلیارد تومان در اختیار قرار داده شده است، اظهار کرد: دولت با تمام اختیارات قرار است در مدت شش ماه نسبت به اجرای این طرح اقدام کند در این زمینه مجلس و کمیسیون کشاورزی از دولت حمایت می‌کند.

عسگری با اشاره به اجرای طرح امنیت غذایی عنوان کرد: در این طرح در قالب ۱۵ ماده تمام مزیت، نقاط ضعف بخش کشاورزی احصا و راهکارهای لازم برای رفع آنها تدوین شده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وزارت جهاد باید در مدت دو ماه این طرح را اجرایی کند، گفت: در طرح امنیت غذایی دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرا و عملیاتی کردن بندهای آن شده‌اند و به صادرات محصولات کشاورزی از زمان کشت تا برداشت و صادرات توجه شده است.

عسگری موضوع امنیت غذایی را از مباحث مهم حوزه کشاورزی دانست و گفت: با توجه به اینکه این حوزه به امنیت ملی گره خورده است لذا باید دنبال نقشه راه و برنامه ریزی های مدون باشیم.

وی در ادامه با اشاره به بحث تأمین گوشت مرغ و مشکلات بخش مرغداری‌ها در کشور اظهار کرد: ساماندهی وضعیت مرغ و تخم مرغ در کشور و رسیدگی به گلایه مرغداران هفته آینده و در جلسه‌ای فوری با حضور دست اندرکاران این صنعت بررسی خواهد شد.

عسگری با اشاره به اینکه وزارت جهاد مکلف شده است یک میلیون و ۵۰۰ هزار رأس دام سبک و مازاد را خریداری کند، اضافه کرد: در این زمینه وزارت جهاد خوب عمل نکرده و تنها ۱۵۰ هزار رأس دام تاکنون خریداری شده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی اصلاح الگوی کشت، رفع مشکل از بین رفتن ۲۰۰ هزار کلنی زنبور عسل در مهاباد را مورد اشاره قرار داد و گفت: اصلاح الگوی کشت در حوزه کشاورزی مورد توجه مجلس قرار دارد و وزارت جهاد کشاورزی موظف است در برنامه هفتم توسعه توجه جدی به آن داشته باشد.

وی با انتقاد از اینکه در سال‌های گذشته در بخش نهاده‌های دامی و کشاورزی فقط وارد کننده بودیم، گفت: این بخش در کشور فسادزاست چرا که عده‌ای در حال چپاول کشور بودند، اما امروز حمایت از کشاورزان یک ضرورت است و باید امید و نشاط برای تولید باکیفیت ایجاد کرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس در زمینه کمبود ماشین آلات کشاورزی از جمله تراکتور نیز گفت: این کمیسیون اعلام کرده با توجه به اینکه شرکت تراکتورسازی تبریز قادر به تأمین همه نیازهای کشور در این بخش نیست از این‌رو پیش بینی شده از کشورهای بلاروس و چین تراکتور برای جبران کمبود این وسیله کشاورزی خریداری و وارد کشور شود.

منبع: مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها