پژمانفر: دولت روحانی دستاوردهای کشور را نابود کرد

کد خبر: 1155898

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: اقدامات صورت گرفته در دولت سیزدهم مانند تحرک دیپلماسی به ویژه با کشورهای همسایه و رشد اقتصادی امیدوار کننده قابل توجه است.

پژمانفر: دولت روحانی دستاوردهای کشور را نابود کرد

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یک‌شنبه ۲۹ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، گفت: امیدواریم دولت با توجه به محدودیت زیرساخت‌ها در شهر مقدس مشهد به عنوان میزبان زائرین حضرت توجه ویژه ای به این شهر داشته و با پیش بینی اعتبارات لازم، زمینه زیارتی همراه با آرامش و آسایش را برای آحاد ملت فراهم کند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در اولین سالگرد انتخابات ۱۴۰۰ قرار داریم، تصریح کرد: زمانی عده‌ای تلاش داشتند کشور را به نقطه جوش برسانند و در این راستا از هیچ کاری فروگذار نکردند. آنان علی رغم اینکه می‌توانستند واکسن را به کشور وارد کنند، اما با هر نوع رفاه و خدمتی که موجب امیدواری مردم به کشور بود، مخالف بودند. آنان می‌گفتند باید کاری کنیم که در کنار خیابان‌ها و کوچه‌ها شاهد جنازه‌های کشته شده‌های کرونا باشیم تا کشور مجبور شود با التماس، همه شرایط کد خدا را بپذیرد.

وی متذکر شد: ملت ایران! یادتان است کشوری را که ۱۵ سال جشن خودکفایی گندم گرفت به چه روزی درآوردند که در زمان تغییر دولت، ۵۰ درصد گندم کشور را باید وارد می‌کردیم؟

پژمانفر بیان کرد: کشوری که صادر کننده انرژی و برق به کشورهایی مانند عراق و افغانستان بود، امروز به چه روزی درآمده که باید به فکر تعطیل کردن سه ماهه شرکت‌های فولاد در کشور باشد و شهرک‌های صنعتی هم هفته‌ای یک الی دو روز به دلیل نبودن برق تعطیل شوند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از بین رفتن دستاوردها در این ۸ سال تصادفی نبوده است. آنها با تئوری نقطه جوش، ۸ سال کشور را در پرتگاه نگه داشتند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اقدامات صورت گرفته در دولت سیزدهم مانند تحرک دیپلماسی به ویژه با کشورهای همسایه، رشد اقتصادی امیدوار کننده، رونق بخشی گردشگری، انجام واکسیناسیون و به حد صفر رساندن تلفات در کرونا، راه اندازی بخشی از کارخانه جات تعطیل شده، سفرهای استانی در راستای مردمی سازی دولت و آزادسازی ساحل‌ها به نفع مردم قابل توجه است.

پژمانفر اظهار داشت: اقتضا می‌کند دولت چند کار را انجام دهد. ابتدا باید درباره نیروهایی که مدیریت خرد و کلان کشور را به دست دارند اما اعتقادی به دولت ندارند، تجدیدنظر شود و باید مسائل و مشکلات به مردم گفته شود. مجلس با تمام قوا تلاش دارد که به دولت کمک کند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به آزادسازی نرخ برخی از کالاهای اساسی پیشنهاد می‌شود شیوه‌های کنترل و نظارت بر بازار از حالت سنتی که اثر بخشی کمی دارد، با شیوه‌ها و الگوهای جدید جایگزین شود که اثربخشی بیشتری برای مردم داشته باشد و مردم نظارت دولت جهت پیش گیری از تخلفات را به جای شناسایی و جریمه متخلفان مشاهده کنند.

وی ادامه داد: با توجه به تورم فعلی و افزایش قیمت برخی از کالاهای اساسی لازم است تجدید نظر در میزان حقوق بازنشستگان مورد توجه بیشتر دولت قرار گیرد.

پژمانفر بیان کرد: با توجه به نزدیکی فصل تابستان و افزایش جا به جایی حدود ۸ میلیون خانوار اجاره نشین، لازم است در خصوص کنترل اجاره مسکن نظارت بیشتری از سوی دستگاه‌های دولت صورت پذیرد. در خصوص همسان‌سازی حقوق کارکنان و کنترل نظارت بر نظام پرداخت در شرکت‌های دولتی و عمومی و غیر دولتی و پاداش هیأت مدیره ها و مدیران دستگاه‌های اجرایی لازم است دولت توجه و نظارت بیشتری داشته باشد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با توجه به تغییرات گسترده جهانی در ماه‌های اخیر دولت باید توجه بیشتری به مقوله امنیت غذایی داشته باشد، گفت: با عنایت به شعار سال لازم است دولت جدید به موضوع اشتغال روستایی توجه ویژه داشته باشد./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها